hirdetés

Mit ér az, aki bölcsész?

  • pósalaki bácsi

    Értem,értem fel nem foghatom….,hogy került a cipő az asztalra?néhány polémia,eszme futtatásból hogyan lesz gra-fika?Igy a grafikus képzés a bölcsész tudományok közt
    eléggé érdekes,merev gondolkodást és butaságot mind egyben tükrözi.Ez a magyar felsőoktatás?

  • bizony

    Tökétesen egyet értek veked Sándor!

  • Karikó Sándor (SZTE JGYPK)

    Csak arra szeretném felhívni a figyelmet az államtitkár úrnak s mindazoknak, akik véleményt írtak a témában, hogy az érték fogalmának jelentését nem szerencsés leszűkíteni. Felfogásom szerint az érték legmélyebb szintű jelentése maga az ember, a teljes mivoltában. És egy pillanatra sem felejthetjük (amire egyébiránt egy elfeledett magyar filozófus már 80 évvel ezelőtt rámutatott), hogy minden ember valamilyen értékkel bír.

  • Dr. Síkfői Tamás

    Igen, király lehet jó bölcsésznek lenni, mint minden más hivatás esetében is. Nem erről van szó – sokadszor ismétlem.. .Akit komolyan érdekel a téma és komoly ember, az keressen rá az Akadémia, Acta Debreciensis című tanulmányára a neten. Ha már a gazdaság köztestületének nem hisznek a bölcsészek, talán a tudomány köztestületének még igen.

  • re

    nyilván az összes többin 😀

  • margarin

    vajon a maradék 1151 diplomás álláskereső milyen karon végzett?

  • bölcsész

    szerintem király bölcsésznek lenni:) én három szakot végzek egyszerre, és nem azért mert olyan egyszerű szakok és sima ügy, hanem, mert ezek kombinációja szükséges a jövőmhöz.
    jah és nem mellesleg a pontszámaim alapján akárhova felvettek volna, de én a btk-ra akartam menni, mert csak ott tanítják azt, ami engem érdekel.

  • Hannoval

    Kedves Pécsiek!

    Szeretném a segítségüket kérni a szakdolgozatom írásához, a következő linken található kérdőív kitöltésével ami a pécsi EKF-ről szól. Segítségüket előre is köszönöm.
    http://www.kerdoivem.hu/kerdoiv/663557482/

  • nosa

    Nehogy már az legyen a pszichológusok fő érdeme, hogy hangulatjeleket terveznek! Nehogy már választani kelljen a cégek, vagy a bölcsészek “hasznossága”között! Senkinek nem volt itt egy jó magyar- vagy történelemtanára, akinek a mondatai ma is visszhangoznak a szívében? Aki helyére illesztette időnként a zavaros világot, és nyilvánvaló hivatástudat élt benne, még akkor is, ha a Mekiben kétszer annyit keresett volna?

  • aha

    Jól beszél a cikk írója, nem szabad általánosítani. Van, aki elvan évekig az egyetemen, de ez igaz mindenkire! Sokan tisztességesen, értéket teremtve végzik el a kart, a végén nem a mekiben kötnek ki…

  • Ezt nem én írtam, ÉN SZERETEM a FOCIT!!

    A felsőoktatásért felelős államtitkár is, a mostani értékteremtők egyike. Az ország gyors elhagyása nem hazaárulás, hanem az új értékek felismerése. (Aztán 2014-tavaszán, egy napra legalább, azért haza kéne ugrania mindenkinek, hogy a saját kokiját, sallerét leróhassa a szavazófülkékben.)
    Azt jónapot!!!!

  • Dr. Síkfői Tamás

    Örülök, ha idéznek, de kérem tegyék azt pontosan. Valóban túldimenzionált a hazai bölcsészképzés, és kevés a műszaki, alig 6 %, míg pl. Németországban közel 40 %. Mindenki érdeke, hogy az országversenyképes legyen, gazdasági növekedés induljon, nőjenek a személyi jövedelmek, az adópotenciál. Ez fordulatot igényel a felsőoktatásban is. Nem arról van szó, mit ér egy diploma (pláne ember…), ha bölcsész? Hanem arról, hogy a fiatalok sikeres pályát szeretnének, és a gazdaság sokkal több műszaki szakembert ahhoz, hogy fejlődjön, több adót fizethessen, és így több jusson az újraelosztási rendszerekre, egészségügyre és az oktatásra is. Nem jó beállítás ezt az igen kemény összefüggések nélkül szimpla “szakirány háborúként” bemutatni, . Tudom az újságírás mesterségesen gerjeszt ellentéteket, amelyre ugranak az emberek, de a felsőoktatás megfeleltetése az ország fejlődésének bizony komolyabb ügy ennél. Igen, minden változás érdekeket sért. De ez önmagában nem lehet akadálya az ország érdekeinek érvényesítése előtt. Nem lehet úgy a versenyképes országok életszínvonalára ácsingózni, ha közben nap mint nap mást teszünk mint ők.

  • BTK-s

    Csak még néhány szempont:

    – feltételezem, hogy Síkfői úr letette az érettségit — a bölcsész- és tanárképzésről kikerült tanítója, általános és középiskolai magyartanárai nélkül ez aligha sikerült volna

    – feltételezem, hogy a mérnökök nem napi 24 órában terveznek és dolgoznak, hanem szoktak olvasni, moziba járni, zenét hallgatni, netán találkoztak olyan könyvekkel, filmekkel etc., amelyek tartósan befolyásolták szóhasználatukat, ízlésüket, erkölcsüket, érzelemvilágukat, céljaikat, emberképüket — a kultúra, a művészet elképzelhetetlen bölcsészet nélkül

    – feltételezem, a mérnököket és az üzleti világban dolgozókat is érdekli, van-e Isten, mi a világ, mi az ember, hogyan történik a megismerés, hogyan lehet boldog életet élni, mi a halál, mit lehet remélni etc. — a filozófia, a teológia, a vallási gondolkodás, a művészet formájában évezredek óta a bölcsészet foglalkozik a végső és legfontosabb kérdésekkel

    Őszintén nem értem, és mélyen elkeserít, hogy a gazdasági haszonra történő hivatkozással miért akarják ma a politikusok, az üzletemberek kidobni az ablakon mindazt, ami pótolhatatlanul hozzájárul ahhoz, hogy emberhez méltó, értelmes, kereső, gazdag életet élhessünk…

  • Júlia

    A magyar oktatást nyilván azért verik szét Orbánék, mert a totális hatalomnak nincs szüksége kritikus, reflektív értelmiségikere, csak gondolkodás nélkül robotoló, agyhalott droidokra. Orbánisztán az orwelli modellt követi, a gondolkodás hatalomellenes bűncselekmény, “a háború: béke,a szabadság: szolgaság, a tudatlanság: erő”…

  • érthetetlen

    tök ciki, hogy nem reagált erre semmit a btk…

  • fodor ibolya

    és akkor még hol vannak a szociális munkások, akik szintén a BTK-n végeznek!! És sikereket érnek el mind itthon mind külföldön!!