Pécs: Jönnek az éjszakai járatok

Nyáron új pécsi menetrendet vezet be a Tüke Busz, amellyel két főbb vonalon a nap 24 órájában is járnak majd a buszok. Nem kell taxizniuk a bulizóknak, az éjszakai járatokra jó a bérlet is.

Az elmúlt hónapokban számos lakossági javaslat érkezett a Pécs és Térsége Közösségi Közlekedésért Egyesület menetrend-tervezetére, ami alapján hamarosan nagyobb változások lesznek a pécsi buszközlekedésben. A változtatást az indokolta, hogy a jelenlegi tömegközlekedési szisztéma a 60-70-es években alakult ki, azóta komolyabb módosítás nem történt, pedig jelentős mértékben megváltoztak az utazási szokások Pécsett.

A teljes átalakításra valószínűleg őszig várni kell, de a június 17-én életbe lépő nyári menetrend is több újdonságot hozhat. Az új rendszer alapján ugyanis lesznek éjszakai járatok: a 2-es vonalán éjfélig félóránként járnak a buszok, majd hajnali 3 óráig óránként, ezt követően pedig ismét félórás fordulókkal mennének. A reggeli munkakezdésre pedig ismét sűrűbben közlekednek majd.

Az új 73-as vonalán – ami részben lefedi a mostani 7-es, 6-os és 3-as járatét – szintén lesz éjjeli busz.

– A Konzum áruháznál találkoznak, s ott egyikről át lehet majd szállni a másikra, így éjszaka is el lehet jutni Meszesről Kertvárosba, vagy éppen Kertvárosból Uránvárosba – mondta a Pécs és Térsége Közösségi Közlekedésért Egyesület menetrendi és vonalhálózati referense, Pék Patrik.

Mindezek mellett szintén lesz éjjeli busz az MTA székház irányába, Szamárkútra, Újhegyre, Somogyba, Vasasra, Hirdre, Árpádvárosba, Patacsra, Magyarürögbe is. Az utóbbiak – a tervek szerint – 0 óra 20 perckor és 3 óra körül indulnának a főpályaudvarról.

– A korán kelő, későn végző dolgozókat és természetesen a bulizókat is ezek fogják szállítani. Nem kell taxizni, külön jegyet váltani a buszra, hanem bérlettel is igénybe vehetőek lesznek a járatok – tette hozzá Pék Patrik.

Nyáron ugyanakkor a nappali menetrend is megváltozik. A korábbi 7-es busz helyett indul a 71-es, a 72-es és a 73-as jelzésű, ezek mind érintik a Fagyöngy utcát, illetve a Malomvölgyi utat. A jelenlegi tervek szerint a tavalyi nyárhoz képest sűrűbben járnak majd.

Módosul a 6-os és a 3-as iránya a belvárosi szakaszon, miután le kell zárni a Siklósi úti felüljáró felhajtóágát az ott kezdődő felújítás miatt. Igényként fogalmazódott meg a lakosság részéről, hogy a 400 ágyas klinikát is meg lehessen közelíteni a hét végén Kertvárosból, ennek érdekében a 30-asból és az 50-esből összevont járatot hoznak létre.

Kerestük a Tüke Busz Zrt.-t is. A cégnél az utolsó simításokat végzik az új menetrenden, de egyelőre nem kívántak nyilatkozni. Azt még a közgyűlésnek is meg kell tárgyalnia, ezt követően lehet szó a bevezetéséről.

[frame]

Ősszel jöhet a nagyobb változás

A teljes vonalhálózati átalakítást várhatóan ősszel tudják bevezetni, addigra érkezhetnek meg az új buszok olyan létszámban, amelyekkel ezt már biztosítani tudják. A korábbi elképzelések szerint ősztől több járat is átalakulna, a jelenleginél jóval hosszabb útvonalakon közlekedne több busz is, s közvetlenül be lehetne jutni a városba a peremkerületekről.

[/frame]

Hirdetés

32 HOZZÁSZÓLÁS

  1. és komolyan, a 2es sűrítése nagyon ‘fontos’…így is annyi van belőle mint a befőttből, helyette más járatokat kéne sűríteni

  2. nem értem, hogy miért fontos hogy kb 5 féle busz legyen. miért fontos a 71, 71y, 72, 73, 73y? szerintem simán mehetne egy 73as ami elmegy málomba, malomvölgyi útra és a rózsadombra. ahog most a 63as. szerintem ez így lenne korrekt

  3. Arra is figyelmet fordítanak majd,hogy koordinálják a buszok csatlakozását?
    Pl: Fagyöngy utcából – 400 ágyas klinikához eljutni?

  4. Nekem ebből nem az tűnik ki, hogy a 2-es sűrítését jobban támogatták volna, éppen az, hogy a járművezetőket óvták meg attól, hogy kihúzzák alóluk ezeket a járatokat. Végülis akkor nem is mennek többet a buszok éjjel, tehát nem is kerül semmibe a rendszer?

  5. Nem tudom miért a hazaszállító és gyüjtő járatokkal van probléma, azok eddig is meghirdetett járatok voltak bárki utazhatott volna vele de nem nagyon utaztak.
    Ezek a járatok kb napi 300 km mennek, egy valamivel több mint 1 %-a a napi teljes futásnak ami 24 000 km felett van, akkor miről beszélünk?

  6. Nem lenne rossz az elképzelés.
    DE!
    A város központi részén kellene egy nagyobb végállomás, és meg kellene a többi kicsit szüntetni.
    Ez nem olyan nagy város, hogy 4 végállomás szükséges lenne.
    Viszont a jelenlegi tervek alapján, hogy a legtöbb járat a főpályaudvarról induljon azért nem kivitelezhető, mert jelenleg is helyhiány van, és az szeptembertől már kritikus lesz.

  7. “Mi ezt a rendszert kvázi sziklába tudtuk vésni. Így a járművezetőket is bevisszük és a pécsieknek is jó. Egyébként mondtam, hogy amennyiben ezt nem csináljuk meg akkor javasolni fogjuk a járművezetők ilyen módon való hazaszállításának a beszüntetését, mert pazaroljuk a közpénzt. Lehetett választani, hogy a 2-es buszt sűrítjük-e be 12 helyett 10 percre vagy az éjszakai hálózat. Társadalmi megtérülést ezzel kapcsolatban még nehéz vízionálni, a 2-es busz sűrítése nyilván kézzelfoghatóbban jobb nemzetgazdasági mutatókat produkált volna, mint az éjszakai. Ellenben ha már egy tizenéves csaj életét megmented vele, akkor máris jobbak az éjszakai hálózatod mutatói.”

    Hát kérem, ha a Tisztelt menetrendtervező szerint is nyíilvánvalóan jobb lett volna, ha pl. a 2-es járat követési idejét csökkentik, akkor nincs mit mondani….Nem ésszerű ilyen mértékben fejleszteni az éjszakai járatok közlekedését!

  8. “ez megint egy nagy baromság úgy ahogy van.”

    Azaz, mondd meg nekik, ne kíméld. :)))))

  9. ez megint egy nagy baromság úgy ahogy van. Amúgy meg ki a tököm az a Pék Patrik???? kb 30 éve érdekel a tömegközlekedés. Aki benne dolgozik mindenki tudja hogy ökörség az egész. Ja és inkább nappal járjanak a buszok mint éjjel.

  10. 71: Főpályaudvar – ÁRKÁD – Aidinger János út – Csontváry utca – Malomvölgy
    71Y: Főpályaudvar – ÁRKÁD – Aidinger János út – Csontváry utca – Málom – Malomvölgy
    72: Főpályaudvar – ÁRKÁD – Aidinger János út – Csontváry utca – Fagyöngy utca
    73: Főpályaudvar – ÁRKÁD – Aidinger János út – Csontváry utca – Fagyöngy utca – Malomvölgy – Csontváry utca – Aidinger János út – Főpályaudvar

    Reggel 71-72 15-15 percenként, 7-8-ra fonódva. Délelőtt 20 percenként 73-as, délután 12 percenként 73-as, este 15-20 percenként 73-as.

    Ezek egész baráti követési idők. A jelenlegi délelőtti 30 percenkénti átszállós helyett 20 perces közvetlen körbeutazós vitathatatlanul jobb. A délutáni 30 perces közvetlen és 30 perces átszállós helyett a 12 perces közvetlen körbeutazós jobb. Előbb megyünk Fagyöngybe, így a többség nem utazik körbe (2/3-ad utas kb.), A 7-es közös szakaszán délelőtt kivételével mindig sűrűbbek a járatok. Az 1-es busszal pedig kb. 1:1 arányba járatjuk, egymáshoz hangolva.

    Hétvégén a 30 perces átszállós helyett 20 percenkénti közvetlen 73-ast kapnak.

    A 61-62 teljesen megszűnik.

  11. Holl van itt fejlődés Kedves Kolléga? El kell szomorítanom, de a cégfoglalás óta járati km-csökkenés és jegyáremelés történt kizárólag. Gyakorlatilag megszűnt a sofőrök munkájának ellenőrzése, tisztelet a kivételnek, de a vezetők nem igazán kíváncsiak a dolgozók problémáira, a munkasmorál a béka hátsó fele felé konvergál.

  12. Az átszállási időt és a plusz jegyet is meg lehet takaritani. Ha jól látom nem okoz plusz költséget két vonal összekötése, ha nem jarnak sűrűbben. Milyen indulások lesznek, hol érhető el a menetrend?
    Nagy genya lehet a gyerek, de ésszerű a változás.

    Egy szociálismunkás, ha már divat lett a végzettség leírása.

  13. Hát furcsa dolgok történnek ebben a városban. A fiatal ember Pék Patrik még el se végezte az iskolát csak most jár a közlekedés mérnőkire. De ha valaki nem ért vele egyet a Tüke busznál akkor már megy is a telefon Csizii úrtól és már mindennek úgy is kell lenni ahogy kitalálta.
    Rengetek plusz költséggel jár ez a hülyeség amire készülnek. A 30 és 50 járat összevonásának sem kell annyira örülni mert aki kertvárosból jövet a Zsolnay szobor megállónál nem tudott átmenni az út másik oldalára hogy felszálljon egy 30-as ra annak úgy kell, Visszafelé irányba még ennyit sem kellett volna tennie. És fel lehet tenni a kérdést hogy ha a 73 felmegy Fagyöngy utcába és a Malomvölgyi útra akkor az Uránvárosból érkező járatból miért nem csinálnak ilyet?

  14. A nyárra elegendő buszokat csak ki tudja adni már a cég. Egy jó közszolgáltatásnak része a bővített üzemidős közlekedés. Az efféle hozzászólások gátolták gondolom eddig is a fejlődést.

    Egy közlekedésmérnök.

  15. Persze mindemellett örülök, és nagyon jó ötletnek tartom a módosításokat! Csak jöjjön össze 🙂

  16. Ezt az óránkénti éjszakai járatot én is kicsit sűrűnek találom, lehet ekkora igény tényleg nincs. Ha üresek és nem gazdaságos, akkor újra változtatás lesz. Mifelénk az utolsó “normál” busz éjfélkor indul a belvárosból, és utána 01:00, 02:30 és 04:00-kor vannak éjszakai járatok, ezzel tökéletesen kielégítve egy Pécsnél kicsivel nagyobb város igényeit.

  17. A tömegközlekedés tömegszerűen jelentkező utazási igényeket elégít ki az jó. Ha közösségi közlekedésnek hívjuk és rétegigényeket elégít ki, miközben a hivatásforgalom, a munkába járás nincs kellően biztosítva az nem jó. Persze lehet generálni is a látens igényeket, ezeket lehet és kell is modellezni, de véleményem szerint egy jó alapszolgáltatáson túl. Jó az alapszolgáltatás? (Fővonalakon járatsűrüség, megbízhatóság, utastájékoztatás,csatlakozás,elgyaloglási távolság,sofőrök stílusa stb.)

    Tisztelettel:
    Egy közlekedésmérnök

  18. Legalább az ejszakas buszsofőrök nem dögleni,aludni fognak a penzükèrt,és talán idejük sem lesz gázolajat lopni!!!

  19. az iso800 ilyenkor nagyon jól jön meg állvány ha nem akar vakuzni a fotós, nagyon urbán meg nagyon éjszakai indusztriál a téma de a minőség fos 🙁

  20. remélem, hogy a mostani 7es, 71es és 72es járatok sokkal sűrűbben fognak közlekedni, ahogy leírták. én az aidinger úti buszmegállóhoz közel lakok és szomorúnak találom, hogy arrafelé nagyon ritkák a buszok, amik a belvárosba közlekednek. az általam megemlített járatok a főpályaudvartól fognak akkor indulni? valamint nem értem, hogy miért kerül oda sok busz, mikor a kertvárosi buszvégállomás színvonala viszi szerinte a legtöbbet..

  21. Most is megy vasasra és a külvárosi részekre éjszakai busz csak meghirdetik normálisan.

  22. Ez mind szép és jó, de egy kicsit sűrű mert tényleg nem szokott ennyi ember lenni a buszokon…ad 2 miért nyáorn vezetik be, amikor 30 ezer egyetemista egyszerűen hazamegy? ennyi logika lehetne már hogy szeptembertől vezetik be, főleg ha próbaidőszak lesz az elején, de ettől függetlenül az ötlet még jó:) csak megint kicsit ésszerűtlen:)

  23. A buszsofőröktől elveszik a gyűjtő járatot, ami haza vitte őket a délutános műszakból, vagy éppen vitte őket a délelőttösbe, helyette mehetnek a sok részeg fiatallal haza. Sőt, nem is ott szedi fel a sofőröket ahol eddig, hanem munka után, késő éjjel még sétáljanak el az éjszakai buszig, és élvezhessék a “remek” hangulatban lévő fiatalok társaságát. Ez szép munka, csak gratulálni tudok…..

  24. Ha valakit egy menetjegy ára visszatartott a buszozástól, az menjen Taxival. Egyszerűen nem jelentkezett számottevő utazási igény…kivéve bulizók hétvégén.

  25. Ez tök jó hír, örülök, hogy Pécsen is lesz! Az biztos hogy így nyugodtabban lehet hazamenni és olcsóbb mint a taxi.

  26. az éjszakai járatokat nem lehetett bérlettel vagy előreváltott jeggyel igénybevenni, ezért volt lehetséges, hogy kevesebben utaztak…

  27. Ha nem lenne ez a kezdeményezés, akkor ugyanazok az emberek ugyanitt azt kifogásolnák, hogy miért nincs. Ami van, az sosem jó

  28. Sztem valami plusszt akarnak felmutatni, hogy legyen mire fogni a jegy / bérlet áremelést esetleg. A “rendes” menetrendes üzemnél ezt nehéz megmagyarázni. Jelentős éjszakai járatokat én sem támogatom, de egy pár hónapos teszt időszakot megér a dolog.

  29. nem éri meg sűríteni az éjszakai járatokat, mert az önköltséget sem fogja kitermelni. Éjszakai járatok eddíg is voltak, ritka kivételtől eltekintve pár ember lézengett ezeken a buszokon. valóban meg fogja érni a cégnek, hogy pár utassal pl. Vasara menjenek a buszok éjjel? Kérem állítsák meg a Pék gyerek ámokfutásait, mert ambíció az van rendesen, de egy gazdaságilag kivitelezhető épkézláb menetrendet kelleni összehozni, addíg meg sűríteni kellene csúcsidőben mondjuk a városrészek közötti csuklós járatokat.(1,2,stb.)

Comments are closed.