Beindul az eszéki reptér

London, Bécs, München, Frankfurt, Split, Dubrovnik, Rijeka – ezekre a célpontokra indulnak fapados repülőjáratok az eszéki repülőtérről március végétől. A Ryanair mellett egy új német légitársaság repül Eszékről, amellyel a napokban kötött szerződést a reptér.

Az új útvonalak az eszéki repülőtér a Horvát Idegenforgalmi Közösséggel közösen valósítják meg – közölte Domagoj Marinic, Osijek Airport igazgatója. A Ryanair londoni járata a korábbi évekhez hasonlóan hétfőn és pénteken repül majd, a legolcsóbb menettérti jegyár 14 ezer forinttól indul.

A most induló Frankfurt, Bécs, München járat üzemeltetőjét még nem hozza nyilvánosságra az eszéki repülőtér, mert azt a hivatalosan február végén a légitársaság fogja bejelenteni – tette hozzá az igazgató.

Szintén március végén indulnak innen a horvát belföldi járatok is, hetente öt alkalommal indít gépeket a Trade Air. A Fokker 100-as száz személyes repülők láncútvonalon repülnek Eszéről Dubrovnikba és vissza zágrábi, rijekai, spliti magállóval. A Croatia Airlines hetente egyszer repül majd Dubrovnikba és Splitbe.

Az igazgató szerint az Eszéki Repülőtér 2015-ben az egy évvel korábbihoz legalább 50 százalékkal növeli utasforgalmát, így elérhetik az 50 ezer utast. A repülőtér egy másik légitársasággal jelenleg is tárgyal stuttgarti és zürichi járatok beindításáról.

Az eszéki repülőtér 100 kilométerre van Pécstől, autóval másfél óra az út. A reptéri parkolás átlagosan napi 800-1000 forint. Két mini buszos társaság is indít transzfert Pécsről oda-vissza 13 ezer forintos áron. Eszék decembertől újra megközelíthető vonattal, a kétórás út menettérti jegyára 2700 Ft. Az eszéki buszállomásról és a repülőtér közötti buszjáratokat az eszéki közlekedési cég üzemelteti.

[note note_color=”#66ccff”]Majdnem Pécs

A Ryanair 2009-ben baranyai politikusokkal, polgármesterekkel, turizmussal foglakozó szakemberekkel, valamint a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa menedzsmentközpontjának a munkatársaival találkozott. A cég ajánlkozott, hogy Eszéken keresztül szállít utasokat Pécsre, Harkányba, Siklósra, ez a terv akkor kudarcba fulladt.

Marozsi László, aki 2009-ben a Ryanair közép-kelet-európai és balti országokért felelős marketingvezetője volt, akkor nyilatkozott is: “Úgy érzem, mintha Eszék-Frankfurt járatunk indulását szándékosan el akarnák titkolni, holott az elsősorban a baranyaiak és a pécsiek számára jelentené a legközelebbi felszállóhelyet Nyugat-Európába. Az általam kezdeményezett megbeszélésen azt mondták, ha eljön az ideje, tájékoztatják a sajtót, de a hír bejelentését ebben zavaros pécsi politikai helyzetben nem erőltetnék”.

A Ryanairrel való együttműködés szükségtelenségét Tóth Bertalan MSZP-s alpolgármester, országgyűlési képviselő akkor azzal magyarázta, hogy a városnak csak hátrányt jelentene a Ryanair és rajta keresztül az eszéki repülőtér támogatása. – Ez megnehezítené a 1500 méteres kifutópályával rendelkező Pécs-Pogány repülőtér közeljövőben esedékes értékesítését és a kifutópályája 600 méterrel való meghosszabbítást – mondta.[/note]

hirdetés
Uránia Mozi

Hirdetés