Egy liter benzinnel 761 kilométert

A Pécsi Tudományegyetem csapata fantasztikusan szerepelt a hétvégén a Shell Eco Marathonon, a hollandiai Rotterdamban.

 

A Shell Eco-marathon a világ egyik leginnovatívabb és kihívásokkal teli diákversenye. Évente szervezik Európában, az Egyesült Államokban és Ázsiában. Célja olyan járművek bemutatása, amelyek a legkevesebb üzemanyag
felhasználásával, minél kevesebb káros anyag kibocsátásával a lehető legnagyobb távolságot képesek megtenni.

A PTE Team Orca csapata által épített hidrogén hajtású jármű 86 km-t tett meg 1 kwh energiával, ami benzinegyenértékre átszámolva 761 km / 1 liter benzin.

Ezzel a Pécsi Tudományegyetem csapata a magyar csúcstartó hidrogénhajtású jármű kategóriában – közölte az univeristas.

Az MTI beszámolója szerint egyébként a magyar csapatok ismét kiemelkedő teljesítményt nyújtottak mindkét kategóriában az idei, 28. Shell Eco-marathon Europe versenyen, ahol 124 ország 200 csapata vett részt.

A kecskeméti Főiskola GAMF csapata megdöntötte ugyan tavalyi rekordját, ám 2696 kilométeres eredménye egyetlen liter benzinnel csak a második helyre volt elég Prototípus kategóriában. A győri Széchenyi István Egyetem második lett a napelemes kategóriában 85 km/kWh-s teljesítménnyel.

A kecskemétiek teljesítményükkel el tudnának jutni Norvégia legészakibb pontjától egészen Milánóig. Az örök ellenfelük, az idei győztes Microjoule-La Joliverie francia csapat csupán 137 kilométerrel volt többre képes – közölte az MTI-vel az esemény kommunikációjával megbízott cég.

Az ugyancsak kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola csapata szintén jó eredményt értek el a Prototípus kategóriában, előbbi az elektromos autók hidrogénforrású kategóriájában 86 km/kWh eredménnyel zárta a versenyt a középmezőnyben, míg a középiskolások elektromos autójának teljesítménye a 19. helyezést hozta meg a csapatnak, 175 km/kWh teljesítménnyel.

Az UrbanConcept kategóriában induló győri Széchenyi István Egyetem teljesítményéről Pup Dániel csapatmenedzser elmondta: “Az időjárás nagyon gyorsan változott a verseny alatt, sok szerencse is kellett ahhoz, hogy napsütésben menjünk a pályára. Végül az utolsó versenynapon sikerült is mérhető eredményt elérnünk, aminek nagyon örült a csapat, ráadásul 121,7 százalékos pozitív energiamérleggel zártuk a versenyt”.

Az Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kara idén nem tudott mérhető eredményt produkálni motorhiba miatt.

Megnézheti, mit mondott a csapat vezetője a verseny előtt:

 

hirdetés
Uránia Mozi

Hirdetés