Jön az új őszi menetrend!

Szeptember elsején ismét kezdhetjük böngészni a buszmenetrendet, ugyanis újra változások jönnek. Lényegesen több járat indul, egyes városrészeket könnyebb lesz megközelíteni, kevesebb lesz az átszállás, és búcsút inthetünk  néhány öreg csuklós busznak is. 


A Biokom NKft. Mobilitási Központja minden esetben a folyamatosan zajló felmérések, és a folyamatosan érkező utastapasztalatok alapján határozza meg a menetrendet. Több mint 600 visszajelzés érkezett az eddigi társadalmi egyeztetéseken, így az utasok igényeihez tudják igazítani a rendszert. Ennek megfelelően lesznek új gyorsjáratok ősztől – de mindegyiket „E” betűvel jelölik meg -, az átszervezéssel több városrészt könnyebben elérhetővé tesznek, csökkentve az átszállások számát is.

A legtöbb vonalon változik a menetrend, van ahol az útvonalak is kicsit módosulnak, másutt új megállók létesülnek. Mindezek mellett 18 csuklós autóbusz kivonnak a forgalomból.

Miért is kell kivonni a buszokat?
Emlékezetes, hogy a szocialista városvezetés idején egy kézzel írt számlán passzolták el a pécsi buszokat, ám az ügyletet később a bíróság jogtalannak ítélte. Az ügylet miatt azonban komoly adótartozása keletkezett a Pécsi Közlekedési Zrt.-nek, ezért a vállalat járművei kalapács alá kerülnek nem sokára. A Tüke Busz Zrt. részben a PK Zrt.-től bérelt buszokkal közlekedett, ám az elmúlt néhány évben indított buszcsere-programnak köszönhetően ma már jóval kevesebb öreg járművet kell kölcsönöznie az immár felszámolás alatt álló PK-tól.

Bokor Károly, a Biokom NKft. Pécsi Mobilitási Központjának vezetője közölte, az említett járművek azért nem közlekednek a jövőben, mert azok végrehajtás alatt állnak. Azokat a Tüke által beszerzett Volvókkal helyettesítik. A Mobilitási Központ ehhez átszervezte a járatokat, de a szolgáltatás színvonala nem változott.

A buszpark fejlesztésének köszönhetően ugyanis lehetőségük volt arra, hogy újabb gyorsjáratokat, valamint úgynevezett céljáratokat indítsanak, amelyekkel például a reggeli zsúfoltságot csökkenthetik, megkönnyíthetik az átszállásokat. Mindezeken kívül úgy szervezték át rendszert, hogy például a Kertvárosba visszatérő üres buszokat is jobban kihasználják.

A változtatások után munkanapokon reggel 7 és fél 8 között ráadásul 30 helyett 37 járattal lehet majd közlekedni Kertvárosból a Belvárosba, aminek következtében kisebb lesz a tömeg a járműveken.

A Fagyöngy utcából céljárat indul Uránvárosba az 1-es vonalán, valamint ugyaninnen gyorsjáratok is indulnak szintén és a belvárosba, ahonnan tovább folytatják útjukat Deindolig. A Rózsadombról való buszközlekedés lényegesen könnyebbé válik, egy járattal el lehet majd jutni egészen a klinikákig.

Könnyebben és több járattal lehet majd megközelíteni a Ledinát, a Rigódert, a Mecsekoldalt és a patacsi városrészt is.

A reggeli időszakban a 3-as és a 6-os vonalán (ami a két legterheltebb kertvárosi busz) gyorsjáratokat indítanak a sűrítés mellett.

Az 55-ös járat vonalán a reggeli gyorsjárat (155) az Egyetemváros megálló után közvetlenül a Honvéd utcán indul felfelé, ahol új megálló lesz, ezzel elkerülhetik a reggel igencsak megterhelt Ifjúság útját. Ugyanakkor az 55-ös – ahogyan az 1-es busz is – meg fog állni a Tüzér utcai megállóban is Kertváros felé tartva.

A 60-as járatok is gyakrabban mennek majd reggel, 22-23-24-es számozású buszok délelőtt is a Fagyöngy utcából indulnak. Újhegyről szintén lesz céljárat a klinikák felé a 30 Y útvonalán.

  • kompetens majom

    mi lesz a régi 155-össel?

  • Be Szólok

    Az újságíró, vagy inkább bértollnok, aki minden hülyeséget leír!

  • Ferenc Hofekker

    “Emlékezetes, hogy a szocialista városvezetés idején egy kézzel írt számlán passzolták el a pécsi buszokat,.. ”

    Páva Zsolt szocialista? Kikérem magamnak!

  • Be Szólok

    A káosz fokozódik! Hová? Merre? Mikor? Hol áll meg és hol nem?