Milliók a veszélyes csomópontokra

Egy korábbi, az időközben városi pénzből megvalósult Maléter út – Varsány utcai rendőrlámpás fejlesztésre szánt állami pénzből több pécsi csomópont biztonságosabbá tételét valósítaná meg az önkormányzat. A 6-os úton három kereszteződés áteresztőképességét javítanák, ehhez terveket rendelnek. Egy másik elképzelés szerint az új kertvárosi buszpályaudvarhoz vezető részen csökkentenék a balesetveszélyt.

Illusztráció: Müller Andrea

Korábban már beszámoltunk róla, hogy a halálos áldozattal járó baleset helyszínén, a Maléter út – Varsány utca kereszteződésénél forgalomirányító lámpa segíti a közlekedést. A fejlesztéshez szükséges állami támogatás azonban csak nemrég érkezett meg, így a már elkészült lámpás csomópontra szánt pénzt Pécs más területein használná föl a városvezetés.

Mint az a Nagy Csaba alpolgármester által jegyzett bizottsági előterjesztésből kiderül, a pénzt részben a 6-os út három veszélyes csomópontjának átépítésére fordítanák. Első körben a terveket rendelik meg a Bajcsy-Zsilinszky utcai, a Tüzér utcai és a Páfrány utcai kereszteződések biztonságosabbá tétele érdekében.

Ha a tervekhez egy későbbi pályázat során pénz is társul, az átépítések nagymértékben hozzájárulhatnak a 6-os úton gyakran kialakuló dugók mérsékléséhez. A Vásárcsarnoknál például mind a Bajcsy-Zsilinszky utcáról a főútra hajtók, mind az oda behajtók önálló, védett sávot kapnának. A Tüzér utcában a 6-os útról a Tüzér utca irányába jobbra kis ívben kanyarodók kapnának szintén járdaszigettel elválasztott lehajtót. A Páfrány utcai kereszteződésnél is beavatkoznának: itt a Páfrányból a Szigetvár irányába tartók kapnának önálló, jobbra kanyarodó sávot, amellyel ütemessé válhat az egyenesen továbbhaladók forgalma.

A maradvány további részét ezen utak tervezése mellett kivitelezésre is fordítanák a Nagy Imre út – Csontváry út csomópontjában létesült autóbuszöblök biztonságosabbá tételére. Ismert, hogy a déli autóbusz decentrum megépítése óta a Rózsadombról érkező járatokról a városba induló járatokra átszállás továbbra is a kereszteződés környékén zajlik, sokszor szabálytalanul, ijesztő baleseti veszélyek közepette szaladgálnak át az úttesten az emberek. Csak a szerencsének köszönhető, hogy eddig nem történt komolyabb baleset.

Ennek megakadályozására, illetve szabályozottá és biztonságossá tételére a két megálló között teljes hosszúságban, egy középen korláttal ellátott sziget megépítését tervezik. A végső kép a Budai-vámnál látható, jól működő megoldáshoz hasonlít majd.

Hirdetés