Több közteresre lenne szükség

Napjában öt járőr pár, éjszakánként pedig csak egy foglalkoztatására futja a Pécsi Közterület-felügyelet erejéből – derült ki a szervezet minap elfogadott éves beszámolójából. A kiszabott bírságok tekintetében magasan vezetnek a tilosban parkolás és a védett övezetekbe való behajtás miatti büntetések.

hirdetés

A közelmúltban fogadta el a közgyűlés azt a terjedelmes előterjesztést, amely a Pécsi Közterület-felügyelet idei munkáját mutatja be részletesen. A Schranz Richárd vezető által összeállított anyagból többek között az derül ki, hogy a szervezet létszáma nem elegendő teljes mértékben a feladatok ellátására.

A felügyeletnél ugyan 62-en dolgoznak, ám az adminisztratív területen dolgozókat, a településőröket, a parkolási rendszer átvétele kapcsán a BIOKOM-tól átvett négy főt és a gyepmestereket leszámítva csak 32-en dolgoznak felügyelőként. Közülük is ketten gyeden vannak, egy közülük tartósan táppénzen van, s két műszakvezető dolgozik. Az elméleti napi létszám 27 fő. Mivel átlagosan 2-5 fő van táppénzen vagy szabadságon, illetve tölti pihenőnapját, a napi gyakorlati létszám átlagosan 22-23 fő. Közülük is minden nap Minden nap nyolcan a térfigyelő kamerák képeit nézik.

Egy átlagos napon így reggel hét és este nyolc között két-két járőr a felügyelet autóival járőrözik, míg öt párt tudnak az utcákra irányítani. Az éjszakai órákra ugyanakkor csak egyetlen gépkocsis pár jut közterületek felügyeletére. Ez a vezető szerint „az egész város területére szerényen sem nevezhető túlzásnak”.

A beszámolóban ugyanakkor megjegyzik, hogy feladat lenne bőven: 2011-ben például közterületeken a korábbi évektől eltérően ugrásszerűen megnőtt a koldusok és hajléktalanok száma, valamint gyakrabban törnek, zúznak, randalíroznak az utcákon. Mindezek mellett a közlekedési kihágásokat elkövetők száma sem csökkent.
Mindezt jól mutatja az a tény is, hogy az idén kiosztott négyezer helyszíni bírság nyolcvan százalékát közlekedési cselekményekért szabták ki. A legtöbb ilyen szabálysértés a megállási és várakozási, behajtási tilalmak megszegése, valamint a védett zónába történő behajtás miatt következett be.

Schranz Richárd a beszámolóban kitér arra is, hogy a városban példamutatóan jó a rendőrség és a közteresek kapcsolata; a jövőben azonban még több közös programot indítanak majd.

A közterület-felügyelet szempontjából jó hír az is, hogy a városvezetés döntésének értelmében jövőre feláll a parkőrség szervezete. A frekventált helyeken, a terekre első körben öt-tíz parkőr figyel majd, s vigyáz a rendre.