Szupergazdaságos e-buszok jöhetnek

A pécsi buszcsereprogram már három éve sikeresen zajlik. 175 korszerű busz érkezett már ez idő alatt Pécsre, és most újabb fejlesztések elé nézhetünk. Már régi terv az e-buszok beszerzése, a napokban kiírták a tendert is, nemsokára valóban érkezhet a 30 vadonatúj, környezetkímélő, elektromos jármű.

hirdetés

Nemrég ünnepelte harmadik évfordulóját a buszcsereprogram, ahol Páva Zsolt, Pécs polgármestere összegezte az eredményeket és vázolta a további célokat. Ezek között szerepel az elektromos autóbuszok vásárlása a környezettudatosság jegyében, hiszen Pécs pályázik az Európa Zöld Fővárosa címre is. Az eseményről itt tudósítottunk.

Elkészült a napokban az elektromos buszok beszerzéséről szóló tender, így végre érkezhetnek az új buszok.

A választás az Evopro buszgyártó cég Modulo termékcsoportjára esett, nem véletlenül, hiszen a pécsiek már kipróbálták a Modulo buszokat, és be is vált a gyártmány. Most az elektromos változata következhet. Presztízsértékű az is, hogy a buszok száz százalékban magyar gyártótól származó magyar járművek, magyar alkatrészekkel.

A buszok beszerzése 100%-ban uniós forrásból valósul meg, akárcsak a töltőállomás létesítése. Az új e-buszok a pályázat lehívása után (ez várhatóan júniusban lesz), az év második felében érkezhetnek Pécsre.

A kompozit vázas Modulo C 68e elektromos buszokból midi és szólókat vásárolna Pécs. A tervek szerint a buszok a Főpályaudvarról indulva elsősorban a 30-as számmal kezdődő, mecsekoldali vonalakon közlekednének – ez alól csupán a 30-as járat lenne a kivétel.

elektromos busz1
Impozáns a busz belülről is

A Modulo C 68e buszok átlagos fogyasztása városi üzemben mérve 0,61 kWh/km. Az áram díjával kalkulálva pedig 1 kilométert kevesebb, mint 10 forintos díjból tenne meg ez a fajta elektromos busz.

Pécsre 12 olyan nyolc méter hosszú C68-as Modulo Medio elektromos midi busz érkezne, mely 65 utas befogadására alkalmas, és 12 olyan 9,5 méter hosszú Modulo Optimo, amelybe 85-en férnek be. Nem nagy az eltérés a modellek között. A harminchoz szükséges maradék hat buszt később is beszerezheti a város.

e-buszok
A midi (1- 2. oszlop) és a szóló (3. oszlop) elektromos buszok pontos adatai számokban

Mivel alacsonypadlós mindkét fajta, a mozgássérültek és a babakocsisok is könnyedén használhatják őket, ráadásul nem utolsósorban csendesebbek is benzines társaiknál.

Ahogy azt a Modulo termékcsalád tavalyi bemutatóján ismertették, 75 töltőállomással az egész ország lefedhető, további ugyanennyivel pedig 20-30 kilométerenként lehetne 15 perc alatt feltölteni a buszok akkumulátorát. A városokban pedig 2,5 fél óra töltésidejű berendezéseket telepítenének.

  • Évi Lakatos

    A zöld buszok a kedvenceim! Fenomenális élményt nyújtanak utazásaink során mert az a 2 db pin@luknyi ablak ami van rajtuk pont elegendő arra,hogy egy-egy megálló között ne fulladjunk meg. Mert a légkondi az luxus,nem fér bele a bérletárainkba… Amúgy némelyik sofőr, pl. ma is kettőn és pont ezen a szemét zöld buszon ezerrel tolatta a meleg levegőt az utastérbe. Csak egy kérdés ,ha majd elborítja az én vagy más utas agyát a lila köd és kiveri a f@szra valamelyik ablaktáblát menet közben milyen büntit kaphatunk? Bizony már megfordult a fejemben nem is egyszer. Kérdeznék még. Akik megveszik ezeket a szemeteket nekünk csóró utasoknak ki próbálták már milyen a 40 -50 fokban utazni rajta? Mert én bizony felültetném rá őket légkondi nélkül egy jól megtömött járatra mondjuk a családjakkal raknám telibe és megutaztatnám őket Pornóapátig és vissza. Egyébként nagyon meg ismerném azt aki tervezte ezeket a szemeteket mert sajnos van bennem egy gondolat ,hogy kit is találnánk a családfáján ,ha megnéznénk,mert bizony ezeken az alkotásokon utazva fulladásos haláltól lehet tartani… Más! EZ ÚTON KÖSZÖNÖM A SOFŐRNEK AKI ÁTVETTE A HÖLGYTŐL (NEKI IS EZER KÖSZÖNET) A TELEFONOMAT AMIT ELHAGYTAM SZOMBATON 🙂

  • Évi Lakatos

    A zöld buszok a kedvenceim! Fenomenális élményt nyújtanak utazásaink során mert az a 2 db pin@luknyi ablak ami van rajtuk pont elegendő arra,hogy egy-egy megálló között ne fulladjunk meg. Mert a légkondi az luxus,nem fér bele a bérletárainkba… Amúgy némelyik sofőr, pl. ma is kettőn és pont ezen a szemét zöld buszon ezerrel tolatta a meleg levegőt az utastérbe. Csak egy kérdés ,ha majd elborítja az én vagy más utas agyát a lila köd és kiveri a f@szra valamelyik ablaktáblát menet közben milyen büntit kaphatunk? Bizony már megfordult a fejemben nem is egyszer. Kérdeznék még. Akik megveszik ezeket a szemeteket nekünk csóró utasoknak ki próbálták már milyen a 40 -50 fokban utazni rajta? Mert én bizony felültetném rá őket légkondi nélkül egy jól megtömött járatra mondjuk a családjakkal raknám telibe és megutaztatnám őket Pornóapátig és vissza. Egyébként nagyon meg ismerném azt aki tervezte ezeket a szemeteket mert sajnos van bennem egy gondolat ,hogy kit is találnánk a családfáján ,ha megnéznénk,mert bizony ezeken az alkotásokon utazva fulladásos haláltól lehet tartani… Más! EZ ÚTON KÖSZÖNÖM A SOFŐRNEK AKI ÁTVETTE A HÖLGYTŐL (NEKI IS EZER KÖSZÖNET) A TELEFONOMAT AMIT ELHAGYTAM SZOMBATON 🙂