10 C
Pécs
csütörtök, április 25, 2024
KezdőlapPécs AktuálEzekre az új trükkökre figyeljen, ha hívják!

Ezekre az új trükkökre figyeljen, ha hívják!

Elérhetetlen ügyfélszolgálat, újabb és újabb telefonhívások, elégedetlen vásárlók, üres buksza. Sok esetben ezek maradnak egy-egy becsalogatós, termékbemutatós vásárlás után. Egy szabállyal most szigorítják a cégek működését, de átvágott ember így is sok fog maradni. Érdemes nekünk is résen lennünk!

Egy klasszikust idézve: nem bontják ki az igazság minden részletét. Nagyjából így indul sok üzlet – telefonon. A termékbemutatós cégek kezdetben megtévesztő telefonhívással jelentkeznek, majd elhívnak egy ingyenes bemutatóra. Ha jelentkezünk, a helyszínen kiváló rábeszélőképességgel rendelkező szakemberek igyekeznek bennünket meggyőzni arról: nekünk kell a termékük.

Mint azt Gyarmati Anett, a pécsi Apáca utcában működő Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda szóvivője lapunknak elmondta, havonta jelennek meg a piacon újabbnál újabb trükkök és technikák. Újabban ingyenes egészség- vagy állapotfelmérést kínálnak olyan cég nevében, amelynek elnevezése hasonlít valamely televízióban látott szervezetéhez vagy állami intézményéhez.

– Következmények nélküli terméktesztelésre hívnak, szokásokról, napi rutinról, egészségi állapotról, családról kérdeznek. Az adatokat továbbadhatják, adatbázisokban rögzítik, ahonnan újabb ajánlatokat tesznek. A termékbemutatót szervező cég pedig nem is az, aki a résztvevőket toborozza. Érdekes jelenség, hogy a szervező nem tud felvilágosítást adni a programról – figyelmeztet a szóvivő.

Edény, termékbemutató1

Előfordul, hogy a fogyasztó lakásán tartják meg a termékbemutatót, kupont adnak, amit az üzletben lehet beváltani, így már nem illeti meg a fogyasztót a 14 napos elállási jog.

Pécsen havonta százakat hálóznak így be, az Apáca utcában is rendszeresen jelentkeznek panaszokkal a városlakók.

– Leggyakrabban a megtévesztő telefonhívásokra, vásárlásra ösztönző nyereményekre, visszatetsző árkedvezményekre, nem elérhető ügyfélszolgálatra, valamint megszűnő vagy átalakuló cégekre panaszkodnak. Gyakran fordul elő, hogy a termékbemutatókon egy pénzügyi intézet áruhitelt ajánl, ami szintén a megtévesztő szóbeli tájékoztatásokon alapuló értékesítést mozdítja elő – figyelmeztet.

A cégek a sérülékeny fogyasztókat keresik, akik életkoruk vagy egészségi állapotuk miatt érzékenyebben reagálnak az egészségüket érintő felhívásokra. Ezek az emberek ugranak az ingyenes csalira, természetesen megállapítják róluk a bemutatón, hogy gyorsan szükségük van egy bizonyos termékre – ami kereskedelmi forgalomban nem kapható, vagy csak később, s sokkal drágábban.

Gyarmati Anett azt mondja, egy új jogszabály némileg megnehezíti a termékbemutatós cégek működését, de magát a módszert uniós jogszabályok engedélyezik; így nem szüntethető meg. Éppen ezért nem árt figyelni, s érdemes bizalmatlannak lenni folyamatosan.

[box title=”Ezeket fogadja meg!” box_color=”#744d16″]A pécsi Apáca utcában a tanácsadók – ha megtörtént a baj – panaszlevél, illetve a hatáskörrel rendelkező hatósághoz szóló beadvány megírásával segítik a panaszosokat. Aki szeretne viszont előre gondolkodni, annak a következőket ajánlják:

– Nézzünk utána a terméknek például az interneten vásárlás előtt!
– Nézzük meg, máshol nincs-e olcsóbban!
– Nagyon komolyan fontolja meg, hogy részletre veszi-e meg a terméket, mert rossz hitellel párosulhat a konstrukció!
– Bátran távozzon a rendezvényről, ha bizalmatlan, ne írjon alá semmit!
– Ha nem válik be a termék, éljen a 14 napos elállási jogával, amely csak az üzlethelyiségen kívül, és a távollévők között kötött szerződés esetén illeti meg a fogyasztót.[/box]

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő