Pécs: új pályán tekerhetünk

  • Én

    Nem is konkrétan erre az útvonalra reagáltam, hanem a cikkben szereplő többi állításra, elsősorban az utolsó előtti bekezdésre, ami kb. 30-40 évvel ezelőtti hozzáállásról tanúskodik továbbra is. Így nem fog soha semmi változni. A városvezetés már úgy tűnt sokszor, hogy megértette, miről van szó, és akkor jönnek az ilyen nyilatkozatok. Illetve jó lenne bármilyen közlekedési felújításnál (körforgalom, útkereszteződés stb. ) kötelező jelleggel kialakítani a kerékpáros infrastruktúrát. Persze, ismerem én is a hálózatot, csak nem nagyon valósul meg semmi. És azon kívül is millió és egy útszakaszra érdemes volna festeni, amiről sosem esik szó. Pont ugyanolyan, mint a tömegközlekedés. Szuperül megoldják a fonódó menetrendet, építenek biogázüzemet, és erre hitelből vesznek használt belső égésű buszokat, ahelyett hogy uniós pénzre pályáztak volna biogázassal. Bristolból a Zöld Főváros-i anyag is meglett volna. Ugyanez a világítással.

  • Lévai Gábor

    Ha megnézed a nyomvonalat, a nagy része a kisforgalmú Diósi úton halad, ami csak felfestést igényel, le is írták a cikkben.

    Az építendő szakasz a 6-os úttal párhuzamosan halad, itt a forgalom nagysága miatt indokolt az elkülönített bringaút, gondolj arra, hogy itt adott esetben kisebb gyerekekkel, esetleg bringautánfutóval vagy később pékbiciklivel is fognak emberek közlekedni. Nekik nem megoldás, ha lezavarjuk a 2×2 sávos főútra a kamionok és buszok mellé őket.

    Tény, hogy ez a szakasz kompromisszumos, elkülönített bringautat a legvégső esetben ajánlanak a bringás szervezetek is:
    http://kerekparosklub.hu/szakmanak/kozlekedes/utvonalak-kerekparosbaratta-tetelenek-eszkozei-0

    Ha ránézel a térképre, nem nagyon van értelmes alternatíva, az É-D-i irányban futó patakot autóút is csak 3 helyen szeli át – nem véletlenül. A 6-os út melletti nyomvonal mellett egyedül a Kodály Gimnázum tornacsarnoka melletti ösvény jöhetne még szóba, ami magassági vonalvezetés szempontjából eléggé szerencsétlen, emellett a többség számára jelentős kitérő lenne (ergo alig lenne kihasználva, mert a bringás nem arra megy, amerre utat építenek neki, hanem amerre dolga van…). Nyilván az lenne a legjobb, ha a 6-os út érintett részén lehetne a forgalmat csillapítani, de ez már messze túlmutat a kerékpáros fejlesztések szintjén, az elkerülő utak problémáján több mint 20 éve rágódik a város…

    Sztráda kérdés: Halkan megsúgom, hogy többek közt a kerékpáros szervezetek javaslata nyomán is kerül ide az út, sok tényező mérlegelése után. Nincs vita abban sem, hogy egy település élhetősége szempontjából a kerékpárosbarát terület nagysága a mérvadó, nem pedig a kerékpáros útvonalak (szándékosan nem bringautat írtam) hossza. Ezt ha lassan is, de talán megértik az önkormányzatnál dolgozó közlekedéssel foglalkozó szakemberek is. Fejben átállítani ennyi embert viszont nem két perc, főleg úgy, hogy a kerékpározók és a közvélemény is kb. 20 év lemaradásban van, ezért nem kell meglepődni, ha a politikusok is ehhez igazodnak. Dolgozunk rajta, hogy ne így legyen.

    Egységes kerékpáros hálózati terv Pécsre amúgy 1997 óta létezik, szintén kerékpáros szervezetek közreműködésével készült, és a város közgyűlése is elfogadta. Ezt a terv rendszeresen aktualizálásra is kerül, a kérdéses útvonal szerepel ebben a koncepcióban, sőt, a prioritási listában (ilyen is van) az elsők között szerepel.

    A Tüskésrétre tervezett út viszont nem ilyen, aminek az indokoltsága (különösen az ára miatt) finoman szólva is megkérdőjelezhető – ez is szerepel a cikkben. A fő gond elsősorban az, hogy a források mérete adott, tehát más fontosabb problémák megoldásától szívná el a pénzt.

  • Én

    Mindent fordítva csinálnak, ahogy kellene. Kerékpársávokat és nyomokat kellene kijelölni, egységes hálózatot létrehozni városszerte, és az autósokkal, minden közlekedővel megértetni, hozzászoktatni őket, hogy a kerékpár a közlekedés szerves része. E helyett feleslegesen drága kerékpáros “autópályákat” építenek, és felviszik a bringásokat a járdára. Dilettantizmus. És még büszkék is rá. Persze a festék árából kevesebbet lehet lopni.

hirdetés