Menetrend: nehezen szokják az újat

Hétfőn nulla órakor elindultak az első éjszakai járatok, amelyet kedvezően fogadtak az utasok. A nappali változásokat azonban egyelőre még szokni kell mindenkinek.

A héten elindult az az új menetrend, ami várhatóan az őszi, teljes körű átalakítást hozó rendszert vezetheti fel. A mostani, nyári menetrend azonban maga is szolgált komolyabb változásokkal, hiszen ezentúl minden városrészt el lehet érni éjjel is. A rendszer kidolgozásában oroszlánrészt vállaló Pécs és Térsége Közösségi Közlekedéséért menetrendi és vonalhálózati referense, Pék Patrik közölte: az éjszakai járatok rendben elstartoltak éjfélkor, és már volt is rajtuk utas, akik bérlettel utaztak.

– Bár tömegekről nem beszélhetünk, de ahhoz képest, hogy vasárnap volt, és első nap, a tapasztalatok eddig jók – mondta Pék Patrik, hozzátéve: elsősorban a 2-es vonalán voltak felszállók.

A nappali járatok esetében azonban korántsem lehet csak pozitívumról beszámolni: kisebb technikai problémák adódtak, a sofőröknek ugyanis néhány percük van arra, hogy a csatlakozás rendben megtörténjen a Csontváry utcánál, ahol az 1-es buszról lehet átszállni a Malomvölgybe tartó járatra és fordítva – magyarázta.

A sofőrök mellett azonban az utasok sem fogadták kitörő lelkesedéssel a változásokat.

– Érthető módon sokaknak nem tetszik, hiszen meg kell szokniuk még a módosításokat – mondta. – Ezért az első napokban kint vagyunk a helyszínen a Tüke Busz illetékeseivel együtt, segítünk eligazodni az embereknek az új menetrenden, és abban, hogy az új járatszámok mit takarnak. Igyekszünk felhívni a figyelmet arra is, hogy a 3-as, a 6-os busz miért áll meg máshol, mint korábban – tette hozzá.

Az eddigi tapasztalatok viszont azt mutatják, hogy a Malomvölgyből a városközpontba tartó közvetlen járatot pozitívan értékelték az utasok, ugyanakkor a 73-as járaton a reggeli csúcsban komoly zsúfoltság volt, így – legkésőbb – az őszre meg kell találni a megoldást.

A menetrendről részletesen olvashat itt: KLIKK!

Hirdetés

32 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Re:Xy Rugaszkodjon neki ismét, esetleg többször is, az olvasásnak, talán megérti a lehet, hogy “marhaságot”.

  2. egy véleménynek: marhaságokat írsz. télen a kemény mínuszokban, tudod kinek van kedve gyalogolni a pennyhez?! mi itt az aidingernél nagyon el vagyunk hanyagolva, úgy h a 70-essek csak maradjanak. nekem ez a megálló közelebb van és bocsi de semmi kedvem 40 fokban és majd -20 fokban sétálgatni egy nem megszokott buszmegállóhoz

  3. Az Aidingeriek mit szóljanak, ha már a Rózsadombon lakók sem férnek fel! 6700 forintért lemehetnek a 6-os megállóba, vagy az 50-es járatról felgyalogolhatnak a Konzum felé. Mindkét estben plusz 15 perc. A Végállomáshoz is gyalog mehetnek (bérletvásárlás, Penny, távolsági járat megálló – nyuggerek és mások is összvonalassal).
    A buszok napközben is többször 5-6 perces késéssel járnak, annak ellenére, hogy a sofőrök rendesen nyomják a pedálokat, röpködnek is az utasok. Ő lesz a hibás baleset esetén is és a menetrend be nem tartása során is.

    A 27-es járatot meg lehet nyáron szüntetni, hisz nincsenek diákok, a Szigeti út környékén lakók és a hegyről erre jövők járjanak gyalog, most már nem csak hétvégén.

    Több nap forróságnak kellett elmúlni ahhoz, hogy azzal a néhány sofőrrel is megszüntettették a felesleges elsőajtózást, akik – bikkfa fejjel – ki nem nyitották volna az ajtókat (csakúgy mint a -15 fokban), kapjanak hőgutát az utasok a buszban is.

    Az új kertvárosi menetrendre csak egy magyarázat lehet: a felhajtóág. Mozgolódás ott nincs egyelőre.

    Állítsák vissza a 7-es járatot, a 70-eseket vigyék ki a Siklósi útra, ne terheljék az Aidingerre feleslegesen a zajt és füstöt.

  4. A 130as buszt hiányolom hétköznapról. Majd remélem lesz ilyen is. Nem látom átkozottul rossznak a menetrendet, de nagyon új. Tavaly nyáron nem volt az 55ös busz elég reggel, de most az is jó. Ránk gondoltak a közvetlen kórházi kapoccsal.

  5. Az embereknek rövid a memóriájuk, nem csak arra nem emlékeznek, hogy 4 éve mit ígértek a pártok a választások előtt, de még arra sem, hogy milyen volt a tavalyi nyári menetrend! A tavalyi nyári időszakhoz képest gyakrabban járnak a buszok valamennyi vonalon, ráadásul az új buszok miatt kevesebb a kimaradás, lerobbanás. A kicsi jónak is örülni kell, de hát a magyar erre ugye nem képes, mert máshol minden sokkal jobb!

  6. Őszre meg kell találni a megoldást? Egyszerű. Pék Patrikot vissza kell zavarni Szekszárdra és szakemberre kell bízni a városi közlekedést!

  7. Nagyon át kellene gondolni a Rózsadombi járatokat, mert már iskolaszünet van, és így se fértünk fel a buszra.
    Mi lesz akkor ha a gyerekeinket is közlekednének busszal ??
    Szeptembertől gyalogoljunk? De akkor miért kell 6700Ft-ot bérletre fizetni?
    Azt ígérték hogy jobb lesz a közlekedés.
    Lehet hogy sokan úgy vélik ez a bérlet ár nem magas. na de mihez képest? Szeretnénk utazni, Kényelmesen és nem hering módján összezsúfolva, persze fel is kell férni a buszra.
    De ha fel sem férünk….
    Ne szeptemberig oldják meg, hanem már a nyár folyamán, hogy a szeptemberi több utas a pozitív változást érezhesse, amit ígértek: Jobb közlekedést, kérem legyen így!!!

  8. Az éjszakai járatokat igénybe vevők száma nem fog érdemben emelkedni, több éve pár emberrel közlekedtek eddíg is, ezután sem fog több ezer ember utazni a bulibuszokon mint ahogy az illetékesek jelezték. A cég viszont fel tudja venni az állami támogatást, melyre szükség is van, hiszen valamiből kell jutalmazni az átszállásos menetrend készítőit. Még egy észrevétel: A főpályaudvaron nem fog elférni ennyi busz, szerencsétlen sofőr, ha ki akar szállni csúcsidőben, az a pár perc ideje elmegy a körözgetéssel és még wc-re sem tud elmenni. Nincs semmi élettapasztalata annak, aki ezt megalkotta.

  9. A Főpályán vissza kéne festeni a zebrát, amíg nem lesz baleset, mivel csak nagy kerülővel lehet szabályosan megközelíteni a 3, 6-os új megállóját.

  10. Engem nem zavar, hogy le kell menni a völgybe, mert több a busz emiatt. Tényleg zsúfoltak a buszok egy kicsit, de még vannak egyetemisták, jövő héten talán majd elférünk :/

    Mi gyorsabban jutunk haza, a völgyben meg az az 5 felszálló kicsit többet utazik… na nagy kaland

  11. Miért kell a Malomvölgyi részen lakkoknak a Rózsadobra is felutazni és fordítva?
    Ha az ember orra élőt elmegy egy 70-es ugyan ott tart mint a régi menetrendnél.
    Így is két busszal kellet haza mennem, és ráadásul a menet idő is jóval hosszabb volt.
    A reggeli csúcs időben többen le maradtak a 70-es buszról mert a járat a dombról , jött és nem fértek föl. Mi lesz ha már élesbe megy ősszel? Hu milyen jó,hogy egy busszal tudunk utazni a városba és haza ami nem is igaz! Szóval egyszerűen az egész egy nagy sz…….. !

  12. Véleményem szerint ahány embernek jót tettek a változással,legalább annyinak rosszat,tehát kb. olyan mintha semmit sem csináltak volna.Pék Patrik ne verd a melledet,ez csak a nyárra vonatkozik.Ősszel lesz a sokkal több elégedetlenkedő!!!

  13. Babának.
    Három uránvárosi busz reggelente az Aidingerből megy 60-ast a Budaira. Azoknak valahogy el kell jutni Uránba. Szerintem a legjobb megoldás a 2/A, és nem az üres rezsimenet. Ezért látod nyáron is feltüntetve a 2/A-t.

  14. A 161-es megszüntetésével frankón kihagyták az Enyezd úti buszmegállót:( Pedig elég sokan ezzel jártunk reggelente munkába. Most kizárólag a 60-as busz jár erre, amivel a belvárosba ugye nem lehet bejutni – közvetlenül. Sajnos az új járatok közül egyik sem érinti ezt a megállót. Ránk miért nem gondoltak???

  15. Mit sír a szátok, sűrűbben jár a 7-es most, mint valaha nyáron. Mondjuk ülőhely az nincsen, csak a rózsadombiaknak…

  16. Aki akart az tudott előre tájékozódni, aki nem annak ott voltak a megállóban a táblák és egyéb kifüggesztések, de a sofőrök vagy a belvárosi megállókban az utastájékoztatók is nagyon segítőkészek voltak, hálás köszönet érte!

  17. 2a busz jár még?mert ritkán láttam eddig,mindig kimaradt,de akkor miért van fenn a menetrendi idő.

  18. Nem is tudom mit mondjak erre az új rendszerre. Azt mindenesetre érdekes lesz látni, hogy a Zsolnay-szobor Rákóczi úti megállójában majd hogy fogják elállni még a kanyart is az egymásra várakozó buszok. Hiszen 3 csuklós már nem fér el ott (sem), és ott a kanyar. Mert ilyet láttam tegnap. Szerintem egy csomó helyen változtatni kellene a buszmegállók méretén és elhelyezésén. Nem is tudom mi lesz majd ősztől. Amúgy nagyon kedvesek és segítőkészek voltak a sofőrök, pedig szinte mindenki őket nyaggatta a kérdései
    vel.
    Én nagyon örülök hogy sokféle 7-essel kezdődő busz van, talán gyakrabban eljutunk a belvárosba.

  19. És merre menjen a felüljáró július 1-jei lezárása után a 3-as és 6-os tata?
    Én értem a módosítás lényegét, közös megállóba hozzák az árkádnál a buszokat, egy kicsit még szokatlan, de a 70-es vonalon sűrűbbek a járatok amik most mennek, mint általában nyaranta. Tavaly negyedóránként járt busz, most tizenkétpercenként indul feltéve ha nem marad ki járat a műszaki gondok miatt.
    Én minden megállóban láttam kiírva ajáratokat, több tábla is van, mindet érdemes megnézni. Az árkádnál nagyon jól néznek ki az új indulójehgyzékek :)) Ott számolgatni sem kell!

  20. Roppant módon kiváncsi vagyok,hogy milyen lesz az őszi menetrend?Remélem,hogy addigra elzavarják azokat,akik a nyárit megalkották és olyanokat kérnek fel a megalkotásra,akik értenek is hozzá..

  21. Számomra érthetetlen,hogy miért kellett levinni a 70-es buszokat a vasutállomásra.Nem hiszem,hogy olyan nagy az állomásról induló utasforgalom,ami ezt indokolná a belváros ill.Kertváros felé.
    Szinte az összes busz ami onnét indul,mind a Rákóczi uton halad és megáll az Árkád ill. BB bank elött.
    Teljesen érthetelen a 3-6-os buszok megfordítása és leterelése a belváros felé,mert az utasforgalom 80%-a az Árkád magasságában száll le,így viszont teljesen feleslegesen teszik ki őket egy “városnéző sétának”
    Aki ezt kitalálta,az abszolúte dilettáns,és nem ért a forgalom szervezéshez.Teljesen felesleges az amúgy is szűkös parkoló helyet tovább terhelni.
    A menenetrendhez:érdekes módon az interneten elérhető lista az egészen más,mint a kifüggesztett.
    Pl.:kinyomtatva 71,71Y,73,73Y teljesen világos és oké.De akkor a 72,73,73Y járatok miért nem szerepelnek a megállókban??
    A kinyomtatott listán elméletileg cca.10percenként lehetne felszállni pl. a Fagyöngy utcai buszfodulóban,de csak egy lista látható.
    Végül szeretném látni,hogy milyen javaslatok születtek anno,amikor meghirdették a közvélemény kutatást.Mert eddig sehol sem elérhető,talán titkos?Én is írtam,de azon kívűl,hogy kaptam választ,hogy elérhető lesz számomra is az összes javaslat,ez nem történt meg.

  22. Gratulálok azoknak akik megtervezték az új menetrendet. Szépen tele zsúfolták a buszt, egy járatra a 7, 61, 62, járaton utazó embereket. Így most most megspóroltak két járatott két buszsofőrök. Semmivel se jobb ez a közlekedés mint a régen volt. Már most tele van a 73-as járat mi lesz ha beindul az iskola. Talán a kedves kitalálok taxit küldenek az ott maradt utasokért. Ugyan úgy át kell szállni. Na és nem beszélve a menetrendről az kész káosz ember legyen a talpán aki azon ki igazodik. A város képviselői is kipróbálhatnák fő időben ezeket a járatokat akkor megtudnák miről is van szó.
    Hajrá zsúfoljuk tele a főpályaudvar környékét és csináljunk jó kis káoszt, dugót a Zsolnai szobor Árkád fejé.

  23. Ez az elmeroggyant pék patrik nem látta azt előre, a huszonegy néhány éves komoly élettapasztalatával, hogy a szerencsétlen buszsofőrök miképpen köröznek majd a főpályaudvaron parkoló helyet keresve.
    Ha nem látta, akkor ajánlom neki, hogy menjen oda délelött, és nézelődjön milyen a való világ!
    Az idióta taknyos kölök aki szeret buszozgatni most jól kitalálta a tutit mindenkinek!
    Szinte biztos vagyok benne, hogy valamelyik nagy tudású városházai politikusunk rokona!

  24. A 70-es buszok, ha jól láttam, nem állnak meg a bőrgyártól a temető déli kapuig. Így viszont csak egy temetői járat lesz, és a hatoson utazók is heringjáratra készülhetnek.

  25. Re: Xy
    “felesleges arrafelé 5 buszt indítani” eddig nem volt bonyolult a 61-62-63 rendszer, akkor ez sem lesz az.
    A Csontváryra: a belváros felé jobb a 3-6, mint a 70-es, hiába lassabb, mert sűrűbb. Kerti fele igazad lehet, de 4-5 percenként járó buszoknál senki nem fog várni a következő 70-esre, ha előtte ment el.

  26. és elfelejtettem az előző kommentemhez írni hogy azért volt jó a 7-es busz, mert ott nem volt nagy tömeg. mostantól azért lesznek a 70-esek tömve mert az lesznek olyan emberek akik simán utazhatnának 3assal vagy 6ossal is, hisz rengeteg ember a csontvárynál száll le

  27. szerintem ha nagyon ‘muszáj’ volt megszüntetni a 7-es buszt, ez a 73-as szerintem egész jó. csak 73-as busz kell, felesleges arrafelé 5 buszt indítani, ha egy busz is meg tudja oldani azt hogy az emberek felszálljanak rá. így egyszerűbb lenne kiigazodni a menetrenden és nem kell lapozgatnom hogy melyik busz jön előbb

Comments are closed.