Biciklitárolóból a belvárosi szalonig

Pécs legszebb terén van egy divatszalon. Csupa fény, csillogás, elegancia. Az a típusú üzlet, ahol minden nő megáll egy pillanatra, hogy megcsodálja a folyton megújuló kirakatot. Gyönyörű ruhák, csodaszép kelmék pompáznak Klotcz Edit szalonjában.

Az üzletbe lépve az ember akaratlanul is zavartan végigtekint saját öltözékén. Kellemes azonban a csalódás. Szigorú tekintetű, kosztümös nő helyett egy törékeny, nyugodt hangú fiatal nő siet a segítségünkre és a feszengés egy pillanat alatt elszáll. Klotcz Edit, a Kloé Szalon tulajdonosa kedvesen vezet körbe az üzletben, büszkén mutatva új kollekcióját.

– Most már nem csak alkalmakra, hanem hétköznapokra is tervezünk, ez nagy öröm nekem – mondja Edit, a szalon megálmodója, a modellek tervezője.

– Kinek készíted a ruháidat, kik a vendégeid?

– Bárkinek, aki nő és szereti a csinos ruhát, a szalagavatós lányoktól, a büszke, keresztelőre készülő nagymamákig, bárkinek. A cél, hogy aki belép ide, megélhesse nőiességét, álmait és egy szürke esős délutánon is mosolyogva távozzon.

– Akinek ilyen üzlete van, az nagyon szerencsés, talán családi örökség ez a szalon? 

– Igen, az élethez, illetve a sikerhez szükség van szerencsére, nagyon, de nagyon sok munkára, hitre és kitartásra. Nálam ez nagyon kis korban kezdődött. A nagymamám francia szabó volt, és egész nap dolgozott. Én pedig rengeteg időt töltöttem nála; a szabászasztal szélén könyököltem és figyeltem. Ha valamit nem értettem, megkérdeztem, közben pedig ruhákat varrtam a babáimnak. A szakma szeretete tehát valóban családi örökség, a ma működő üzlet azonban a saját munkám gyümölcse. Persze sokat köszönhetek a férjemnek és édesanyámnak is, akik nagyon sokat segítettek abban, hogy az álom valóra váljon.

– Mégis hogy jutottál el addig, hogy saját szalonod legyen Pécs szívében?

– Az egész egy biciklitárolóban kezdődött még huszonévesen. A panelházban, ahol laktunk, meggyőztük a szomszédokat, hogy egy kis bérletdíj fejében adják ki nekem az egyik biciklitárolót. Nagy nehezen belementek, én pedig elkezdhettem a varrogatást az alagsori műhelyben.

– Mi volt a marketingstratégiád?

– Az igényes munka, a vendégeim öröme. A szép ruhák eladják magukat.  A nagy áttörést, egy menyasszonyi ruha készítése hozta meg. Biztosan emlékeznek az olvasók a Guns N’ Roses November Rain című klipjére. Az ebben szereplő lány egy nagyon extrém, elől rövid, hátul hosszú menyasszonyi ruhában vonul be a templomba. Ezt kellett elkészítenem egy ismerősünk esküvőjére. Ilyen ruhát akkoriban nem lehetett kapni, vagy bérelni Magyarországon. Tartottam a feladattól, de aztán annyira jól sikerült, hogy az esküvőn mindenki a ruháról áradozott. Ettől kezdve pedig annyi megrendelésem jött, hogy kénytelen voltam átköltözni egy nagyobb műhelybe.

 

 

– Akkor innentől már minden simán ment?

– Dehogy. Természetesen akadtak nehézségek. Volt olyan időszak, hogy az épület átépítése miatt – ahol a szalon ma is található –  a vendégek létrán másztak fel az emeleti üzletbe. Most visszagondolva már vicces, ahogy a vevők tűsarkúban botorkáltak lefelé a báli ruhájukat szorongatva, de akkor nagyon nehezen bírtuk ki azt a pár hónapot. Aztán 2010 novemberében, az EKF évében nyerte el az üzlet mai külsőjét.  Nagyon boldog voltam, hogy végre egy hatalmas kirakatot tehetek tele felöltöztetett próbababákkal.

– Két iskolás kislányod van. Hogy bírod mellettük a tempót?

– Szervezés kérdése a dolog. A férjemmel megosztjuk a gyerekekkel kapcsolatos feladatokat. Bár mindketten sokat dolgozunk, hiszünk abban, hogy nem csak az együtt töltött idő mennyisége, de a tartalom is nagyon fontos. Vannak olyan szokások, amikhez ragaszkodunk. Ilyen például a közös vacsora, ahol mindenki elmeséli, ami aznap történt vele. Ilyenkor kizárjuk a világot, és csak egymásra figyelünk.

[frame]

Klotcz Edit korán reggel a Mecseken fut, és sokszor már akkor a szalon tervezőasztalánál nézi át a legújabb szabásmintákat, amikor a pékek nyitnak az ébredező belvárosban. Két gyerek után is megőrizte alakját, tele van energiával, és sikeres vállalkozást vezet. Amikor a titkáról faggattam, csak annyit mondott, a divat a hobbija, az élete, így a munka nem csak fáradtság, de feltöltődés is egyben.

[/frame]
hirdetés
Uránia Mozi

Hirdetés

6 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Edit ügyfelem volt korábban – mi gyártottuk neki a ruhazsákokat és a papírtáskákat.

    Van szerencsém személyesen ismerni.

    Kedves ember, aki csinos, meg sem látszik rajta, hogy két gyermek édesanyja, jó üzletember és korrekt minden tekintetben.

    Interneten keresztül ismerem az üzletét – nem mindennapi színvonalon működik.

    Összehangolni a vállalkozást a családot – nem kis kihívás ….

    én Őt tudnám elképzelni Pécs Abszolút Nője CÍMRE !!!

  2. Maradandf3 e9lme9nyekben gazdag, tf6ke9letes e9s mege9rdemelt nayarle1st kedve1nunk az ege9sz Csale1d sze1me1ra!Ve1rjuk a csode1latos ke9pes besze1molf3kat, melyeket me1r megszoktunk Tőletek!c9rezze9tek nagyon jf3l magatokat, sok-sok le1tve1nyosse1got kedve1nunk Sze1motokra: Pap Zsuzsa e9s Ge1bor

  3. Micsoda éles kontraszt a Katus (****) rovattal szemben! – mert ott csak arról van ömlengés hétről hétre, hogy ki és hova ment külföldre szerencsét próbálni.
    Pedig az emberek hazai siker történeteket valószínűleg szívesebben hallanának, no meg azok mennyire inspirálóbbak is. És bizony részemről itt nincs tisztelet a kivételnek.

  4. nagyon cuki ez a lány, kéne hirdetni a pécsmán egy szépségversenyt, pécsi lányoknak.

Comments are closed.