LMP az autópályákról

Az LMP szerint a kormány hátat fordít Pécsnek, és Baranyának. Közleményükben részletezik, hogy a múlt heti döntés, mellyel visszavontak egy fontos közúti fejlesztéseket tartalmazó kormányhatározatot, egész Baranya megyében felháborodást okozott. Szerintük a kormány továbbra sem kíván tenni Pécs és Baranya leszakadásának megállításáért. Az alábbiakban olvashatják a közleményt.

hirdetés

“A Kormány hátat fordít Pécsnek, Baranyának

Jogosan okozott felháborodást Pécs-Baranyában a kormány múlt heti döntése, mellyel visszavontak egy fontos baranyai közúti fejlesztéseket tartalmazó kormányhatározatot. A sajtóhírek szerint mindezt úgy tette meg a Kormány, hogy elképesztő módon még az egyik érintett választókerület fideszes országgyűlési képviselőjével sem egyeztetett, sőt, a képviselő az újságíróktól tudta meg a döntést.

A Kormány ezek szerint továbbra sem kíván tenni Pécs és Baranya leszakadásának megállításáért, függetlenül az eddigi ígéretektől, és attól, hogy mind a négy választókerületben kormánypárti képviselők nyerték a mandátumokat. Ez is mutatja, hogy a helyi lobbierő számít, de ez a baranyai fideszes politikusok esetében mérsékelt. Megdöbbentő, hogy a Pécsma hírportálnak adott nyilatkozata szerint Tiffán Zsolt képviselő az újságíróktól értesült a kormánydöntésről.

Baranyában és Pécsett óriási a munkanélküliség, és az elvándorlás. Az egy főre jutó ipari termelés tekintetében megyénk országosan az utolsó helyen áll. Nem csak a kisvárosok, és a kistelepülések lakossága fogy rohamosan, Dunántúl legnagyobb városát, Pécset is sok ezren hagyták el az elmúlt években, és nem kalandvágyból.

Pécs és Baranya sorsa összefonódik. E leszakadó térség számára létfontosságú, hogy javuljon az elérhetőség, csökkenjen a megyeszékhely, és a megye elszigeteltsége. Meg kell szüntetni a régióközpontok közül Pécsre utoljára elért autópálya zsákhelyzetét, ehhez viszont szükség van az M60 meghosszabbítására is. Kulcsfontosságú továbbá Pécs, és a megye számára a vasúti közlekedés fejlesztése, a budapesti utazás menetidejének érdemi csökkentése, és az igen gyakori műszaki problémák felszámolása. Az pedig elfogadhatatlan, hogy az M60 rövid meghosszabbítása fizetős útként épüljön meg. Annak érdekében kellene lépéseket tenni, hogy a jelenleg szellemsztrádaként funkcionáló autópálya Pécs és Szekszárd közötti szakaszainak ingyenessé tételével alternatívát nyújthasson a régión belüli utazáshoz, csökkentve a 6-os főút leterheltségét.”