5 C
Pécs
szombat, április 20, 2024
KezdőlapPécs AktuálNyaralás 76 ezerből? Lehetséges!

Nyaralás 76 ezerből? Lehetséges!

Egy minap publikált felméréséből kiderül, hogy a 19-29 év közötti fiatalok átlagosan 76 ezer forintot szánnak nyaralásra, amit a legtöbben három-hat hónap alatt spórolnak össze. De vajon hol és hogyan lehet ennyi pénzből eltölteni a nyári szabadságot? Utánajártunk!

A minap az egyik bank által publikált kutatásból kiderül, hogy a magyar nyaralók többsége hét éjszakát vagy ennél kevesebbet tud bevállalni, a legkedveltebb úti célok a vízparti települések, fürdővárosok. A számok azt mutatják, átlagosan, fejenként 76 ezer forintot szánunk nyaralásra. Belföldön továbbra is a Balatont választják a nyaralók, külföld tekintetében Horvátország, ezen belül az északi partvonal mellett Pag, Krk és a Rab sziget a legnépszerűbbek.

A szállás

A Balatonon még lehet viszonylag olcsó szállásokat találni, azonban érdemes odafigyelni, ugyanis a megadott ár sok esetben négy-hat főre érvényes, vagyis két főnek drágább. Itt találtunk teljesen felszerelt, wifivel ellátott, szép apartmant napi, fejenkénti 3700 forintért, de komplett házat is lehet bérelni már 15 ezer forinttól. Utóbbiba maximum hat főt várnak, de az ár létszámtól függetlenül változatlan marad.

Kedvelt belföldi úti cél még Hajdúszoboszló. Az alföldi városban két-három éjszaka éjszakánként 5500 forintba kerül 2 főnek. Itt az árak az éjszakák és vendégek számától függően emelkednek vagy csökkennek.

Horvátországban, Pag és Rab szigeten egy négyfős apartmanban hét éjszakát legolcsóbban 140 ezer forintból tölthetünk el a főszezonban. Így fejenként 35 ezer forintba kerül a szállás. Krk szigeten viszont ugyanezt már tízezerrel drágábban tehetjük meg, ahogy a kedvelt crikvenicai part mentén sem sorakoznak olcsó szállások. Igaz ugyanakkor: ha nem szombaton megyünk, és szombaton reggel jövünk, helyben is érdemes keresni. A ki nem töltött turnus miatt ugyanis lehet egyezkedni a helyiekkel.

Az utazás

Érdemes többen együtt utazni

A legcélszerűbb és legolcsóbb – ha többen vagyunk és van – az autót választani, így az ember nincs időhöz kötve. Pécsről a Balaton déli partjára átlagosan 3-4 ezer forintnyi benzinből tud elgurulni az autó, de természetesen az útiköltségbe a visszautat is bele kell kalkulálni. Tehát az ár megduplázódik, azonban négy fő esetén nem vészes a végösszeg. Ha a buszt, vonatot választjuk, három főtől már tiszta ráfizetés lesz az út az autóhoz képest.

Hajdúszoboszlóra egy oda-vissza út, a fizetős részeket kikerülve is 20-24 ezer forintba kerül egy átlagos autóban. Amennyiben négyen utazunk, öt-hatezer forintból megúszhatjuk az üzemanyagköltséget.

Amennyiben nem szükséges autópálya matricát vásárolnunk, Pag, Rab és Krk szigetre átlagosan 30 ezer forintból eljutunk oda-vissza kocsival. Busszal és vonattal sem jönnénk ki olcsóbban, ráadásul jóval macerásabb lenne az utazás is.

Egyéb költségek

Belföldre és külföldre is egyaránt igaz, hogy a legolcsóbb megoldás, ha magunk visszük az alapanyagokat, az ételt, italt. Így nem kell ennivalóra költeni, ugyanis az árak az üdülőhelyeken meglévő kisboltokban jóval magasabbak, mint az itthoni áruházakban.

Étteremben enni nem pénztárcakímélő megoldás

Egy rendes kétfogásos ebédet vagy vacsorát háromezer forint alatt nem nagyon tudunk elfogyasztani, és akkor még nem ittunk semmit. A strandok tipikus ételei, mint a lángos, kukorica, palacsinta, hamburger, hot-dog és a hekk is egyre drágábbak, az üdítőkről és a sörről nem is beszélve. Egy ezres alatt nem lakunk jól egyik strandon sem.

Összesen

Ha négyen utazunk autóval a Balaton partra, és egy komplett házat bérelünk 15 ezer forintért hét éjszakára, akkor 25-30 ezer forintból nyaralhatunk, és marad még 47 ezer forintunk strandolásra, ételre és szórakozásra is.

Azonban ha Hajdúszoboszlót választjuk három éjszakára, és csak ketten megyünk autóval, a szállás és az utazás 57 ezer forintba, míg a strandbelépők két személynek három napra 20.400 forintba kerülnek. A 76 ezer forintos keretet túlléptük, és nem ettünk, nem ittunk semmit.

A horvátországi nyaralást szintén abban az esetben ússzuk meg legolcsóbban, ha négyen megyünk. Így a 140 ezer forintos apartman egy hétre fejenként 35 ezerbe, az üzemanyagköltség oda-vissza 7500 forintba kerül. Vagyis a továbbiakban 33.500 forintból kell gazdálkodunk ahhoz, hogy beleférjünk 76 ezer forintba.