Őszi kiruccanás – férj bele a bőröndödbe!

Október, november tájékán különösen népszerűek a városlátogatások, kirándulós hosszú hétvégék. Ha kocsival kerekedünk fel, akkor nincs nagy baj, a csomagtartóban az ötödik csizma és a huszonötödik felső is elfér. Ám ha repülővel landolunk valamelyik külföldi nagyvárosban, már mérlegelnünk kell, hogy mit dobunk be a poggyászba. Lánczos Benkő Tímea pécsi stylisttal összeszedtük, hogy mely ruhadarabok a legpraktikusabbak néhány napos utazáshoz.

Az ősszel az a baj, hogy kabátot kell viselni, pontosabban tanácsos, ha nem akarunk minden irányból fel- és megfázni. Na igen, de ilyenkor könnyedén beszürkülünk és unalmas lesz az öltözködésünk, hiszen bármilyen mutatós is a szettünk, ha alig van alkalmunk megmutatni. Különösen igaz ez a városlátogatások alkalmával, ilyenkor ugyanis az idő jó részét kint töltjük, kaptatunk át a városon nevezetességről nevezetességre.

montazs1
Rétegezzük a ruhadarabokat!

Nem akarunk indokolatlanul nagy hisztit csapni az őszi kirándulások ruhakérdéséből, de aki nő létére próbálta már kitalálni, hogy mit vigyen magával egy 3-4 napos hosszú hétvégére, az biztosan átérzi a problémát.

Enyhítendő a feszültségen úgy döntöttünk, szakemberhez fordulunk, és Lánczos Benkő Tímea javaslataira bízzuk magunkat. A pécsi stylist remek ötletekkel állt elő.

– A réteges öltözködés két-három éve jött divatba Magyarországon, így Pécsen is. A réteges öltözködés pedig ez esetben nem azt jelenti, hogy a pólóra felveszünk egy pulcsit, hanem inkább a bőrkabát, parka, poncsó, hatalmas kardigánok egymással való kombinálását. Ettől pedig még mindig sokan tartanak.

A városban való nézelődés alkalmával úgyis ki-be mászkálunk múzeumba, étterembe, üzletekbe, és ilyenkor praktikusabb, ha több réteget húzunk magunkra, mint ha egy hatalmas és nehéz kabátot rángatunk fel és le magunkról minden alkalommal.

– Húzzunk a bőrkabát, vagy farmerdzseki alá egy vastagabb, derekat takaró kardigánt, ne idegenkedjünk ettől, kifejezetten jól néz ki, ha a hosszabb ruhadarab kilóg a kabát alól. Sőt, ami még ennél is vagányabb, ha a kabát fölé kapjuk fel a kardigánt vagy poncsót, esetleg a szőrmemellényt.

Betérve valahová a bőrkabátot levéve, a szőrmemellényt, vagy poncsót rávehetjük az alapöltözékünkre, így egyrészt melegebb, másrészt izgalmasabb lesz a szettünk.

montazs2

A poggyászba érdemes még bedobnunk egy farmert, vagy farmerszerű nadrágot, két-három meleg harisnyát, ugyanennyi vékonyabb felsőrészt, és/vagy inget, valamint egy ruhát. Ez utóbbit akár kétszer is fel tudjuk venni különféle kombinációkban.

– Én biztosan úgy ügyködnék, hogy az egyik nap az egyik harisnyával felvenném önmagában a ruhát, másnap pedig a másik harisnyával párosítanám és ráhúznék egy felsőt úgy, hogy csak a szoknya látszódjon ki alóla. Egyszer lapos, máskor magasabb sarkú cipővel, csizmával – így Tímea.

Lábbeliből egyébként érdemes kettőt vinni – folytatja a stylist -, egy lapos talpú mászkálós csizmát vagy slip on cipőt, illetve egy kényelmesebb magas sarkú csizmát. És amit semmiképp se felejtsünk, az egy nagy, színes, kockás sál, amit a nyakunk köré tekerhetünk, ha hűvös az idő, de akár a vállunkra is teríthetünk a kabát fölé.