Elfogadták a reklámadót

Hiába tiltakozott szinte a teljes magyar média, az Országgyűlés elfogadta a reklámadót, adta hírül az Origo.hu.

Rendkívüli sürgősséggel megtárgyalta, szerdán délben pedig kivételes eljárásban 144 igen és 30 nem szavazattal elfogadta az országgyűlés a reklámadót, amelynek tervezetét L. Simon László egyéni képviselői beadványként nyújtotta be június elején. Az adó érinti a magyarországi médiaszolgáltatókat, a külföldön letelepedett, de műsoridejük legalább felében Magyarország területén, magyarul sugárzó szolgáltatókat, a “szabadtéri reklámhordozót, valamint a reklám elhelyezésére szolgáló bármely járművet, nyomtatott anyagot, ingatlant reklám céljára hasznosító” személyt vagy szervezetet.

A törvény a kihirdetése utáni 31. napon lép hatályba, a 2014-re érvényes adót időarányosan kell kiszámolni; az adóból befolyó bevételt az ígéretek szerint az iskolák fejlesztésére fordítják majd, olvasható a cikkben.

A médiaadó ötlete először tavaly február 28-án merült fel, akkor még a meteorológiai törvénytervezetben. Tavaly májusban aztán egy nyilvános munkaanyagban került elő újra a terv.A kabinet azzal indokolta a végül most, a választások után beterjesztett törvényt, hogy a jelentős reklámbevétellel rendelkező multinacionális médiavállalatoknak az eddigieknél nagyobb mértékben kell hozzájárulniuk a közteherviseléshez, de fideszes politikusok olyan érveket is bevetettek, mint hogy a két nagy kereskedelmi televízió nagy társadalmi károkat okoz (Gulyás Gergely), vagy hogy “sok szennyet bocsát” a nézőkre (Balla György).

Hirdetés

2 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Ezen miért csodálkozunk? Mindent megszavaznak amit akarnak. Orbán emberi mindenhol ott vannak. Győztek és ezzel monopól helyzetben vannak és egyeduralom van. Tehát ha holnap még 5 új adó előjön pillanat alatt megszavazzák.

Comments are closed.