Védőnőkkel, játékokkal a környezetvédelemért

Mozgalmas és aktív félév után végéhez ért az Országos Gyermekegészségügyi Intézet (OGYEI) nagyszabású kampánya, ami mintegy 162 millió Forint uniós támogatással valósult meg. A projekt során a fenntartható életmódra hívták fel a figyelmet a családok és a lakosok körében a védőnők, a média és a fesztiválok erejével. Az elmúlt időszak eredményeiről ünnepélyes, sajtónyilvános esemény keretében számoltak be projekt szereplői.

A kampány előtt és alatt sokakban merült fel a kérdés, miként kapcsolódik az Országos Gyermekegészségügyi Intézet a környezettudatos életmódhoz. Az elmúlt félév munkája azonban bebizonyította, hogy az Intézmény tevékenysége, és az egészséges életmód szoros kontaktusban áll a fenntartható életmóddal. A gyermekek ez irányú nevelése ugyanis alapjaiban határozza meg, milyen jövő vár ránk. A hozzájuk vezető út pedig egyértelműen a védőnőkön át vezet, akik a kampányban kulcsszerepet játszottak, hiszen a leghitelesebb személynek számítanak a kisgyermekes családok, azon belül is az anyák, leendő anyák életében. Dr. Mészner Zsófia az OGYEI főigazgatója beszédében kiemelte, hogy rendkívül fontos és tanulságos az a közvetlen kapcsolat, melyet az országos képzések során a hazai védőnőkkel alakíthattak ki, mely egyben a projekt legnagyobb hozzáadott értékét is jelentette. A projekt szakmai vezetője, Dr. Klujber Valéria úgy fogalmazott, hogy a kampány egyik legfontosabb üzenete: megtanítani a lakosságot arra, hogy a környezetvédelem a tévhitekkel ellentétben nem egy drága dolog, hiszen akár egészen egyszerű hétköznapi praktikákkal is tehetünk a környezetünkért. A hazai védőnők közel kétharmadának tartott képzés mellett Toma Andrea projektvezető kiemelte az elmúlt hónapok zenei- és gyermekfesztiválokon való jelenlétet. Itt a kisebbek számára játékos formában, a kampány arca, Futurobi segítségével mutatták be, miként lehetnek a Föld barátai, hogyan óvhatják maguk és környezetük egészségét a kicsik. A fiatalabbaknak pedig népszerű selfie versenyt hirdettek a „Pózolj a Tücsökkel” kampány keretein belül.

A rendezvények mellett óriásplakátok, kiadványok, sajtóhirdetések és egyéb kommunikációs csatornák hirdették a projekt kiemelt üzeneteit, mint a hogyan használjunk kevesebb vizet, vegyszert és energiát, miként segíthetünk abban, hogy minél kevesebb hulladék keletkezzen. Emellett pedig az ÖKO-portál oldalon naprakész és praktikus információkat tettek közzé a védőnők és a családok számára, szakmai tartalmak, kézikönyvek, illetve letölthető előadások, továbbá egy ÖKO-Enciklopédia segítségével. A portálon a „Futurobi és a mélység őrei” című interaktív képregényen keresztül ügyességi és logikai játékok során tapasztalhatják meg elsősorban a 12 éven aluli gyermekek, miként lehetnek a Föld barátai. A nagyobbak az ÖKO-kaland Facebook oldalon gazdagodhatnak számos öko-okossággal.

További, bővebb információ: www.okoportal.hu

(x)

Hirdetés