MÁV: kiakadtak a pécsiek

Nem kis felháborodást váltott ki a Budapest és Pécs között ingázó vonatozók körében, hogy a december kilencedikén életbe lépő új MÁV-menetrend értelmében a Keleti lesz a pécsi IC-k induló és végállomása. A társaság az utóbbi években többször is módosított, de miért? Erre kerestük a választ.

Rendesen kiakadtak az éppen aktuális Inercityre váró pécsiek a vasútállomáson, amikor munkatársunktól megtudták, hogy december kilencedikétől már nem a megszokott Déli pályaudvarra, hanem a főváros másik végébe, a Keletibe futnak be a vonatok. Az általunk megkérdezettek szinte mindegyike rossz elgondolásnak tartja a MÁV szándékát. Az érveket felsorolni is hosszú lenne, de néhány véleményt azért közreadunk.

A nyugdíjas korú Júlia például elképesztőnek tartja a pár hét múlva életbe lépő új rendszert, hiszen Buda és Pécs között ingázik néhány hetente. – Ez minimum egyórás pluszt jelent nekem a pesti tömegközlekedés miatt. A Déli budai célállomásomhoz közel esett, most a csomagjaimmal még át is kell szállnom néhányszor – mérgelődött.

Mindenki mérgelődik…

Eszter szintén a fővárosból jön többször egy hónapban, a nyugdíjas asszony hosszú idő óta kórházban lévő hozzátartozóját látogatja időről időre. Ő azt mondja, kényelmesebb, egyszerűbb a Déliből továbbutaznia, ráadásul ha már egyszer beért a fővárosba, nem szeret további perceket vonaton zötykölődni csigatempóban.

Anita most Pécsen egyetemista, egyébként Tatán lakik. Ő egyszerűen képtelen ötletnek tartja, hogy a Keletibe viszi majd az IC. – Eddig remekül boldogultam, hiszen Tatára szintén a Déliből ment a vonatom.
Decembertől az sem segít, ha Kelenföldnél kiszállok, ugyanis pont lekésem a csatlakozásomat. Pár hét múlva jó lesz, ha öt óra alatt hazaérek az ide-oda utazgatás miatt – dúlt-fúlt a huszonéves lány.

Jenő az egyetemre jár tanítani. Ő szinte sírva fakadt, amikor meghallotta a módosulást munkatársunktól. – Érzelmi okokból gyűlölöm a Keletit, pedig ahhoz közelebb van a lakhelyem; amióta ismét a Déliből indultunk, még a kedvem is jobb volt. Egyszerűen nem fér a fejembe, miért rendezik át kétévente a rendszert – tette fel a kérdést.

Van azonban, aki örül a változásnak, de szerinte is megkeseríti az utasok nagy részének az életét a MÁV. Ő a vasút helyében átvágná a gordiuszi csomót. – Mi a párommal Jászberény és Pécs között szoktunk gyakran utazni, így a Keleti kézenfekvő megoldás lesz. Az viszont nem fér a fejembe, hogy az államvasutak miért nem felváltva közlekedteti az IC-ket a két állomás között; egyiket küldhetné a Délibe, a másikat a Keletibe. Így mindenki megtalálná a számítását – fogalmazott.

Megkerestük a MÁV kommunikációs osztályát, ahol egyszerű választ adtak: a Keletiben lesz decembertől szabad pálya.

A cég azt közölte, hogy a Budapest-Székesfehérvár vonal felújítása jövőre valósul meg, emiatt pedig jelentősen megnövekszik a Déli pályaudvar forgalma. Elismerték azt is, hogy nem az utasok kérték a kényszerű változást, s valószínűleg meg sem kérdezték őket. Leszögezték ugyanis, hogy „a vonatok végállomását – többek között – a rendelkezésre álló szabad pályakapacitás határozza meg, így a Déli pályaudvarra a pécsi InterCity vonatok a menetidejük jelentős növelése nélkül idén nem fértek volna be” – írták.

A menetidő azonban így is nő, csak a MÁV szerint nem jelentős, tíz perc körüli idővel. Pécsről Pestre így két perc híján három óra alatt, Pestről Pécsre pedig valamivel több mint három óra alatt juthatunk el decembertől.

hirdetés
Uránia Mozi

Hirdetés

6 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Sziasztok! El szeretnék jutni Pécsről Miskolcra átszállás nélkül,vagy Budapest elkerülésével. Valakinek ötlet?? Köszi előre is!

  2. KM

    Tévedés.Miskolcnak ott vannak a csilli-villi WiFi-s 3G-s (3.generációs) IC-kocsijai.
    A pécsiek (a sok rongálás miatt) megtagadták hogy az ő kocsijaik Miskolc felé menjenek.
    Én is hallottam olyat ,hogy pár-perc különbséggel a pécsi IC elmegy Miskolcra meg vissza,de egy vasutas ismerősöm rácáfolt.
    Célszerűbb,ha a Dél-Dunántúlról jövő vonatok a Délibe mennek.
    Akik meg a Keletibe tartanának,ott a Piros metró.
    Én is tudok köcsög lenni,csak nem szeretek.

  3. Akik a buszozást javasolják, hozzászámolták a buszjegy árát is? Vagy ha nem kell jegy (mert idősek), tudják, milyen fájós lábbal elgyalogolni a buszig? 81 lépcsőfok, plusz a sík pálya.

  4. Mon$ter

    Kevés a használható IC kocsi. De végre megint lesz közvetlen Pécs-Miskolc IC. Igaz a visszaút álatában kicsit gázos.
    A nyafogók meg szálljanak le/fel Kelenföldön. Déli felé: 139-es autóbusz, felszállás a Sasadi úton, menetidő kb. 10 perc! Egyébként a Széll Kálmán térig megy. Követési idő 5-7 perc.

  5. Ha az ember a Délibe szeretne menni, le kell szállnia Kelenföldön és jobbra (nem az Etele térhez) fel a lépcsőkön az első buszmegállóhoz mennie (Sasadi út), felszállnia a 193-as buszra(a busz nincs kiírva viszont a megálló neve igen) és a hetedik megálló a Déli. 11 perc a menetidő. Szóval, no para.

  6. Értelmetlen,az összes Dunántúli vonat (kivéve a szombathelyi,soproni vonatokat) a Délibe/ből érkeznek/indulnak.Nyáron akkor mindenkinek Kelenföldön kell át cihelődnie majd a Balatoni vonatokra?
    2 évente cserélgetik a végállomásokat,most ráadásul az a terv hogy visszahoznák a közvetlen Miskolc-Pécs IC-ket,ami szintén orbitális baromság.Hisz ha csak 10 percet szed össze a 80-as vonalon a miskolci IC,az mire Pécsre érkezik minimum 30percre bővül (hisz Érd vagy Dombóvár környékén mindig van valami műszaki gubanc.)
    Értelmetlen.És így nem 505ft-os lesz a pótjegy az IC-kre…

Comments are closed.