6 C
Pécs
szombat, április 20, 2024
KezdőlapPécs AktuálRejtélyes véletlenek a pécsi buszügyben

Rejtélyes véletlenek a pécsi buszügyben

Számos rejtélyes egybeesésre akadtunk, miközben a buszügyet, illetve a 2009-es botrányos buszkiszervezéseket, valamint a pécsi buszpolipot vizsgálta szerkesztőségünk. Eközben megtudtuk azt is, Pécs nem is akarta megvenni a Volvókat, a svájciak ugyanis lebeszélték erről a Tüke Buszt.

Bizalmasan: nem ajánljuk a buszok megvásárlását. A szóban forgó időszakban sok problémánk adódott: fogyasztás, ajtók, elektronika…” – Ezt a rövid, de velős üzenetet küldte – többek között – a genfi illetékes közlekedési cég műszaki igazgatója a pécsiek érdeklődésére, hogy milyen tapasztalataik voltak azokkal a bizonyos Volvókkal kapcsolatban, érdemes-e ezekre licitálni, illetve megvásárolni a gépeket? Úgy tudjuk, bár számos hazai szakvélemény szerint korukhoz képest jó állapotban vannak a Volvók, Pécs nem akart addig lépni, ameddig a svájciaktól nincsenek megbízható, hiteles információik.

A genfi üzenet!

– Miután megkaptuk az írásos tájékoztatásokat Genfből, nem gondolkodtunk tovább a Volvókban. Olyan buszokat ugyanis nem fogunk megvenni százmilliókért, amelyeknek kétséges a műszaki állapota és igen drága a fenntartása, ráadásul nagyon sokba került volna átalakítani ezeket a pécsi terepviszonyokra – mondja Árki Sándor.

A Tüke Busz vezérigazgatója hangsúlyozta: mindenképpen vásárolnak új buszokat a következő időszakban, ennek anyagi fedezete is rendelkezésre áll, és újabb közbeszerzést is kiírnak majd emiatt.

– Csak azért, hogy elmondhassuk, hogy van 10-15-20 új buszunk, nem fogunk vásárolni. Csak olyan járművekre fogunk pénzt költeni, amelyekről biztosan tudjuk, hogy kifogástalan állapotban vannak, és alkalmasak a pécsi út- és terepviszonyokra – magyarázza Árki.

Csak jó buszokat akar venni!

A cégnél eközben nagy erőkkel folynak a szakszervezeti tárgyalások is – többek között a kollektív szerződésről, amely a sofőrök számos jogát, lehetőségeit és munkafeltételeit rögzíti. Úgy tudjuk, Hofekker Ferenc volt szakszervezeti elnök minden lehetséges fórumon próbálja megakadályozni a sikeres tárgyalásokat.

Megtudtuk, hogy a vele szemben indított, illetve az őáltala kezdeményezett különböző peres, jogi ügyekben Berkéné Porpáczy Szilvia ügyvédnő képviseli. A jogásznő neve nem ismeretlen buszügyben, mint ahogy a holdingban sem.

Ő volt ugyanis az, aki még 2009-ben mintegy 1 millió forintos megbízási díjat kapott Varga Pétertől egy olyan munkára, amiben a PK Busrent és a PK Bustech szerződéseit kellett átnéznie abból a szempontból, hogy azok megfelelnek-e a törvényességnek. Ezek a busz adásvételi és visszabérlési szerződések voltak.

Érdekes véletlen, hogy az ügyvédnő teljesítését – amely miatt kifizethetővé vált a megbízási díj – egy nappal azelőtt igazolta le Varga, hogy az új városvezetés felmentette a cégvezetés alól.

Úgy tudjuk egyébként, hogy a holdingban a mai napig nem találtak olyan írásos dokumentumot, amely az ügyvédnő által elvégzett munkáról vagy annak részleteiről szólna, nem találtak tőle származó szakvéleményeket sem.

Felmondták a Mecsekbusz szerződését

Mint megtudtuk, a Pécs Holding felmondta a Mecsekbusz szindikátusi szerződését január 4-én.

Mint ismert, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Választottbíróság mondta ki még decemberben, hogy a szerződés hatályban maradt, hiába szerezte meg a város a PK Zrt. irányítását és ebrudalták ki a Mecsekbuszt. Ez viszont azt jelentette, hogy a szerződés értelmében a Mecsekbusznak kötelessége lett volna új buszokat hozni, és a járműpark átlagéletkorát 10 év alá csökkenteni.

– Számos felszólítást küldött a cégnek erre vonatkozóan a Pécs Holding, ám nem reagáltak, még tárgyalni sem akartak a szerződés ezen passzusáról – tudtuk meg forrásunktól.

Pécs vagyonkezelője ezért úgy döntött, felmondja a Mecsekbusszal kötött szindikátusi szerződést.

[frame]Csucska lesz a PK Zrt. vezére?  

A Mecsekbusz Kft. jogi képviselője, Megay Györgyi szerint jogellenes a szindikátusi szerződés felmondása, ahogyan az ügyben a Pécs Holding Zrt. korábbi tevékenysége végig az volt – állítja. 

Kiemelte: a menedzsmentjogok a Mecsekbusznál vannak, és azért nem került sor a buszok életkorának csökkentésére, mert 2011 márciusában a PK Zrt. éléről eltávolították az általuk jelölt vezérigazgatót, jelenleg pedig nincs is közszolgáltatási szerződésük.

Hozzátette: a cégbíróság összehívta csütörtökre a társaság tulajdonosi közgyűlését, amelyen ők vezérigazgatónak jelölik Csucska Zoltánt, a korábban Keczer László vezérigazgató mellett dolgozó cégvezetőt. Az új vezető ezt követően áttekinti az iratokat, s dönt a következő lépésről – emelte ki.

Bár neveket nem említett, Megay Györgyi közölte: „sokan próbáltak üzenni, megkeresni bennünket, mert sok, jelenleg ellenzékben lévőnek jobb lenne, ha változás lenne a Tüke Busz Zrt.-t illetően”. Elismerte, ebből politikai tőkét kovácsolnának egyesek, de ebben a Mecsekbusz nem lesz partner.  [/frame]

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő