150 milliót költöttek árvízvédelemre

Befejeződtek a Duna projekt Dél-dunántúli Vízügyi Igazgatóság területét érintő kivitelezési munkálatai, jelenleg a próbaüzemi időszak zajlik.

Az összességében közel 30 milliárd forint uniós forrásból megvalósuló árvízvédelmi beruházás DÉDU-1-es projekteleméhez kapcsolódó fejlesztések egy árvízvédelmi öblözetet, valamint két település külterületét (Mohács, Kölked) érintik. A térségben közel 150 millió forintot költöttek az árvízvédelem biztonságának növelésére, ezzel – az ütemtervnek megfelelően – elsőként a Dél-dunántúli Régióban fejezték be a Duna projekthez kapcsolódó munkálatokat.

A beruházás fejlesztései – a Duna teljes magyarországi szakaszának kiválasztott részein – 11 projektelem keretében realizálódnak. A Dél-dunántúli Vízügyi Igazgatóság területén megvalósuló, DÉDU-1-es elnevezésű projektelem kivitelezési munkálatait az Országos Vízügyi Főigazgatóság megbízásából a Swietelsky Magyarország Kft. Dél-dunántúli Főmérnöksége valósította meg.

„A szerződéskötést és az előkészítő munkálatokat követően, augusztus közepén kezdtünk el dolgozni a területen, szeptember végére végeztünk a ránk bízott feladatokkal” – mondta Kolbe Árpád, főmérnök, a Duna projekt DÉDU-1-es projektelem kivitelezésért felelős vezetője.

A munkálatok során a Mohácsi árvízvédelmi szakaszon, 3,5 töltéskilométernyi hosszúságban kapott burkolatot a töltés, így azt már a védelmi szakasz teljes hosszában összefüggő aszfaltburkolat borítja. A töltésen nyitható sorompókat helyeztek el, valamint padka, rézsű- és tereprendezési munkák valósultak meg. Továbbá felújították a Kölkedi bekötőutat: mintegy 817 méteres szakaszon a kátyúsodott helyek szerkezeti cseréjét követően, a teljes szakasz új aszfalt kiegyenlítő és – kopóréteget kapott.

A fejlesztések azonban nemcsak árvízhelyzetben jelentenek az eddiginél nagyobb védelmet a környező települések lakóinak. A burkolatot kapott töltés, valamint a bekötőút bicikliútként is használható. „Bár a felújított és leburkolt töltésszakasz nem bicikliútként funkcionál – amennyiben megengedett a behajtás – minden feltétel adott a biztonságos kerékpáros közlekedéshez. A most felújított bekötőút, valamint a töltésszakasz alternatívát jelenthet a környéken élő, kerékpárral közlekedő lakosoknak a forgalmas közutakkal szemben”.

A Duna projekt Dél-dunántúli Régióban megvalósult projektelemének további fontos érdeme, hogy – a pályázat előírásainak megfelelően – tartósan munkanélküli személyek foglalkoztatásával és közreműködésükkel valósult meg. A Kivitelező elmondása szerint minden tekintetben elégedettek voltak a tartós munkanélküliség után munkába állt munkavállalókkal. A három gépkezelőt és az egy fő kőművest nagy valószínűséggel tovább foglalkoztatja a Swietelsky Magyarország Kft Dél-dunántúli Főmérnöksége. „A kivitelezés során a gépkezelő szakemberek rendelkeztek a szükséges képesítéssel, de csak egy speciális oktatást követően állhattak munkába. A képzésre azért volt szükség,

hogy az érintettek a kivitelezés során használt, speciális berendezéseket is tudják működtetni. A Duna projekthez kapcsolódó munkálatokhoz felvett kollégákkal minden tekintetben elégedettek voltunk, azon vagyunk, hogy kölcsönösen megállapodhassunk velük a további együttműködésről” – mondta Kolbe Árpád, a Duna projekt DÉDU-1-es projektelem kivitelezésért felelős vezetője.

hirdetés
Uránia Mozi

Hirdetés