hirdetés

Tizenöt új busz Pécsen

  • Névtelen

    Nem kel

  • savanyúcukor

    15 új busz! Jó! De ez csepp a tengerbe… És persze a ezt nem más mint a pécsi lakosság finanszírozza… Ezért is kell az ingatlanadó…. Én azt tartom nagyon szomorúnak, hogy a város semmit sem tud finanszírozni önerőből. A politikusoknak 0 a felelősségük. Szónoklás az megy. Új munkahely semmi, beruházás semmi, a városi kassza meg valahol lyukas…

  • Kedves Laci-95055

    Már bocsásson meg, hogy az emberek nagy része nem csapkodja a hátsó felét a földhöz örömében az újabb városlakókat terhelő hitelfelvételek miatt. Egész más lenne a szitu, ha a beruházás nagy része önerős lenne. Így meg marad az eladósodás.

  • laci95055

    ennyi hülyét egy rakáson annak se örültök ami pozitív persze hogy itt tart az ország mindenbe csak belekötünk és kritizálunk ezért nem érünk el semmit, a beruházásokról annyit persze hogy nem nő mert fogy a népesség nincs szükség új épületekre egy majdnem félmillió lakás üresen áll és nem azért mert nincs pénz azért kérem szépen mert nincs ember aki megvenné aki kritizál először nézzen utána a dolgoknak

  • Kökényszem

    Hazug és korrupt politikai játszma az egész buszos hírverés, a város eladósítása és lapadlóztatása tovább folyik, miközben a buszok mellett parádézó szerencselovagok hazalapátolják a közpénzt.

  • Elég

    Vannak dolgok, amiknek pártállástól függetlenül örülni lehet. Ez ilyen. Kár mindenbe belekötni.

  • Hotter

    Tényleg a hülyék országa lettünk. Örülni kell hogy a fekete környezetvédelmi matricás ócska többszörösen lefutott buszokat ujra cserélik. Van aki semminek sem tud örülni a munkásőrség megszünése óta.

  • esett a beruhuzások volumene 6%-kal

    Az idei második negyedévben 6 százalékkal eshetett a beruházások volumene a magyar gazdaságban. A növekedési fordulat alapjai továbbra is hiányoznak.
    A Napi Gazdaság szerdai számának cikke
    Valószínű, hogy az idei második negyedévben is elmaradt a tavalyitól a nemzetgazdasági beruházások volumene − vélik a lapunk által megkérdezett elemzők. A Napi Gazdaság-konszenzus szerint 6 százalékos mínuszt közölhet majd a KSH pénteken. A prognoszták szerint ha nem így lenne, akkor a GDP-nek is nagyobb mértékben kellett volna nőnie a negyedévben. Az idei első negyedévben a mínusz 8,7 százalék volt. Fordulat tehát a jegybanki hiteltámogatások ellenére sincs és a legtöbb elemző szerint belátható időn belül − a jelenlegi feltételek mellett − nem is lesz. Annyi pozitívum azért látszik, hogy a választások közeledtével felpörgő állami programoknak köszönhetően az egész éves változás talán a nullához közelít majd.
    Nem számít fényes beruházási adatokra Németh Dávid, a K&H Bank Zrt. vezető elemzője, aki szerint valahol 5 és 10 százalék közötti lehetett a visszaesés mértéke a negyedévben. A nagyobb súlyú ágazatok mindegyike esett, némi érezhető növekedés talán az építőiparban lehetett, az uniós forrásoknak köszönhetően. Másutt, így a szakmai tudományos és műszaki területeken, valamint a mezőgazdaságban szintén nőhettek kissé a beruházások, de például a kereskedelemben és a gépjárműgyártásban − már csak a tavalyi magas bázis miatt is − visszaesést mérhetett a KSH. Igaz, ennek mértéke talán valamennyire lassult − tette hozzá Németh.
    Szinte biztosan folytatódott viszont a beruházások zsugorodása a pénzügyi és az ingatlanszektorban. Túl sok pozitívum a finanszírozás oldaláról sem látszik az elemző szerint: új hitelkihelyezés nem történt és a készpénzforgalom is csökkent az időszakban, vagyis nem látszik, hogy ki és honnan finanszírozott volna nagyobb beruházásokat. A június 1-jétől indult jegybanki hitelprogram egyelőre nem sokat segíthetett a helyzeten, hiszen a második negyedévben legfeljebb pár 10 milliárd forint hitelt fordíthattak ebből beruházásokra a vállalatok, a többi lehívott pénz refinanszírozásra mehetett. Németh úgy tudja, hogy e források főleg a kereskedelemben, vendéglátásban és a szolgáltató szektorban csapódtak le. Később − akár új programmal, akár az augusztus végén záruló meghosszabbításával − segíthet még az MNB, ám ennek mértéke valószínűleg az összes beruházás töredékét éri csak el − véli az elemző.
    A jegybanki hitelkonstrukció kisebb fordulatot a kkv-szektorban viszont előidézhet − állapította meg Suppan Gergely, a Takarékbank Zrt. vezető elemzője. Olyan fajsúlyos területeken viszont, mint az energetika, a távközlés és a bankszektor, az ismert okok miatt továbbra sem ruháznak be a cégek. Suppan a második negyedévre csupán 4 százalékos visszaesést vár, míg az év egészében nulla közeli változást. Úgy látja, hogy azért borítékolható a beruházások csökkenése, mert a GDP-adatot a készletezés és a fogyasztás is felfelé nyomta, vagyis ha bővült volna a nemzetgazdasági beruházások volumene, sokkal érezhetőbb növekedés történt volna a második negyedévben.
    A választásokhoz közeledve viszont egyre több állami beruházást − így kórház-felújításokat, vasúti és szennyvízfejlesztéseket − adnak majd át. Suppan szerint optimizmusra adhat okot az is, hogy a következő félévben javulhat a külső kereslet, ami fenntarthatja a feldolgozóipar beruházási dinamikáját, továbbá különböző kormányzati hangulatjavító intézkedések miatt a belső fogyasztás is magára találhat, vagyis lassan stabilizálódhat a hazai keresleti környezet is − ami szintén segíti a kkv-szektor aktivitását és hitelképességét.
    Április−júniusban is a gépipar és a feldolgozóipar járulhatott hozzá a beruházásokhoz − az előbbinél fontos, hogy júniusban fejeződött be az Audi-központ teljes fejlesztése. De az például, hogy mi történik az építési beruházásoknál, szinte megbecsülhetetlen − mondta a Takarékbank közgazdásza. Az építőiparban ugyanis rendre 10 százalékos növekedést mérnek, miközben az építési szegmens továbbra is esik.

  • bg78-nak!!!

    Kérdezd meg az Elnöködet, tuti tud rá választ adni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Dícséretes

    a törekvés a régi buszok cserje kapcsán, de szervizelni mindegyik járművet kell, mégha új akkor is, persze kevesebb költséggel. Azt azért vitatnám, hogy a régi 15 db fakarusz szervizelési költségéből ki lehetne fizetni az Új 15 db busz részletét, bár a papír sok mindent elbír. Az elmúlt 1-2 évben állítólag közel kétszer annyit költött a cég szervizelésre mint elötte, de ez egyáltalán nem érződik a buszokon. Arra lennék, még kíváncsi, hogy ki (És vajon miért/mennyiért?) kötött szerződést egy javító céggel az egész jelenlegi flotta szervizelésére. A beszerzések kapcsán végezetül ne felejtsük el, hogy a hitelt KAMATOSTUL ki kell fizetni….

  • bg78

    A budai vámi állomás miért nem kaphat legalább egyet az új buszokból? Miért csak a Főpálya és Uránváros kapja az összeset?

  • Tarzi

    Megmondóember! Nem vagy tisztában a fogalmakkal. Attól, hogy valamit nem rendelésre gyártanak, hanem a készletből veszed, még nem lesz használt.

  • vazze

    Megmondóember, már látom, hogy Te kivel vagy! Eddig csak sejtettem. 🙂

  • megmondóember

    Nem kell elszállnia senkinek sem… 🙂 Még mindig nincs ÚJ busza Pécsnek, csak használt… Még áll a raktáron jó pár száz darab, valakire rá kell sózni aztán az üzemeltetést meg megoldják, ahogy tudják egy bő fél- egy év után! Mert, hogy többet lesznek ezek szervizbe, mint az IK-k az is biztos! Nem is beszélve majd a folyamatos lerohadásokról azok közül amelyek kitud önszántából jönni a gyár kapuján kívül! 😀

  • savanyúcukor

    Ez az új bkk szín! Keress rá az új Bkk-s mercikre!

  • rose

    Szerintem mindegy milyen a színe… a lényeg, hogy végre itt vannak.

  • Attila Simon

    Ezek nem BKK színek, az sötétkék.

  • Ede Kertváros

    Sokáig kételkedtem, hogy utazom-e még valaha új buszon a városban. Megkövetek mindenkit, mert ha lassan is, de jönnek az új buszok.

  • Szerintem

    Azért a Bugyikék (BKK) helyett igazán lehetett volna kérni a pécsi széria (Kék-Sárga)színezést (akár fóliázással).