Kinyílik a hivatal kapuja

Várhatóan még idén megnyílhat a polgármesteri hivatal első, belvároson kívül elhelyezkedő ügyintéző helye Meszesen. Páva Zsolt polgármester lapunknak azt mondta, a ciklus végéig szeretnék elérni, hogy Kertvárosban és Uránvárosban is lehessen hivatalos ügyeket intézni.

Páva Zsolt már polgármesteri programjának ismertetésekor fontosnak gondolta, hogy ne csak a Széchenyi téren és a Kossuth téren, a hivatal központi épületeiben lehessen ügyes-bajos dolgainkat elintézni, hanem a külvárosokban is lehetőség kínálkozzon erre. Akkor arról szólt, hogy a jövőben a hivatali ügyeket „elérhetőbbé és rugalmasabbá kell tenni, hogy a pécsieknek ne kelljen sok időt és energiát pazarolniuk ügyintézésre, s ne kiszolgáltatottnak, hanem kiszolgáltnak érezzék magukat”.

A polgármester azt mondta, olyan ügyintéző helyek létrehozására van szükség, amelyek a pécsi belvároson kívül élők számára gyorsan lehetővé teszik problémáik megoldását, ezért kihelyezett ügyfélszolgálati irodákban gondolkodott.

A költségvetés tárgyalásakor maga a polgármester javasolta: a határozati sorban kapjon helyet, hogy még idén megteremtik a feltételeit az első ilyen iroda létrehozásának. A döntés értelmében 2011-ben Meszesen nyílhat meg a Polgármesteri Hivatal első kihelyezett ügyfélszolgálata.

Mint azt Páva Zsolt lapunknak elmondta, egy hosszú ideje tartó problémát szeretnének megoldani az új rendszer bevezetésével, amellyel párhuzamosan a központi ügyintézést is polgárbarátabbá, egyszerűbbé, gyorsabbá kívánják átalakítani. Az első, meszesi kihelyezett irodát egy kertvárosi és egy uránvárosi követi majd, még ebben a ciklusban, tette hozzá.

Ezeken a helyeken a pécsiek ugyanazokat a szolgáltatásokat kaphatják meg, mint a belvárosban. Ha például okmányaikkal, gépjárművükkel kapcsolatban lesz intéznivalójuk, vagy egyszerűen csak információra van szükségük, elegendő lesz a kihelyezett irodákat felkeresniük.

Ezeken a helyeken egy ügyintéző összegyűjti a szükséges papírokat, míg a tényleges papírmunkát a központban hajtják végre. A munka végén az ügyfélnek csak a városrészéhez tartozó ügyfélszolgálatra kell visszalátogatnia. Ezzel a belvárosba történő bumlizást, pénzt és időt szeretne megspórolni a város az embereknek.

hirdetés
Uránia Mozi

Hirdetés