Kétmilliárdos útfelújítási program az Ormánságban

Közel húsz kilométernyi mellékút újult meg mintegy 2 milliárd forint értékben Baranyában – jelentették be a Magyar Közút Nonprofit Zrt. képviselői csütörtökön Kákicson, ahol ünnepélyesen átadták a Királyegyháza–Sellye összekötőút felújított, 19 kilométeres szakaszát.

Szőke József, a Magyar Közút műszaki vezérigazgató-helyettese elmondta, ezzel az Új Széchenyi Terv keretében az ország harmadik legnagyobb mellékút-felújítási projektje fejeződött be. Hozzátette: az európai uniós forrásból fedezett, közel kétmilliárd forintból megvalósuló munkálatok során speciális gumibitument is alkalmaztak a szakemberek.

Bánki László, a Magyar Közút megyei igazgatója elmondta, a Királyegyházát Sellyével összekötő mellékúton felújították a burkolatot, kicserélték a megsüllyedt szakaszok pályaszerkezetét és újjáépítették a padkát, valamint az út 2,3 kilométeres szakaszán kibővítették az útpályát. Ezen kívül egy 700 méteres szakaszon, főleg Kákics települést érintve, speciális, a Mol Nyrt.-től származó gumibitument alkalmaztak a kopóréteg terítésekor.

Ez az új kötőanyag a használt gumiabroncsokból származó gumiőrlemény révén jelentősen hozzájárul a közlekedésből származó menetzaj csökkentéséhez. Az így épült útszakaszok élettartama jóval hosszabb, a karbantartási költsége pedig mintegy fele a hagyományos bitumenes útszakaszokhoz képest.

Az ünnepélyes átadáson Tiffán Zsolt, a Baranya Megyei Közgyűlés fideszes elnöke örömtelinek nevezte, hogy a Baranya megyében az idén felújított 66 kilométernyi út nagy része az Ormánságon, hazánk egyik felzárkóztatásra váró tájegységén vezet keresztül. Reményét fejezte ki, hogy a fejlesztésnek köszönhetően javulni fog a térség elérhetősége, jobbá válnak az utazáskényelmi, forgalombiztonsági feltételek és a környéken található halmozottan hátrányos települések közti kapcsolat is gördülékeny lesz, a térség pedig vonzóbbá válhat a befektetők számára.

Hozzátette: elengedhetetlen, hogy a térség úthálózata megfelelő legyen, hiszen már tavasszal megindulnak bizonyos fejlesztések az Ős-Dráva Program kapcsán, és fontos, hogy ehhez megfelelő úthálózat és megfelelő közlekedési viszonyok is társuljanak.

Az Új Széchenyi Terv Regionális Operatív Programok 2009-2013-as akcióterveinek keretében a Magyar Közút Nonprofit Zrt. összesen 1315 kilométernyi 4 és 5 számjegyű mellékútszakasz felújításának lebonyolítására kapott felhatalmazást. A várhatóan 2013 végéig megvalósuló program összköltsége közel 110 milliárd forint, ebből a Dél-dunántúli régióban 21,4 milliárd forintnyi megítélt támogatás áll rendelkezésre.

Hirdetés