Repülnek a pécsi polgárőrök

Motoros siklóernyővel keresik az eltűnt személyeket, vagy éppen bűncselekményeket térképeznek fel a pécsi polgárőrök.

Magyarországon a Baranya Megyei Polgárőr Egyesületek Szövetsége alkalmazta először a légi járművet, példájukat több egyesület is követné a jövőben. A levegőben ugyanis háromszor-négyszer hatékonyabbak, mint a földön.

Eddig sportrepülésekhez, mostantól azonban már életmentéshez is használják a motoros siklóernyőt Pécsett. A baranyai polgárőrök egy pilóta segítségével három órán keresztül tudnak járőrözni a levegőben.

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=ZXBk5jwsxeM” width=”700″]

– 3-400 ember munkáját ki tudja váltani ez az egyetlen egy eszköz, több hektárt 10-15 perc alatt le tudunk repülni és sokkal nagyobb területet látunk be a légi jármű segítségével – mondja Cseh László, a Kökényi Polgárőr Egyesület elnöke.

A városon kívül akár 30-40 méteren, a városon belül 300 méter magasan tudnak repülni. A motoros siklóernyőt pedig ellátták egy speciális ernyővel is, amivel akár több száz kilót tudnak szállítani a polgárőrök. Így akár árvíznél és erdőtüzeknél is bevethető a csapat. A pécsi polgárőröknek azonban a legfőbb céljuk, hogy a bűnmegelőzésben vagy akár felderítésben a rendőrség munkáját segítsék.

légi3
Nem bújhatnak el a bűnözők

– Ez egy nagyon gyors és hatékony módszer, hiszen eltűnésekben, követésekben azonnal tudjuk őket riasztani, és a lényeg az, hogy fentről a levegőből a terepkutatások sokkal hatékonyabbak, mintha gépjárművel, vagy ha egy erdőrészt láncban kutatunk át – mondja Dobos Anett, a Pécsi Kertvárosi Rendőrőrs őrsparancsnoka.

Magyarországon a polgárőrök motoros siklóernyőt még nem használtak a járőrözéshez. A pécsiek példáját azonban több város, köztük Budapest is átvenné.

hirdetés
Uránia Mozi

Hirdetés

15 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Tisztelt Prosszer Mihály

    Köszönöm a meghívást. Jó és eseménymentes repüléseket kívánok.

    Tisztelettel.

  2. Tisztelt Főlökött!
    Jól néz ki a fotó a MI-8.T jobb ülésében!!!!! Sajnos a mai napig nem valami jó az együtt működés a polgári és katonai irányítás között! Illetve a nem ellenőrzött légterekben bejelentés nélkül lehet repülni tengerszint feletti 2900 méterig! Ott a Látva repülés (VFR) szerint történik a repülés ! Nekünk a trimm sebességünk 36-50 km/óra! A V max 70 km / óra! Ilyen sebesség mellett jól értékelhető a terep! Így találtunk már meg idős embert, és gyermeket a kukoricában, vagy elszökött nagy értékű lovat az erdős területen! Ennek az eszköznek az óraköltsége 50-ed része a helikopterének! Szívesen vendégül látom egy repülésre, ha van kedve, és bemutatom önnek a gyakorlatot is ! Üdvözlettel Prosszer Mihály

  3. Tisztelt Prosszer Mihály

    Hallhattam volna a pilótáktól 🙂 A légtérre vonatkozó szabályok betartását ne részletezzük…. A Balatonnál nyáron boldog – boldogtalan, akinek lehetősége van rá, a levegőben van és a Ny.-tájékoztatónak fogalma sincs arról, kik és miért, milyen céllal vannak fenn.
    Így lehetett az is, hogy Szentkirály leszállópálya megközelítésénél, pl. szembe találkoztunk egy helikopterrel, mely ki tudja mit keresett ott, mivel senki sem tudott róla. Nem sokon múlott….
    Említhetem Tökölt is, ahol kötelékben, engedéllyel kereszteztük a pálya tengelyét, majd mögöttünk kb. 20m-re elhúzott egy felszálló vadászgép. Az éterből pedig csak annyi jött : “bocsika, elcsesztem”. Lehetne még sorolni, de szerintem felesleges.
    Ennyit a légtérhasználatról és a szabályok betartásáról.
    Én csak a véleményemet írtam le, amit fenntartok. Saját pénzből dolgoznak tovább, dicséretes tevékenység. Sok sikert kívánok hozzá és esemény mentes repüléseket.

    Tisztelettel.

    ui.: HHKSZ 451-457, UKRV -92/69, ELE 20., MHPK. 05/1995, HDM rep. névleges – max. terheléssel, k.-súllyal, emelt és minimum id. viszonyok között É-N, HHKSZ 75 – 310, NIR É-N vizsgarepüléseket végrehajtottam, Mi-8T és MI-17 típusokra, másként nem is ténykedhettem volna 🙂

  4. Tisztelt Főlökött !

    Gratulálok a 10 éves kutató mentő szolgálathoz! Azért annyit halhatott volna a helikopter pilótáktól , hogy minden légi jármű amely levegőbe emelkedik az csakis a légtérre vonatkozó szabályok alapján teheti, tehát az ütközésre , és házra való ráesésre annyi az esély , mint bármely más légijárműnek! Hogy mit látunk fentről és mire alkalmas a járőrözés azt önnek TÍZ év repülési tapasztalattal tudnia kéne! Megjegyzem hogy a motoros siklóernyő számos ország haderejénél, és rendőrségénél szolgálatot teljesít ! Jó játék talán azért! Tetszik ,hogy kis országunkban bárki tesz valamit , a saját pénzén, az a fotel hosszá szólóknak nem tetszik! De mi azért dolgozunk tovább! Üdv Prosszer Mihály

  5. Kedves Főlökött! Én azért “lelkendeztem ” az ötleten, mert azonnal az a sok kis szerencsétlen városon kívüli kiskertet gazdálkodó jutott az eszembe, akiket állandóan kifosztanak, megrabolnak, tönkre teszik a munkájuk értelmét! Ha a zömével nyugdíjas egyedülálló emberek környékét pásztáznák/ ellenőriznék, talán a bűncselekmények száma kissé csökkenne! Azt is eltudom esetleg képzelni, hogy ha a tolvaj banda tudatában lesz annak, hogy megfigyelés alatt állnak, akkor talán mérsékelni fogják tevékenységüket ! Rossz irányból közelítettem meg a dolgokat, ill. nem gondoltam át az általad említettek ! Kösz, hogy válaszoltál, így már más a “baba” fekvése! ill. újból átgondolandó !

  6. Tisztelt bibi

    Miben hasznos ? Azon kívül, hogy jó játék, semmi érdemi hasznosságot nem látok benne.

    – Mielőtt elkalandoznánk a felvételkészítés útvesztőjében, mind a Btk. ( Büntető törvénykönyv ), mind a Ptk. ( Polgári törvénykönyv ) keményen szabályozza a felvétel készítést. Elég csak egy személy, aki eljárás kezdeményezéssel él és a készítő máris eljárás alatt van.
    – Erdős területen alkalmatlan kutatásra, mivel a lombkorona alá nem lehet belátni. Van egy kevés erdő a környéken.
    -Üldözés nyomon-követésére abban az esetben, ha épp fenn van, mivel mire felszáll, már vége az egésznek.
    – Arra jó, ha baleset történik, bárki házára ráeshet. + jöhet a légügyi hatósági vizsgálat, magyarázkodással, stb.
    – Arra is kiváló, hogy más repülőeszközzel találkozzon, mint a Balatonnál történt annó és majdnem tragédia történjen.

    Mindezt mire alapozom, a majd 10 éves légi kutatómentő szolgálatnál eltöltött időre és az ott tapasztaltakra. Én voltam annó a Gemenci erdőben, amikor a két gyerek a jég alá került. Alig találtuk meg a tavat, a nagy erdőben.

    Tisztelettel.

  7. Szerintem ez nagyon hasznos tevékenység ! Főleg Pécs külterületeire gondolok én, ahol sok az kiskert, és a nyugdíjas ember ! Talán nagyobb biztonságban tudnák magukat ! Gondolom légi felvételeket is tudnak készíteni ! Nagyon jó lenne ha minél több ilyen kis gép cirkálna Pécs környékén ! Ebbe lehetne pénzt áldozni, mert nem haszontalan egy megmozdulás ! Nem tudom mennyi az óránkénti repülési költség, de van a városnak mindig mindenre, hát erre is legyen ! Prosszer Úr én szívesen elolvasnám ha leírná, hogy hogyan telik egy ilyen “járőrözős” napjuk, miket látnak figyelnek, mennyire is hasznos számunkra a munkájuk, mert engem érdekel!

  8. Én csak gratulálni tudok a Pécsi polgárőrök segítő kész munkájukhoz !!!!!

  9. Szeretném megkérdezni, hogy mit látnak onnan, lakott terület felett 300m alá nem sülyedhetnek.

  10. Tisztelt ÉN+ÉN!
    Szívesen tájékoztatom önt, hogy mennyit kapnak a polgárőrök, vagy jómagam a repülésekért! Azt is szívesen megosztom önnel mennyibe kerül a repülés nekem percenként! Én vállalom a nevem mielőtt negatívan megszólalok! Maradok tisztelettel, és kérdezzen bátran! Prosszer Mihály

  11. Hány órán keresztül ellenőrzik a valósat amit leírtam az előbb,hogy más is láthatja-e???? Amúgy gratulálok a hasznos polgárőröknek! Szép munka!

  12. Megnézném a Hősök terei húúú de fasz@ polgárőreinket,no meg a parkőrt.,… aki azért pattog ,ha az ember dohányzik(cigivel a saját kezében) osztja az észt. A téren meg ami az ő terepe áll a bál ,veszekedés,verekedés megy a szemetelés azt nem látja nem hallja.

Comments are closed.