Hétfőn nulla órakor elindultak az első éjszakai járatok, amelyet kedvezően fogadtak az utasok. A nappali változásokat azonban egyelőre még szokni kell mindenkinek.
A héten elindult az az új menetrend, ami várhatóan az őszi, teljes körű átalakítást hozó rendszert vezetheti fel. A mostani, nyári menetrend azonban maga is szolgált komolyabb változásokkal, hiszen ezentúl minden városrészt el lehet érni éjjel is. A rendszer kidolgozásában oroszlánrészt vállaló Pécs és Térsége Közösségi Közlekedéséért menetrendi és vonalhálózati referense, Pék Patrik közölte: az éjszakai járatok rendben elstartoltak éjfélkor, és már volt is rajtuk utas, akik bérlettel utaztak.
– Bár tömegekről nem beszélhetünk, de ahhoz képest, hogy vasárnap volt, és első nap, a tapasztalatok eddig jók – mondta Pék Patrik, hozzátéve: elsősorban a 2-es vonalán voltak felszállók.
A nappali járatok esetében azonban korántsem lehet csak pozitívumról beszámolni: kisebb technikai problémák adódtak, a sofőröknek ugyanis néhány percük van arra, hogy a csatlakozás rendben megtörténjen a Csontváry utcánál, ahol az 1-es buszról lehet átszállni a Malomvölgybe tartó járatra és fordítva – magyarázta.
A sofőrök mellett azonban az utasok sem fogadták kitörő lelkesedéssel a változásokat.
– Érthető módon sokaknak nem tetszik, hiszen meg kell szokniuk még a módosításokat – mondta. – Ezért az első napokban kint vagyunk a helyszínen a Tüke Busz illetékeseivel együtt, segítünk eligazodni az embereknek az új menetrenden, és abban, hogy az új járatszámok mit takarnak. Igyekszünk felhívni a figyelmet arra is, hogy a 3-as, a 6-os busz miért áll meg máshol, mint korábban – tette hozzá.
Az eddigi tapasztalatok viszont azt mutatják, hogy a Malomvölgyből a városközpontba tartó közvetlen járatot pozitívan értékelték az utasok, ugyanakkor a 73-as járaton a reggeli csúcsban komoly zsúfoltság volt, így – legkésőbb – az őszre meg kell találni a megoldást.
A menetrendről részletesen olvashat itt: KLIKK!
Re:Xy Rugaszkodjon neki ismét, esetleg többször is, az olvasásnak, talán megérti a lehet, hogy “marhaságot”.
egy véleménynek: marhaságokat írsz. télen a kemény mínuszokban, tudod kinek van kedve gyalogolni a pennyhez?! mi itt az aidingernél nagyon el vagyunk hanyagolva, úgy h a 70-essek csak maradjanak. nekem ez a megálló közelebb van és bocsi de semmi kedvem 40 fokban és majd -20 fokban sétálgatni egy nem megszokott buszmegállóhoz
Az Aidingeriek mit szóljanak, ha már a Rózsadombon lakók sem férnek fel! 6700 forintért lemehetnek a 6-os megállóba, vagy az 50-es járatról felgyalogolhatnak a Konzum felé. Mindkét estben plusz 15 perc. A Végállomáshoz is gyalog mehetnek (bérletvásárlás, Penny, távolsági járat megálló – nyuggerek és mások is összvonalassal).
A buszok napközben is többször 5-6 perces késéssel járnak, annak ellenére, hogy a sofőrök rendesen nyomják a pedálokat, röpködnek is az utasok. Ő lesz a hibás baleset esetén is és a menetrend be nem tartása során is.
A 27-es járatot meg lehet nyáron szüntetni, hisz nincsenek diákok, a Szigeti út környékén lakók és a hegyről erre jövők járjanak gyalog, most már nem csak hétvégén.
Több nap forróságnak kellett elmúlni ahhoz, hogy azzal a néhány sofőrrel is megszüntettették a felesleges elsőajtózást, akik – bikkfa fejjel – ki nem nyitották volna az ajtókat (csakúgy mint a -15 fokban), kapjanak hőgutát az utasok a buszban is.
Az új kertvárosi menetrendre csak egy magyarázat lehet: a felhajtóág. Mozgolódás ott nincs egyelőre.
Állítsák vissza a 7-es járatot, a 70-eseket vigyék ki a Siklósi útra, ne terheljék az Aidingerre feleslegesen a zajt és füstöt.
A 130as buszt hiányolom hétköznapról. Majd remélem lesz ilyen is. Nem látom átkozottul rossznak a menetrendet, de nagyon új. Tavaly nyáron nem volt az 55ös busz elég reggel, de most az is jó. Ránk gondoltak a közvetlen kórházi kapoccsal.
Az embereknek rövid a memóriájuk, nem csak arra nem emlékeznek, hogy 4 éve mit ígértek a pártok a választások előtt, de még arra sem, hogy milyen volt a tavalyi nyári menetrend! A tavalyi nyári időszakhoz képest gyakrabban járnak a buszok valamennyi vonalon, ráadásul az új buszok miatt kevesebb a kimaradás, lerobbanás. A kicsi jónak is örülni kell, de hát a magyar erre ugye nem képes, mert máshol minden sokkal jobb!
Őszre meg kell találni a megoldást? Egyszerű. Pék Patrikot vissza kell zavarni Szekszárdra és szakemberre kell bízni a városi közlekedést!
Nagyon át kellene gondolni a Rózsadombi járatokat, mert már iskolaszünet van, és így se fértünk fel a buszra.
Mi lesz akkor ha a gyerekeinket is közlekednének busszal ??
Szeptembertől gyalogoljunk? De akkor miért kell 6700Ft-ot bérletre fizetni?
Azt ígérték hogy jobb lesz a közlekedés.
Lehet hogy sokan úgy vélik ez a bérlet ár nem magas. na de mihez képest? Szeretnénk utazni, Kényelmesen és nem hering módján összezsúfolva, persze fel is kell férni a buszra.
De ha fel sem férünk….
Ne szeptemberig oldják meg, hanem már a nyár folyamán, hogy a szeptemberi több utas a pozitív változást érezhesse, amit ígértek: Jobb közlekedést, kérem legyen így!!!
Az éjszakai járatokat igénybe vevők száma nem fog érdemben emelkedni, több éve pár emberrel közlekedtek eddíg is, ezután sem fog több ezer ember utazni a bulibuszokon mint ahogy az illetékesek jelezték. A cég viszont fel tudja venni az állami támogatást, melyre szükség is van, hiszen valamiből kell jutalmazni az átszállásos menetrend készítőit. Még egy észrevétel: A főpályaudvaron nem fog elférni ennyi busz, szerencsétlen sofőr, ha ki akar szállni csúcsidőben, az a pár perc ideje elmegy a körözgetéssel és még wc-re sem tud elmenni. Nincs semmi élettapasztalata annak, aki ezt megalkotta.
A Főpályán vissza kéne festeni a zebrát, amíg nem lesz baleset, mivel csak nagy kerülővel lehet szabályosan megközelíteni a 3, 6-os új megállóját.
De másokat zavar talán megszámoltad hány utas megy a völgybe.
Engem nem zavar, hogy le kell menni a völgybe, mert több a busz emiatt. Tényleg zsúfoltak a buszok egy kicsit, de még vannak egyetemisták, jövő héten talán majd elférünk :/
Mi gyorsabban jutunk haza, a völgyben meg az az 5 felszálló kicsit többet utazik… na nagy kaland
Miért kell a Malomvölgyi részen lakkoknak a Rózsadobra is felutazni és fordítva?
Ha az ember orra élőt elmegy egy 70-es ugyan ott tart mint a régi menetrendnél.
Így is két busszal kellet haza mennem, és ráadásul a menet idő is jóval hosszabb volt.
A reggeli csúcs időben többen le maradtak a 70-es buszról mert a járat a dombról , jött és nem fértek föl. Mi lesz ha már élesbe megy ősszel? Hu milyen jó,hogy egy busszal tudunk utazni a városba és haza ami nem is igaz! Szóval egyszerűen az egész egy nagy sz…….. !
Véleményem szerint ahány embernek jót tettek a változással,legalább annyinak rosszat,tehát kb. olyan mintha semmit sem csináltak volna.Pék Patrik ne verd a melledet,ez csak a nyárra vonatkozik.Ősszel lesz a sokkal több elégedetlenkedő!!!
Babának.
Három uránvárosi busz reggelente az Aidingerből megy 60-ast a Budaira. Azoknak valahogy el kell jutni Uránba. Szerintem a legjobb megoldás a 2/A, és nem az üres rezsimenet. Ezért látod nyáron is feltüntetve a 2/A-t.
A 161-es megszüntetésével frankón kihagyták az Enyezd úti buszmegállót:( Pedig elég sokan ezzel jártunk reggelente munkába. Most kizárólag a 60-as busz jár erre, amivel a belvárosba ugye nem lehet bejutni – közvetlenül. Sajnos az új járatok közül egyik sem érinti ezt a megállót. Ránk miért nem gondoltak???
Mit sír a szátok, sűrűbben jár a 7-es most, mint valaha nyáron. Mondjuk ülőhely az nincsen, csak a rózsadombiaknak…
A 2A tanszünetben nem is szokott közlekedni.
Aki akart az tudott előre tájékozódni, aki nem annak ott voltak a megállóban a táblák és egyéb kifüggesztések, de a sofőrök vagy a belvárosi megállókban az utastájékoztatók is nagyon segítőkészek voltak, hálás köszönet érte!
2a busz jár még?mert ritkán láttam eddig,mindig kimaradt,de akkor miért van fenn a menetrendi idő.
Nem is tudom mit mondjak erre az új rendszerre. Azt mindenesetre érdekes lesz látni, hogy a Zsolnay-szobor Rákóczi úti megállójában majd hogy fogják elállni még a kanyart is az egymásra várakozó buszok. Hiszen 3 csuklós már nem fér el ott (sem), és ott a kanyar. Mert ilyet láttam tegnap. Szerintem egy csomó helyen változtatni kellene a buszmegállók méretén és elhelyezésén. Nem is tudom mi lesz majd ősztől. Amúgy nagyon kedvesek és segítőkészek voltak a sofőrök, pedig szinte mindenki őket nyaggatta a kérdései
vel.
Én nagyon örülök hogy sokféle 7-essel kezdődő busz van, talán gyakrabban eljutunk a belvárosba.
És merre menjen a felüljáró július 1-jei lezárása után a 3-as és 6-os tata?
Én értem a módosítás lényegét, közös megállóba hozzák az árkádnál a buszokat, egy kicsit még szokatlan, de a 70-es vonalon sűrűbbek a járatok amik most mennek, mint általában nyaranta. Tavaly negyedóránként járt busz, most tizenkétpercenként indul feltéve ha nem marad ki járat a műszaki gondok miatt.
Én minden megállóban láttam kiírva ajáratokat, több tábla is van, mindet érdemes megnézni. Az árkádnál nagyon jól néznek ki az új indulójehgyzékek :)) Ott számolgatni sem kell!
Roppant módon kiváncsi vagyok,hogy milyen lesz az őszi menetrend?Remélem,hogy addigra elzavarják azokat,akik a nyárit megalkották és olyanokat kérnek fel a megalkotásra,akik értenek is hozzá..
Számomra érthetetlen,hogy miért kellett levinni a 70-es buszokat a vasutállomásra.Nem hiszem,hogy olyan nagy az állomásról induló utasforgalom,ami ezt indokolná a belváros ill.Kertváros felé.
Szinte az összes busz ami onnét indul,mind a Rákóczi uton halad és megáll az Árkád ill. BB bank elött.
Teljesen érthetelen a 3-6-os buszok megfordítása és leterelése a belváros felé,mert az utasforgalom 80%-a az Árkád magasságában száll le,így viszont teljesen feleslegesen teszik ki őket egy “városnéző sétának”
Aki ezt kitalálta,az abszolúte dilettáns,és nem ért a forgalom szervezéshez.Teljesen felesleges az amúgy is szűkös parkoló helyet tovább terhelni.
A menenetrendhez:érdekes módon az interneten elérhető lista az egészen más,mint a kifüggesztett.
Pl.:kinyomtatva 71,71Y,73,73Y teljesen világos és oké.De akkor a 72,73,73Y járatok miért nem szerepelnek a megállókban??
A kinyomtatott listán elméletileg cca.10percenként lehetne felszállni pl. a Fagyöngy utcai buszfodulóban,de csak egy lista látható.
Végül szeretném látni,hogy milyen javaslatok születtek anno,amikor meghirdették a közvélemény kutatást.Mert eddig sehol sem elérhető,talán titkos?Én is írtam,de azon kívűl,hogy kaptam választ,hogy elérhető lesz számomra is az összes javaslat,ez nem történt meg.
De nem is volt dugó 😀
Gratulálok azoknak akik megtervezték az új menetrendet. Szépen tele zsúfolták a buszt, egy járatra a 7, 61, 62, járaton utazó embereket. Így most most megspóroltak két járatott két buszsofőrök. Semmivel se jobb ez a közlekedés mint a régen volt. Már most tele van a 73-as járat mi lesz ha beindul az iskola. Talán a kedves kitalálok taxit küldenek az ott maradt utasokért. Ugyan úgy át kell szállni. Na és nem beszélve a menetrendről az kész káosz ember legyen a talpán aki azon ki igazodik. A város képviselői is kipróbálhatnák fő időben ezeket a járatokat akkor megtudnák miről is van szó.
Hajrá zsúfoljuk tele a főpályaudvar környékét és csináljunk jó kis káoszt, dugót a Zsolnai szobor Árkád fejé.
Megállnak a 70-esek a temetőnél és a bőrgyárnál is.
Postás!
Az utolsó mondatoddal fején találtad a szeget!
Ez az elmeroggyant pék patrik nem látta azt előre, a huszonegy néhány éves komoly élettapasztalatával, hogy a szerencsétlen buszsofőrök miképpen köröznek majd a főpályaudvaron parkoló helyet keresve.
Ha nem látta, akkor ajánlom neki, hogy menjen oda délelött, és nézelődjön milyen a való világ!
Az idióta taknyos kölök aki szeret buszozgatni most jól kitalálta a tutit mindenkinek!
Szinte biztos vagyok benne, hogy valamelyik nagy tudású városházai politikusunk rokona!
A 70-es buszok, ha jól láttam, nem állnak meg a bőrgyártól a temető déli kapuig. Így viszont csak egy temetői járat lesz, és a hatoson utazók is heringjáratra készülhetnek.
Re: Xy
“felesleges arrafelé 5 buszt indítani” eddig nem volt bonyolult a 61-62-63 rendszer, akkor ez sem lesz az.
A Csontváryra: a belváros felé jobb a 3-6, mint a 70-es, hiába lassabb, mert sűrűbb. Kerti fele igazad lehet, de 4-5 percenként járó buszoknál senki nem fog várni a következő 70-esre, ha előtte ment el.
és elfelejtettem az előző kommentemhez írni hogy azért volt jó a 7-es busz, mert ott nem volt nagy tömeg. mostantól azért lesznek a 70-esek tömve mert az lesznek olyan emberek akik simán utazhatnának 3assal vagy 6ossal is, hisz rengeteg ember a csontvárynál száll le
szerintem ha nagyon ‘muszáj’ volt megszüntetni a 7-es buszt, ez a 73-as szerintem egész jó. csak 73-as busz kell, felesleges arrafelé 5 buszt indítani, ha egy busz is meg tudja oldani azt hogy az emberek felszálljanak rá. így egyszerűbb lenne kiigazodni a menetrenden és nem kell lapozgatnom hogy melyik busz jön előbb