11 C
Pécs
szombat, április 20, 2024
KezdőlapPécs AktuálMenetrend: megszűnhet a zsúfoltság

Menetrend: megszűnhet a zsúfoltság

Bár az első éjszakai járatok bevezetése sikeresnek tekinthető, ez aligha mondható el az új nappali menetrendről. A rendszert folyamatosan figyelik.

Alig egy hete vezették be az új rendszert, ám az első napok tapasztalatai egyelőre azt mutatják: az embereket erősen megosztotta az új közlekedés Pécsen, s számos javaslattal máris éltek olvasóink.

A legtöbben azt nehezményezik, hogy alig férnek fel a kertvárosi járatokra, s ha sikerül is elcsípniük egy-egy buszt, utazhatnak a belvárosig úgy, mint a heringek. Éppen ezért kérték, hogy mihamarabb oldják meg a változást, azzal ne várjanak őszig a Tüke Busz Zrt.-nél.

Volt, aki szerint vissza kell állítani a 7-est, a 70-esek pedig a Siklósi úton járjanak, ne az Aidinger úton. Szintén kifogásolták, hogy a malomvölgyi részen lakóknak a Rózsadombot is meg kell járniuk, ha utazni szeretnének.

Más pedig azon akadt ki, hogy a 161-es busz megszüntetésével kihagyták az Enyezd úti buszmegállót, amit az új járatok nem érintenek, holott sokan innen indultak munkába. Bár most a 60-as busz arra jár, de azzal nem lehet a belvárosba közvetlenül bejutni.

Azt sem értették, hogy miért kellett megváltoztatni a 3-as és a 6-os járat irányát a belvárosi szakaszon.

Pék Patrik, a Pécs és Térsége Közlekedéséért Egyesület szóvivője leszögezte: az első héten mindig zsúfoltabbak a nyári menetrend szerinti járatok, hiszen ilyenkor még gimnazisták, egyetemisták, érettségizők is használják a buszokat, sokan a nyaralásukat is az ezt követő időszakra teszik. Éppen ezért arra számítanak, hogy a következő héttől már kisebb lesz a tömeg.

– Ilyen melegben sokkal nehezebben viselik az emberek mindezt. Amennyiben továbbra sem enyhülne a zsúfoltság, akkor sűríteni fogja a járatokat a Tüke Busz Zrt., még ezen a nyáron – emelte ki.

Mint mondta, valóban, a Rózsadombot is meg kell járniuk az utasoknak, ám még így is gyorsabban jutnak haza az emberek a belvárosból, mint korábban. Az utasok többsége pedig a belvárosból közlekedik. A 7-es kapcsán pedig hozzátette: ez volt legkevésbé kihasznált, az új 70-esek pedig sokkal sűrűbben járnak annál.

Az Enyezd úti megállóhely kapcsán elismerte, hogy a 60-assal a Rákóczi út, Felsőmalom utca sarkáig – a történelmi belváros határát súrolva – juthatnak el az utasok, ám a korábbi adatok szerint 10-15 főről lehet szó, akit ez a kérdés érint, míg másoknak viszont a mostani rendszer kedvez.

A 3-as, 6-os járatok útvonalának megfordítása ügyében pedig elismerte, hogy valóban szokatlan az új rend, ám július elsejétől mindenképpen változtatni kellett volna, hiszen akkor lezárják a Siklósi úti felüljáró felvezető ágát, annak felújítási munkái miatt.

A tervek szerint pedig a nyár folyamán közvélemény-kutatást is végeznek e két járatot illetően, hiszen elképzelhető a későbbiekben, az őszi menetrend kialakításánál, hogy a mostani rendszert működtetik tovább.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő