Ügyféldömping a hivatalban

100 000. ügyfelét fogadta pénteken a Pécsi Járási Hivatal. Ezzel majdnem megduplázta az ügyfélforgalmát. Ehhez számos intézkedés kellett, amelyet az idén létrehozott hivatalok felállításával léptettek érvénybe. A százezredik ügyintéző egy egyéves baba volt.

Édesanyjával érkezett a csöppség az Okmányirodába mit sem sejtve arról, hogy egy kerek szám tulajdonosa – ő a százezredik ügyfele a Járási Hivatalnak. A hivatalvezető és a kormánymegbízott is köszöntötte, majd következhetett az ügyintézés. Ebben is már csak a fotó elkészítése macerás. Személyi igazolványra van szükségük, hiszen külföldre utaznának a családdal októberben.

Sokan csodálkoznak az okmányiroda teljesítményén is. Tavaly ugyaneddig az időpontig mindössze 56 ezer ügyfele volt az akkor még az önkormányzat alá tartozó okmányirodának. Január elsejétől, a Járási Hivatalok felállítása óta délben is dolgoznak az ügyintézők és este nyolcig tartanak nyitva az irodák.

Videó a százezredik ügyfélről: IDE KATTINTVA érhető el!

Vajda János, hivatalvezető azt mondja, ez azt jelenti, hogy valamennyi ügycsoportban három napon belül be tud fáradni az ügyfél és el tudja indítani az eljárást.”

A jövőben az egy ablakos ügyintézés bevezetése a cél.

Hargitai János, a hivatalt vezető kormánymegbízott szerint a cél az, hogy ezekből az okmányirodákból kormányablakok legyenek. – A kormányablak egy olyan találkozási pont lesz ügyfél és az államigazgatás dolgozói között, ahol 2600 ügytípus fogadására és intézésére leszünk képesek jövőre – mondta.

Idén év végére Uránvárosban elkezdheti működését a kormányablak és azután a járási központokban is sorra nyitnának hasonló ügyintézési pontokat.

Hirdetés