Nem akarnak egységes arculatot

Nem akarnak egységes arculatot és tervezett reklámokat a belvárosi boltosok. Pécs főépítésze szerint azonban erre szükség lenne, ráadásul jobban is menne az üzlet.

Régi terv, de hamarosan meg is valósulhat, hogy végre egységes, a nyugati trendekhez igazodó arculata legyen Pécs belvárosának is, ideértve az egyes üzletek reklám-tábláit is.

Nem csak a városháza, hanem Pécs főépítésze is rendet tenne a vizuális káoszban, ráadásul az Amerikát és Angliát is megjárt szakember szerint ez a boltosok érdeke is lenne. Egy letisztult, elegáns, ugyanakkor csalogató reklám ugyanis javítaná az adott kereskedő forgalmát is, nem beszélve arról, hogy „emelné” a termékei színvonalát is.

– Fontos, hogy egy-egy vállalkozás meg tudjon jelenni a közterületeken, de ha nincs a hirdetéseknek meghatározott kerete, akkor a közösségi tereink és a hozzá kapcsolódó üzletek értékét tönkretehetik – magyarázza Csaba Ders.

A főépítész szerint a zavaros, kaotikus vizuális környezetben egy-egy reklámfelület hatékonysága is elveszik – gyakorlatilag nincs értelme kitenni.

– Különösen érzékeny kérdés ez olyan műemléki részeken, mint amilyen a pécsi belváros is. Az itt található üzletek sikere ugyanis szorosan összefügg a területről kialakult képpel – figyelmeztet.

A rikító, sokszor túlságosan harsány, néha egészen gusztustalan felületek inkább riasztják, mint vonzzák a pécsieket és a turistákat. A városházán ezért most azon dolgoznak, hogyan lehetne egységes utca- és városképet kialakítani.

– Szeretnénk ötletpályázatot is kiírni, és tervezzük, hogy bevonjuk a munkába az egyetemistákat is – mondja a főépítész.

A cél az, hogy hasonló színek és stílusok jellemezzenek egy belvárosi utcát. Eközben azonban mindenki megtarthatná saját üzletének egyediségét, hangulatvilágát,  az arculat mégis egységet alkotna a jövőben.

 

 

[frame]A boltosoknak nem tetszik az ötlet

Az általunk megkérdezett kereskedők nem örülnek felhőtlenül az egységes, modern arculatról alkotott elképzeléseknek. Attól tartanak, elveszítik egyedi megjelenésüket, azzal együtt pedig a vásárlóikat.

– Nem véletlen, hogy így néznek ki az üzleteink. A marketing-háborúban nekünk is fel kell vennünk a kesztyűt – mondja Ágai Tamás, a Tom Market ügyvezetője.

Háborúban állnak!

Azt mondja, hamarosan új arculatot dolgoztak ki a belvárosban, amely ugyan „finomabb” megjelenésű lesz, de az eddigi dizáj főbb elemei megmaradnak. Egységes színvilágról vagy arculatról viszont hallani sem akar. Szerinte nonszensz lenne, ha át kellene színezniük a logókat.

Hasonló véleményen van az Európa Pékség egyik tulajdonosa, Jagicza Gábor is.

– Hatalmas verseny van a  pékségek között, a túlélés a cél. Ehhez pedig kell a figyelemfelkeltés. Ahhoz, hogy betérjenek hozzánk, a termékeink minősége mellett legalább 50 százalékban ugyanolyan fontos a hívogató vizuális megjelenés is – magyarázza.

Jagicza szerint az támogatható, hogy az épületeken elhelyezett kilógó reklámtáblák egységesek legyenek. A cége színvilágát, arculati elemeit viszont ő sem változtatná meg.[/frame]

 

Ön szerint kell egységes arculat a belvárosban?

Eredmények

Betöltés ... Betöltés ...

 

hirdetés
Uránia Mozi

Hirdetés

4 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Óriási ostobaság minden izlés-diktatúra!
    A kirakat, a feliratok, a táblák – árulkodóak a tulajdonos egész világát tükrözik. Ahol izlésesek az kirakatok, ott a tulajdonosnak van hozzá affinitása, pénze rá – ezt nem lehet “ráolvasással” elérni, ez egy kultúrális folyamat. Egy jó kereskedő tisztában van ennek a jelentőségével, és a vizuális képe éppen azokat igyekszik megszólítani, akiknek az áruja szól. Az olcsó áru, a bóvli ugyanazon eszközökkel kelleti magát – ezt egyetlen főépítész sem fogja megváltoztatni!
    Rengeteget lehet tenni a folyamatos javulás érdekében, de nem hatalmi szóval! Azt már ismerjük – és nem kérünk belőle!
    Az, hogy többen vannak, akik szeretnék “megrendszabályozni” az élet minden területét, ahelyett, hogy értelmes, átlátható rendet honosítanának meg, az is árulkodó : a magyarországi demokráciahiány mértékéről ad pontos információt.

  2. A Korház téri pékség reklámja nem rikit, mégis tele van mert a minőségük a legjobb. Valóban tiszta ciki hogy a Liceum Templommal szemben müemlék épületen rikit a reklám balkáni módon.

  3. Szerintem az kéne,hogy minden kis bolt rendelkezzen egy kicsi kirakattal,ahova a portékáinak mintáját kirakja.A logók meg lehetnének a Neonnal világító dobozkák.
    Finomítani kéne,de nem vakon.

  4. A boltosok sötétek, mint a negró. Persze, hogy semmit nem akarnak. Ez a baj. Arra pedig még úgy látszik, nem jöttek rá, hogyha nem a gusztustalan hirdetőtábláikat tolnák bele az emberek arcába, akkor talán azt is megnéznék, mit lehet venni az üzletekben. Bemennének!

Comments are closed.