Sokat változtak a webes felületek

Az elmúlt években egyre nagyobb prioritása lett az online marketingnek, ezzel együtt erősödött a verseny, ami permanens módosításokra, innovációra sarkallta a web fejlesztőket, weboldal tulajdonosokat. A webdesign folyamatos változása és sokrétűsége elengedhetetlenné tette, hogy Az Év Honlapja zsűrizési módszerei és értékelési eszközei is rugalmasan változzanak.

A különböző animációk, az új vizuális trendek ismerete, valamint a célközönség legfrissebb elvárásainak és tájékozódási szándékainak megfelelően kialakított felhasználói felület ma már nélkülözhetetlen egy sikeres weboldal kialakításához. A 15 éve még hangsúlyos szöveges tartalmak helyét ma egyértelműen átvették a videók, animációk és infografikák.

Bővebben az Év Honlapjáról ITT!

„A sikeres webtervezőnek lépést kell tartania az aktuális trendekkel, illetve alkalmazkodnia kell a technológia kínálta lehetőségek – mint például a folyamatosan növekvő sávszélesség – dinamikus bővüléséhez is” – foglalta össze a fejlődési irányvonalakat Ferling Dávid, az Év honlapja zsűritagja.

15 éve kezdtek megjelenni a dinamikus és hasznos tartalmakat nyújtó oldalak, mint a különböző hírportálok előzményei, egyszerűbb kalkulátorok, illetve a még kezdetleges termék-összehasonlító applikációk. Mára a weboldal-megjelenés képes a tökéletesen átlátható és jól működő felületet létrehozására, ezzel kiszorítva az egyszerű, klasszikus platformokat. „Az idei évben egyszerűbb és átláthatóbb zsűrizési szempontrendszer alapján értékeljük a nevezett honlapokat, amelyben kiemelt szerepet kap a felhasználói élmény (UX) értékelése, illetve nagyobb hangsúlyt kap a mobilbarát megoldásoknak megfelelő reszponzivitás, a kreatív ötlet, a tartalom és az ezt támogató design” – mondta Varga István, a pályázat alapítója.

A nevezési kategóriákban kisebb változások jelentek meg, valamint rendhagyó módon idén 15 éves jubileumi díjat vehet át az a pályázó, aki(k) a legtöbb díjat nyerték az elmúlt másfél évtized alatt.

hirdetés
Uránia Mozi

Hirdetés