Diákok tervezhetnek a Zsolnay Gyárnak

Hihetetlen tempó uralkodik a Zsolnay-gyárnál, amióta a szír származású, magyarul is kiválóan beszélő Bachar Najari szerezte meg a manufaktúra tulajdonjogát és vette át az irányítást a gyárban. Szerdán az egyetemmel is kooperál a gyár.

Háromoldalú együttműködési megállapodást ír alá a Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. az önkormányzattal és az egyetemmel szerdán. Az önkormányzat és a gyár azért szeretné a jövőben szorosabbra fűzni a viszonyt a PTE-vel, hogy a művészeti kar hallgatói egyrészt bemutassák munkáikat, terveiket a Zsolnaynak, másrészt a manufaktúra fejlesztési koncepciójába illeszkedő alkotások készülhessenek az egyetemen.

Ha például egy pécsi diák olyan ötlettel áll elő, amely a Zsolnay számára hasznosítható, a gyár vállalja a termék próbagyártását, később pedig le is szerződhet a művésszel további munkákra. Emellett a Zsolnay biztosítja majd a kerámia szakos hallgatók gyakorlati képzését is, az ehhez szükséges eszközöket, technológiát is a művészpalánták rendelkezésére biztosítja.

A PTE-sek is tervezhetnek a Zsolnaynak

De nemcsak ez az egyetlen újdonság a gyár életében. A szír származású befektető, Bachar Najari érkezésével ugyanis kezd visszatalálni régi önmagához a Zsolnay. Mindez a fő tulajdonos önkormányzat számára is feltűnt.

– Mi azt látjuk, hogy elképesztő sebességgel dolgozik az új menedzsment, s bevallom, meg is lepődtünk, hogy máris sikerült idecsábítani megrendelőket, új boltok nyitása van küszöbön, s ilyen rövid idő alatt felpezsdült a gyár élete – mondta lapunknak Páva Zsolt polgármester, amikor arról kérdeztük, eddig mennyire elégedett az új vezetés munkájával. – Látszik, hogy erősödött a marketing, a minőséget mindenek elé helyezik, s olyan ügyek kerülnek felszínre, amelyek korábban elhaltak – mindez biztató a jövőre nézvést – tette hozzá a városvezető.

Bachar Najari érkezése után Vajda László személyében új vezérigazgatót neveztek ki, tárgyalások indultak potenciális európai, közel-keleti megrendelőkkel, s hozzákezdtek új boltok nyitásához.

Najari úgy számol, egy éven belül nyereséget termelnek…

– Az elmúlt három hónapban megfeszített munka zajlott. Talán nem kiabálom el, de sikerült betörni a külföldi piacokra: eddig Anglián kívül nem exportáltunk, ma már kipipálhatjuk Ománt és Szaúd-Arábiát is, s kecsegtető tárgyalásokat folytatunk potenciális amerikai, kínai, orosz és török megrendelőkkel – mondja Najari.

A Zsolnay abban bízik, hogy – mivel a fogadó országokban komoly márkaépítés zajlik – az export folyamatos lehetőséget nyújt a gyárnak a termelésre.

– Egy eddig nem látott katalógust készítettünk el, amelybe legkiválóbb használati és dísztárgyainkat gyűjtöttük össze. Olyan darabokat, amelyeket viszonylag gyorsan, s nagyobb mennyiségben képesek vagyunk biztosítani. Ha beindulnak az üzletek – amire én még ebben az évben, legkésőbb 2014 elejéig készülök –, technikai eszközparkunkat is fejlesztjük, s új dolgozókra is szükségünk lehet – vélekedett Najari.

A tulajdonos azt mondja, idén mérsékelt veszteséggel, jó esetben nullszaldóval számol, 2014-ben pedig az a cél, hogy nyereséget termeljen a Zsolnay. Mindezt segíti, hogy több boltot is nyitnának még idén, Budapesten például az első már üzemel a belvárosban, s heteken belül az egyik szállodában nyílik a következő. Ezzel együtt több külföldi városban is terveznek hasonló akciót.

hirdetés
Uránia Mozi

Hirdetés

4 HOZZÁSZÓLÁS

  1. 2014 ben okosabb lesz az új tulajdonos, puding próbája az evés.
    Nem a magyar piac, a magyar vevők növelik a forgalmat.
    Új boltok, új országok új vevőkör a luxus szegmensben, ha az új kereskedők bevásárolnak az
    még nem forgalom, csak akkor ha a felhalmozott árut el is adták.
    Kiváncsian várom a változások eredményét és drukkolok, hogy híneve a világban újra a régi legyen mint az 1900 évek elején.

  2. Igaza van, természetesen elsődleges szempont, hogy a munkaerőt megtartsa, ne legyen még több munkanélküli. De nem gondolom, hogy ezt csak ekkora áremeléssel lehetne megoldani. Én nem a 200-400 ezres dolgokra gondoltam, hanem arra, ha valaki suvenirként szeretne egy kis pécsi emléket vásárolni vagy vinni, küldeni külföldre, nem biztos, hogy Zsolnay tárgyat fog választani.

  3. Nyereséget szeretne termelni, és azt akarja, hogy senkit ne kelljen elküldeni a gyárból. Nyilván kielemezte, milyen árakon kell dolgozni. Szerintem eddig is nagyon drága volt a Zsolnay a magyarok legtöbbjének megfizethetetlen. Kb mint egy Armani-öltöny. Eddig sem vettem meg 200 ezerért és akkor sem venném, ha 400 ezer lenne. Aki meg megveszi, 400-ért is meg fogja, csakúgy mint a Zsolnayt dupla áron. Erről ennyit.

  4. A magyar vevőkről valószinüleg lemondott a tulajdonos, ugyanis 100 %-al megemelte az árakat. Az lehet, hogy a világ minden táján egyforma áruk lesz a Zsolnay tárgyaknak, de azt elfelejtette, hogy nálunk a fizetés igen alacsony. Ami 4 hónapja még 13 ezer forint volt, az most 25 500 Ft sajnos.

Comments are closed.