Készíts filmet Pécsről!

Elégedetlen a polgármester a pécsi városmarketinggel, és azzal, hogy szerinte túl kevés a turista. Százezret fizetne egy ütős kisfilmért Pécsről – csak fiataloknak.

A jövőben nagyobb hangsúlyt fektetne a város arra, hogy erősítse szerepét a különböző, nem feltétlenül hivatalos, ám városmarketing szempontjából fontos és kiemelt területeken. Elsősorban az internetes világban, a közösségi oldalakon, például a Youtube videómegosztón vagy a Facebookon tennék vonzóbbá a várost.

– Úgy látjuk, hogy a pécsi turizmus még mindig nagyon komoly támogatásra szorul. Bár a város nyújtja az országban Budapesten kívül a legsokrétűbb idegenforgalmi kínálatot, nem érkezik annyi turista Pécsre, mint amennyi kívánatos lenne. Alig érződik, hogy fejlődne ilyen szempontból a gazdaság – mondta lapunknak Páva Zsolt.

Teendő tehát van, ezért a polgármester vezetésével egy turisztikai szereplőkből álló csoport kezdte meg működését.

– Már az első ülésen eldőlt néhány dolog; az egyik ilyen, hogy kreatív, vállalkozó kedvű fiatalokat kérünk fel imázsfilmek készítésére – tette hozzá Páva.

Az önkormányzat a Zsolnay Örökségkezelővel (ZsÖK) olyan 30 év alatti fiatalok nevezését várja, akik úgy gondolják, Pécs egy varázsos hely, amelyről mindig lehet valami újat mondani. Egy-két perces, fiatalos szemléletű promóciós filmeket várnak. Olyanokat, amelyek kreatív, friss és személyes formában népszerűsítik Pécset, vagy dolgozzák fel a város egy-egy különleges pillanatát. Egyetlen motívum kötelező: a Kultúra Városát szimbolizáló Zsolnay eozin ökörfej szabad beépítése a kisfilmbe.

A jelentkezés részleteiről itt írunk bővebben.

[frame]Pécs Aktuál X: Az országszerte is egyre nagyobb népszerűségnek örvendő Punnany Massif már két éve folyamatosan reklámozza Pécset. A Pécs Aktuál X című számra forgatott klipben a legtöbb pécsi nevezetesség feltűnik, miközben “ódát zeng” Felcser Máté és Wolfie a városról. A klipet eddig több mint egymillióan látták. Felcser Máté azt mondta lapunknak, nem szerettek volna klisékkel teli filmet forgatni, a saját szemszögükből látott város motiválta őket.[/frame]

 

 

Ha valaki kíváncsi, itt megnézheti az utóbbi évek legjobb, nem hivatalos Budapest imázsfilmet! Ebben egy amerikai srác mutatja meg, hogy szerinte miért a legfrankóbb város Budapest.

Hirdetés

6 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Ha előbb szól Páva úr, lefilmeztük volna, miként tüntetik el a Kórház tér tűzfaláról a víz világát ábrázoló gyerekrajzokat. Most ott egy üres sárga fal meg egy tábla, melyek őrzik a Pécsi Vízmű hűlt helyét és egyben jelképezik harcunk világraszóló eredményét.

  2. Talán, ha a repteret, mint a viszonylag közeli országok, városok összekötő kapcsát fellendítenék, ha nem lenne minden kiadó és eladó, ha ismét egyetemváros képét tükrözné a város (pozitívum a 2. alkalommal megrendezett Pécs City Karnevál!), ha az adott szépségekre, nevezetességekre többnapos programokat szerveznének …., akkor talán érdemes lenne ide is ellátogatnia mind bel- és külföldi turistáknak is.

  3. Esetleg, ha lenne Pécsen élményelem, ahol napokat el lehet tölteni, lehet több turista jönne.
    Élményfürdő?? Vidámpark? ……………
    A múzeumokat 2 nap alatt végig lehet járni, mármint ameddig nem lesz bezárva hamarosan ( egy cikk jelent meg róla nemrég itt ) mindegyik.
    Utána mit csináljon a turista nyáron??

  4. Fogadok, hogy ezerszer jobb filmeket csinálnak a pécsi srácok, mint a “hivatásos” marketingesek! Ez egy jó őtlet volt a polgármestertől, de egyben üzenet is szerintem a városmarketingesek (vannak olyanok???) felé!

  5. Teli van a város bezárt üzletekkel, romokkal, félbehagyott építkezésekkel, korrupt politikusokkal, munkanélküliekkel, lődörgő fiatalokkal, maffiózókkal és hajléktalanokkal. Érdemes lenne végre megörökíteni őket is, hogy ne csak a történelmi giccsből és álkulturális lózungokból álló hazug Pécs-imidzs kapjon nyilvánosságot!

Comments are closed.