Jól kampányoltak az alma mellett

Budai Gyula szerint emelkedett a belföldi almafogyasztás az egy hónapja indult értékesítési akciónak köszönhetően, amely a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM), az Agrármarketing Centrum, a FruitVeB és a CBA áruházlánc összefogásával zajlott.

A VM parlamenti államtitkára az akció záró rendezvényén pénteken, a CBA ürömi áruházában tartott tájékoztatón arról is beszámolt, hogy a magyar zöldség és gyümölcs iránt jelentős az orosz piac érdeklődése is.

A magyar termelők felkészültek az exportra, és 2020-ig 100-120 ezer munkahely jöhet létre az oroszországi kivitel felfutásának köszönhetően – tette hozzá Mártonffy Béla, a FruitVeB zöldség-gyümölcs szakmaközi szervezet elnöke.

Az elnök emlékeztetett rá, hogy az idén a dinnye- és a paprikaakciót követte az almáé, és hátra van még a magyar tej népszerűsítése.

A CBA az idén eddig 190 ezer tonna zöldséget, és 960 ezer tonna gyümölcsöt értékesített. A kampányok mindig fellendítik a forgalmat, az ürömi áruházban például hétfőtől péntekig egy tonna alma fogyott – ismertette Fodor Attila, az áruházlánc kommunikációs igazgatója a tájékoztatón.

A legnagyobb almafeldolgozó, az Agrana Juice Magyarország Kft. a napokban 10 százalékkal felemelte az ipari alma felvásárlási árát, most 30-35 forintot ad érte kilogrammonként. Ezt követően az étkezési alma átvételi ára 100 forint fölé emelkedett, így az idei közepes termés ellenére is lesz pénzük a termelőknek arra, hogy nekivágjanak a következő évnek – vélte Budai Gyula.