A B-közép nekiment a PMFC-nek

A PMFC saját honlapján osztják ki a szurkolók a klubot amiatt, hogy szigorítottak a stadion beléptetési rendszerén. A klubvezetés szerint ők korábban többször is próbáltak a B-középpel zöld ágra vergődni, de nem sikerült.


Az MLSZ 600 ezer forintos bírságot szabott ki a PMFC-re azért, mert a legutóbbi pécsi mérkőzésen a “helyi szurkolók többször, folyamatosan kiabálták a Palesztinára vonatkozó politikai üzeneteiket, emellett megbotránkoztatásra okot adó rigmusokat skandáltak.” A PMFC ezt követően a B-közép szurkolóit sújtó intézkedéseket vezetett be, így a lelátó ezen részén kötelezővé válik a klubkártya kiváltása, megemelték a jegyárakat, és eltörölték diák- és nyugdíjas kedvezményt.

Mindez kiverte a biztosítékot drukkereknél, hiszen a keménymag az, amelyik hangulatot teremt a mérkőzéseken – már ha egyáltalán ott vannak -, s az elmúlt időszakról nem mondható el, hogy az amúgy remek szereplés mellett csúcsokat döntött volna látogatók száma.

A szurkolók szerint már több mint 600 ezer forint jegybevételtől esett már el a klub az MLSZ intézkedései okán egyre kevesebb nézőszám miatt. “Ha nem töketlenek vezetnék a klubokat, akkor egységesen mondanák, hogy elegük van” – írja az egyik csalódott néző a csapat honlapján. Egy másik delikvens állítása szerint minden meccsen kint volt, de nem érti, miért kell szurkolói kártya, hisz anélkül is kötődik a csapathoz! “Ez mind eltántorít az egésztől, és inkább elmegyek horgászni, ott még nincsenek ezek az arrogáns beképzelt b****-! Bocs de most lett elég!!”

Halász Gábor klubigazgató szerint az MLSZ által kirótt bírságok ellen azért nem tesznek tiltakozó lépéseket, mert a korábbi tapasztalataik alapján ezek felesleges erőfeszítések.

– Többször próbálkoztunk párbeszéddel a B-középpel, de egyelőre nem sok siker koronázta a kísérleteinket – mondta a klubigazgató. – A szektor mint szurkolói közeg nehezen megfogható, nem tűnik egységes csoportnak. Az MLSZ-büntetéseket összehozó, a szektor magját alkotó szurkolói csoport pedig tartózkodik a klubbal való nyílt és rendszeres kommunikációtól. Ha ez változik, mi nyitottak vagyunk az együttműködésre, mert ez az érdekünk.

Hozzátette: természetesen a céljuk az, hogy megteljenek a lelátók, ezért idén jelentősen csökkentették a jegyárakat, valamint több kedvezményt is bevezettek: olcsóbban jöhetnek be a családok és a csoportok, illetve több szektorra is kiterjesztették a diákkedvezményt.

Mint mondta, igyekeznek minél hatékonyabban kommunikálni a szurkolóikkal, de a lelátók megtöltésének legjobb eszköze az lehet, ha a csapat szépen és eredményesen focizik. Ezért próbálták minél inkább egyben tartani a tavalyi keretet és megerősíteni azt.

A már most létező, félévente megrendezett szurkolói focitorna mellett kampányt is indítanak, hogy olyanokat is elérjenek, akiket eddig nem sikerült. Cél, hogy markánsabban jelenjen meg a PMFC a város életében, bizonyítsák azt a tézist, hogy a PMFC-MATIAS több mint egy klub. A társadalmi szerepvállalásaikkal – Férfiak a Nőkért, Szemem Fénye Alapítvány és a PTE-s Meseszép kampánnyal- is ezt kívánják demonstrálni – vélekednek a klubnál.

Hirdetés