12 C
Pécs
csütörtök, április 18, 2024
KezdőlapHírzónaA pálinka a legsikeresebb termék

A pálinka a legsikeresebb termék

A pálinka a mostani kormányzati ciklus egyik legsikeresebb terméke – jelentette ki Budai Gyula szerdán Budapesten, a Vajdahunyadvárban, a Destillata 2014 nemzetközi párlatverseny magyarországi díjátadóján.

A Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) parlamenti ügyekért felelős államtitkára hozzáfűzte: ezt bizonyítja, hogy az Ausztriában évről-évre megrendezett nemzetközi párlatversenyen a megmérettetésre benevezett magyar pálinkák idén is sikeresen szerepeltek. A salzburgi Destillatáról 188 érmet hoztak el.

Az államtitkár emlékeztetett: a pálinka nem véletlenül vált hungarikummá, ugyanis egy olyan hagyomány megtestesítője, amely egyik fontos eleme a magyarság értékeinek, kultúrájának. Ezért a magyar kormány megvédi az unióban mindazt, amit Magyarország a pálinkafőzés területén elért.

Wolfgang Lukas ügyvezető igazgató elmondta: a Destillata idei versenyére 11 ország 183 főzdéje nevezett, mintegy 1700 mintával. Magyarországról 29 főzde 258 tétele vett részt a versengésben. A magyar főzdék összesen 188 érmet szereztek. A legsikeresebb az Agárdi Pálinkafőzde lett – 22 éremmel -, és ezzel „nemzetgyőztessé” is vált. Magyarország elnyert egy év párlata címet, továbbá 11 arany, 92 ezüst és 84 bronz érmet.

Vértes Tibor, az Agárdi Pálinkafőzde egyik tulajdonosa az MTI-nek elmondta: az általa képviselt főzde a Destillatán már hatodszor nyerte el a „nemzetgyőztes” címet. Ehhez jó termékek és némi szerencse is szükséges – fűzte hozzá. Emlékeztetett: a cég évente mintegy 60 ezer liter 40 százalékos pálinkát állít elő. A vállalkozás éves árbevétele 350 millió forint körül mozog.

A szakember úgy becsülte: Magyarországon évente mintegy 1,7-1,8 millió hektoliterfoknyi pálinka kerül kereskedelmi forgalomba. (Egy hektoliterfok 2 liter 50 fokos pálinkának felel meg).

Előző cikk
Következő cikk
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő