Hivatal: megnyílik az első kihelyezett ügyféliroda

Szeptemberben megnyílik a polgármesteri hivatal első, belvároson kívül elhelyezkedő ügyintéző helye a Komlói úton, az Origó-Házban – jelentette be Páva Zsolt polgármester egy szerdai sajtótájékoztatón. A város az ügyeikkel elakadt polgárokat is segítené.

 

Utóbbi kezdeményezés is a polgármester és dr. Lovász István nemrégiben kinevezett jegyző nevéhez fűződik, s „Megoldatlan Ügyek Irodája” néven öltene formát. A városháza aljában lévő, volt turisztikai irodában azért hozzák létre az ügyeikkel elakadt polgárok megsegítésére szolgáló teret, mert Páva Zsolt az új jegyzővel átvizsgálta az ügyintézés hatékonyságát és gyakorlatát is. Ez alapján pedig feltételezik, hogy számos olyan pécsi polgár lehet, akikkel szemben a hivataloknak elmaradása van.

A „Megoldatlan Ügyek Irodájába” olyan pécsieket is várnak, akiknek túl régóta húzódó ügyeik vannak. Az itt tevékenykedő kollégáknak az lesz a feladatuk, hogy az elakadt ügyeket újra elindítsák, felgyorsítsák, illetve egyúttal azt is kivizsgálják, miért nem történt ez meg eddig – mondta a jegyző.

Páva Zsolt elmondta: polgármesteri programjában már jelezte, hogy komolyan el kell gondolkodni a hivatal kihelyezett ügyfélforgalmi irodáinak létrehozásán. A pécsiek ugyanis az előzetes felmérések szerint szívesebben intéznék ügyeiket a Széchenyi téren és a Kossuth téren lévő központi épületeken kívül, a saját városrészeikben. A polgármester bejelentette: szeptembertől megnyílik az első kihelyezett önkormányzati ügyfélszolgálati iroda a keleti városrészben, az Origó-Házban.

Az első ilyen helyen ugyanazokat a szolgáltatásokat kapják meg, mint a belvárosban. Ha például okmányaikkal, gépjárművükkel kapcsolatban lesz intéznivalójuk, vagy egyszerűen csak információra van szükségük, elegendő lesz a kihelyezett irodákat felkeresniük, ahol szakképzett ügyintézők töltik ki, szerkesztik meg a különböző beadványokat, kérelmeket, űrlapokat, időpontot egyeztetnek a polgárok nevében, így a pécsiek a már kész és hibátlan dokumentációval, megadott időben kereshetik fel például az okmányirodát.

Ezzel a belvárosba történő bumlizás mellett pénzt és időt szeretne megspórolni a város az embereknek. „Elérhetőbbé és rugalmasabbá kell tenni, hogy a pécsieknek ne kelljen sok időt és energiát pazarolniuk ügyintézésre, s ne kiszolgáltatottnak, hanem kiszolgáltnak érezzék magukat” – mondta Páva Zsolt.

Lovász István jelezte: az új irodák megnyitása pluszköltséggel nem jár, a munkát belső átcsoportosításokkal oldja meg a polgármesteri hivatal. A jegyző azt mondta, nyugati példák igazolják a külső irodák életképességét, így szerinte Pécsett is sokan inkább a helyben való ügyintézést preferálják majd a belvárosival szemben. Hozzátette: az első időszak tapasztalatai után – amennyiben valóban igény van a kihelyezett ügyfélszolgálati ügyintézésre – jövőre Kertvárosban és Uránvárosban is megnyílhat egy-egy hasonló iroda.

Hirdetés