Hitelfelvétel előtt irány az Apáca utca!

A napokban nyitottak Pécsen is tanácsadó irodát a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének támogatásával. A szakemberek ingyenesen segítenek mindenkinek, aki nehezen igazodik el a pénzügyek világában, vagy panasza van egyik-másik bankra, illetve biztosítóra.

hirdetés

Mint azt lapunknak Szebellédi György, az Apáca utca 15. alatt működő új iroda vezetője elmondta, elsősorban szakszerű fogyasztóvédelmi tanácsokat kívánnak nyújtani a bankszektor ügyfeleinek. Nemcsak azokat fogadják szívesen a tanácsadók, akiknek valamilyen kifejezett panaszos ügye, jogvitája van folyamatban, hanem az információkereső, szerződéskötést megelőzően több forrásból tájékozódni kívánó érdeklődő ügyfelek számára is nyitva áll az irodák ajtaja.

Szebellédi György szerint ez utóbbi talán még fontosabb is, ugyanis sokunknak kínai a hitelszerződés, nem igazodunk ki az apró betűs kitételek között. A szakember ezért mindenkinek melegen ajánlja, hogy mielőtt – számára rizikósabbnak tűnő – pénzügyi szolgáltatóval szerződést köt, a megállapodás tervezetét vigye be az irodába. Így panaszok, a laikusok számára előre nem látható problémák előzhetőek meg.

Az ingyenes szolgáltatást nyújtó iroda a meglévő szerződések módosításában is tud tanácsokat adni, így egy előnytelen hitelkonstrukció megváltoztatását is el lehet érni a kapott tanácsok alapján. Emellett a devizaadósok számára felkínált segítségek kiválasztásában is kérhetjük a munkatársak tanácsait.

Szebellédi György hozzátette azt is: nemcsak a kölcsönöket felvenni szándékozókat, vagy a meglévő hitelszerződéssel rendelkezőket várják, hanem bármilyen pénzügyi szolgáltatást igénybe vevő ügyfeleket is. Emellett a biztosítótársaságokkal kapcsolatos problémák megoldásában is tudnak segíteni.

Az irodavezető kérdésünkre elmondta még, hogy a munkatársak nem folytatják le az ügyeket, viszont pontos útmutatót adnak a fogyasztónak, mit és hogyan intézzen pénzügyi szolgáltatójával. A pénzügyi fogyasztóvédelmi tanácsadó iroda az Apáca u. 15. alatt található, s a 72/211-399-es számon érhető el. A munkatársak azonban e-mailben is fogadják az érdeklődők kéréseit a pecs@penzugyifogyaszto.hu címen. Hétfőn, szerdán és pénteken 9-13 óra között, kedden és csütörtökön pedig 12-16 óra között tart nyitva az iroda.

Nem mindenhol megy könnyen a védelem

Bár a fogyasztói érdekeket több szervezet és hivatal – például a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és számos civil alapítvány – is képviseli, a hírközlési fogyasztói érdekvédelem ma hiányos, s nem működik megfelelően. A telefon-, internet-, mobiltelefonos és kábelszolgáltatók fogyasztói kiszolgáltatottak, ugyanis a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság piacfelügyeleti szervként, nem fogyasztóvédelmi szervezetként működik.