Teljes az utastájékoztatás

Teljesen megújult az elmúlt hónapokban a Tüke Busz Zrt. utastájékoztató rendszere. A társaság valamennyi buszára LED-es kijelzők és hangosbemondók kerültek, amelyeket az uránvárosi pályaudvaron nagyméretű digitális táblák és egy valós idejű információkat nyújtó, elektronikus buszkövető rendszer egészít ki.


A dinamikus utastájékoztatási rendszer az unió finanszírozásával valósult meg. A támogatás 430 milliós összegét a hazai önerőalapból származó mintegy 46 millió egészítették ki, a Tüke Busz Zrt.-nek ezért csak a projekt költségvetésének alig 8%-át, 42 millió forintot kellett előteremtenie.

A pénzből a Tüke Busz Zrt. flottájába tartozó mind a 162 buszt korszerű LED-es kijelzőkkel látták el. A szürkületben és erős fényben is jól olvasható berendezések a járművek elejére, hátuljára és jobb oldalára kerültek, megkönnyítve az utasok számára a járatok azonosítását.

Csizi Péter, Pécs alpolgármestere közölte: a dinamikus információs rendszer a buszok belsejében kiegészül újabb képernyővel, amelyek a következő megálló nevét, az átszállási lehetőségeket, a pontos időt, valamint a járat számát és célállomását mutatják. Minden járműre került hangos tájékoztató berendezés.

A látássérültek és a járatok útvonalát pontosan nem ismerő turisták közlekedését megkönnyítő eszköz négy közismert pécsi színész hangján mondja be a tudnivalókat.

A projekt keretében elkészült két nagyméretű LED-es kijelző az uránvárosi pályaudvaron, amelyen folyamatosan nyomon követhetők a város egyik legforgalmasabb tömegközlekedési csomópontjából induló buszjáratok. Minden járműbe GPS-jeladó került, amelyeknek köszönhetően ezentúl bárki, bármikor utánanézhet, merre járnak éppen a pécsi buszok. A Menőbusz nevű programmal megtekinthető az egyes járatok útvonala, menetrendje, a közlekedő buszok pozíciója és haladási iránya. Az útvonaltervezővel is kiegészített szolgáltatás számítógépen és okostelefonon is elérhető. A szoftvert folyamatosan fejleszti a Tüke Busz Zrt., ehhez várja az utasok javaslatait, észrevételeit is.

További újdonság, hogy hat járműre utasszámláló szenzorok kerültek. Ezek az utasok zavarása nélkül, észrevétlenül működnek, de segítségükkel folyamatosan naprakész információk nyerhetők az egyes járatok forgalmáról és kihasználtságáról. Ezek hozzájárulnak a pontosabb menetrend kialakításához.  A forgalomirányítási rendszert korszerű menetrendtervező és vezénylő háttérmodulok egészítik ki 20 munkaállomással.

Hirdetés

18 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Mikor lesz itt végre rend? (Lesz-e valaki, aki egyszer rendet csinál?)
    Az előző (nevezhetjük PK-snak) utas-félretájékoztató rendszer úgy ahogy volt, megbukott a helyi, puszipajtás konstruktőr és kivitelező alulméretezése során. Az is állítólag pályázati pénzből, vagyis annak egy részéből lett összebarkácsolva. Most az egész ment a lecsóba, mert alapjaiból újra kellett építeni az egészet. Senki sem kíváncsi, hogy a pályázati feltételeknek ezek után hogyan felelt meg a buszos cég? Ez a mi szerencsénk. Nyilván az új rendszer “korszerűsítés” címkét kapott, ezzel elfedve a lényeget, és így nem kellett visszafizetni a támogatást.
    Mindenesetre ha műszakilag nem is, de (pályázati) lenyúlásban ügyes húzás a második fordulós beetetés. Sikerült a pályázati anyagot úgy elködösíteni, hogy az alapfeladathoz semmilyen műszaki kapcsolattal nem rendelkező vállalatirányítási eszközök lecserélését is belepasszírozták. Olyan eszközöket, amik egyébként még szinte jótállásosak. Az okokat nem nagyon kell megmagyarázni.
    További érdekesség, hogy ez a fent emlegetett vállalkozás maga fölé szervezett egy fővállalkozó (egy stróman) társaságot, és így folytatja áldásos tevékenységét.

  2. Csak egyszer próbálnák meg vezetni,ezeket a szutyok credokat!Vissza sírnák a merciket,és a 415-ös ikaruszokat!!!

  3. A PK-nak !

    Próbáld értelmezni földhöz ragattan a tényeket ! Itt “Nagyon gagyi” nem az firtatta hogy régen működöt, vagy nem működöt az uastájékoztatás ! Csupán a mai, fennálló tényekre szeretett volna picit rávilágítani

  4. Hirdre mostanában már új buszok mennek, a 4-es viszont valóban tele van, de emlékezzünk vissza mi volt amikor nem volt a 4-4Y-os, akkor a 2-esek konkrétan otthagyták az embereket.

    Most még a 60-as is felmegy Meszesre.

  5. Nem azzal kénne hencegni fenemód nagy melkasveregetés közepette hogy uránvárosban átadták a “HIPER SZUPER” tájékoztatót, hanema talán a meglévő Kertvárosi végálomáson lévő régít kéne működő állapotba hozni ! Mert mióta megépült, azóta nem működött sokat az akkori szinthez képest kikiáltott szuper információs felület. Bocsánat, de megfeletkeztem arról hogy 1-2 éve frissítés gyanánt, és névváltozás meg miegymás gyanánt a felületeket lematricázták, mivelhogy a buszmenetrendben igen DRASZTIKUS módosításokat léptetett életbe a szolgáltató, természetesen mint ahogyan lenni szokott, nem pozitív irányban ! De a leírtakon felül, egyszerűen az utazónak az az érzése, hogy hiába “aránylag” új a végállomás de megállt az idő felette és a környezetére nézve úgyszintén. Eléggé szembetűnő, hogy akkoriba világszinvonalunak beharangozott vágállomáson, csak LETAKARÁSOS matricás módszert találták jónak a SZERVIZELÉS és JAVÍTÁSOK hiányának ELFEDÉSÉRE ! Nesze nektek modern utastájékoztatás !!!!!!!

  6. Hirdre hétköznaponként szinte csak ilyen csotrogány ezer éves Ikarusok járnak na meg kertváros is tele van ezekkel a széteső rozoga buszokkal, tiszta szégyen!!!

  7. Az a gond, hogy a busz X összeg, a politikus zsebébe pedig Y összeg kerül. Lehet mentségeket találni, mint ahogyan arra is, hogy Árki bácsi (aki semmit sem csinál, csak eszik éjjel nappal) 800.000 et visz haza havonta.

  8. Egyrészt a költségek 8%-át kellett a cégnek fizetnie, azaz nem 430 millió forint, és a rendszer fejlettebb mint a PK Zrt. idejében volt, és szerintem felesleges mindig a PK-val jönni ha az lenne akkor lehet már rég nem lenne tömegközlekedés, mellesleg mivel azok a készülékek nem a Tüke Zrt. tulajdonát képezte így mindenképpen kellett újakat beszerezni. 20 buszról beszélünk amit a cég lízingel, a 10 éves szerződésnek köszönhetően gyakorlatilag a város buszai, valamint a többi credó és volvo busz már most is saját tulajdon, így kedves olvasó igen is vannak buszai a cégnek/városnak. Hirdre egy csomószor credo, mercedes megy, ugyan olyan arányban mint más területekre, így mindenki mondhatja és mondja is hogy mostoha gyerekek, de leginkább csak panaszkodni tudnak, de abba nem gondolnak bele hogy mennyiben kerül egy busz és azt elő kellene teremteni, ha a hirdieket ennyire zavarja a busz minősége akkor dobják össze rá az árát, vagy fogják fel, hogy nem lehet egyik napról a másikra lecserélni az összes buszt, főleg a korábbi cégvezetésnek köszönhetően, ez nem a jelenlegi szolgáltató hibája hogy vannak öreg buszok. Hősök teréről van 4-es 6:35-kor 6:46-kor 2/A 6:51-kor 4-es 7:01-kor 2/A és 7:05kor 4-es szerintem elég sok választási lehetőség van. Régen sem lehetett közvetlenül eljutni Uránvárosba, ha nem tetszik a tumultus nyugodtan át lehet szállni, senki sem halt még bele. Főleg hogy a Budai vám után már ott 4Y-is lehet rajta helyet találni…

  9. Azt irják, hogy a társaság valamennyi buszára: én úgy emlékszem, hogy a buszokat bérlik, tehát a társaságnak nincs egy busza sem, majd 10 év múlva kerül a tulajdonába. Ez az összeg nem sok egy kicsit?

  10. Szerintem meg az bolond, aki a tömött buszon nyomorog, csakhogy 2-3 perccel hamarabb célba érjen… Uránváros és Árkád között a legjobb a 22-23-24, gyors és kényelmes, persze csak ha nem kell rá sokat várni.

  11. A 4-es járatok sajnos egész nap tömve vannak…
    Szép és jó, hogy 2-es járattal próbálják helyettesíteni, de aki Uránból megy az Árkádig az bolond lenne a városnéző 2-es buszokat használni.

  12. Én csak egy dolgot nem értek ki volt az-az idi*ta aki kitalálta azt, hogy a reggeli 6:50kor induló 4-es járat szóló busz legyen. Reggelente folyamatosan tele a busz és szabályosan nem lehet elférni. + Ha még felszáll valaki egy babakocsival, akkor kész káosz van, mert akkor a leszállás is nagyon nehéz.
    De az megérte nekik, hogy ahelyett hogy 1busz jönne (4-es) és csuklós helyette a 4-es elindulása előtt leküldenek egy csuklós 2A-s járatot. Az addig jó meg szép, hogy spórolni akarnak, de ez nem spórolás, hogy felmegy a Hősök tere fordulódig üresen a csuklós busz majd vissza fele lejön és fehérhegynél pedig ismét felszállnak egy csomóan és szintén nincs hely rajta. Reggelente (6:50-kor) Szerintem elég lenne 1 busz ami csuklós és lehetőleg 4-es jelzéssel közlekedik. Szerintem sokkal jobb lenne és kényelmesebb lenne az utazás.!

  13. Nem tudom mikor szokott Ön Hirdre utazni, mert szinte csak Credo alacsony padlós buszt, vagy ha esetleg nem azt, akkor Mercedest látni a 13-as és 113-as vonalon…. 🙂

  14. Szépítik a híreket de azt nem hírdetik hogy még mindig a szétesés előtt álló buszok közlekednek Hirdre valahogy az az érzésünk , mintha mostoha emberek laknának itt. Szeretném tudni mikor jut az eszükbe ide is bíztonsági buszokat közlekedtetni?Vagy a külvárosnak igy is jó ,csak az adót beszedni az kell Pécsnek!

  15. Szép, és jó, csak a buszok felén nem működik a szóbeli tájékoztatás, illetve a buszok egy részén rosszak a ledek. Engem nem zavar, hisz eddig sem érdekelt a dolog, mivel pécsi vagyok, de aki pl nem, annak ez elég hátrányos. 🙂 Van még mit javítani bőven, és a rendszer sem az igazi sok járaton (össze vissza mondd be mindent).

Comments are closed.