Több busz, kevesebb átszállás

Jobb lesz ősztől Pécsen buszozni – vélik a Tüke Busz Zrt-nél. A cég szeptember másodikától nemcsak a megszokott menetrendet állítja vissza, hanem sűrít egyes járatokon, s csökkenti az átszállások számát is. A tizenöt új busz közül kilenc az Uránváros-belváros-keleti városrész tengelyen mozog majd.

Összesen napi 126 busz járja a pécsi utakat szeptember másodikától, hiszen ezen a napon lép életbe az őszi menetrend. A változás során a tavaly év vége óta tervezett centralizált menetrend első ütemét is bevezetik, ami azt jelenti: kevesebbszer kell átszállni. Így például nyugati városrészből egyetlen busszal juthatunk el a Hősök teréig, vagy Újhegyig, Kertvárosból a Kürt utcáig, Magyarürögből a belvárosba.

– Az egyik legfontosabb változás az lesz, hogy a 2-es busz mellett új törzsvonalat kap Pécs. A legfőbb változások a 4-es, 31-es, 31/A, 43-as vonalakat érintik. A 4-es hurokjáratot összekötjük a másik hárommal, így a mai 4-es vonala a vásárcsarnoktól megváltozik. A 4-es a Bajcsy-Zsilinszky utcán, Rákóczi úton át a Budai állomásig folytatja útját, majd a Hősök teréig halad. A 4Y a Budai állomásig ugyanezen a szakaszon halad, majd Újhegyet veszi célba. A két járat csúcsidőben 7-8 percenként követi egymást – mondja Lehmann Ferenc, a Tüke Busz Zrt. forgalmi és ellenőrzési vezetőhelyettese.

Az új buszok legtöbbje az Uránváros-belváros-Hősök tere-Újhegy szakaszokon jár majd

A legtöbb új, most vásárolt busz egyébként ezen a forgalmas vonalon halad majd, szám szerint kilenc darab.

Az Árpádtetőre a korábbi 31-es járat helyett a Budai állomásról a 17-essel juthatunk el.
A mostani hőerőmű felé haladó 20/A a jövőben Uránváros helyett a főpályaudvarról indul, mert a 4-es 4Y sűrűn jár a jövőben.

Jó hír a nyugati peremterületeken élőknek, hogy szeptember 2-től a reggeli és délelőtti órákban közlekedő 26-os buszok közül kilenc (6:15 és 7:25 között, illetve 10:05 és 11:25 között) nemcsak Uránvárosig, hanem a Dózsa György utcáig közlekedik a 27-es vonalán.

Sűrűbben követik majd egymást a járatok

A 2/A-s járatok helyett 2-es jelzésű autóbuszok közlekednek: így reggel 6, délután 7-8
percenként közlekedtetik ezeket a járatokat.

Lehmann Ferenc elmondta, a fenti legfontosabb változások mellett néhány megállóhelyet is áthelyeznek. 6. A 20-as és 20/A-s jelzésű járatok Hőerőmű irányába nem a Zsolnay-szobornál, hanem a Rákóczi úton állnak meg. A 30-as busz főpályaudvari indulóhelye az 1-es kocsiállásra kerül, A 25-ös jelzésű járatok Uránváros irányába a Rácvárosi úton található „Patacsi elágazás” elnevezésű megállóban állnak meg, a Fő utcán lévő megálló helyett.

A 943-as jelzésű éjszakai járatok indulóhelye a Főpályaudvaron található 4-es vonalcsoport
megállóhelyére (taxi droszt) kerül át. Emellett a 38, 38A, 39, 40, 113Y, 114 és 115-ös jelzésű járatok Árkád elnevezésű, a Zsolnay-szobor irányába eső megállója visszakerül a Rákóczi út 55. szám elé.

Lehmann elmondta, a már tavasszal bevezetett rendszerrel és a mostani módosításokkal jelentősen csökken az utazási idő több szakaszon, kényelmesebbé válik a buszozás. A változtatásokhoz elsősorban a pécsiek javaslatait használták fel, de segítségükre volt civil szervezet is.

Az új menetrend egyébként ismét megvásárolható lesz a bérletpénztáraknál, de PDF-formátumban le is lehet tölteni a tukebusz.hu oldalon, a Forgalmirend-változás menüpontban. Ugyanitt vonalhálózati térkép is van. Bognár Szilva, a cég szóvivője hozzátette: szeptember 1-től megújul a társaság honlapja is, ennek folyamatos fejlesztéséhez is várják a pécsiek javaslatait.

  • BrumBrum

    És a web oldalon a menetrend is nagyon gyenge lett, h az időpontok sokkal lejjebb vannak. Miért nem lehetett a megállók neve mellé rakni?

  • BrumBrum

    Plusz a 35-sök száma is nagyon kevés.

  • BrumBrum

    Még mindig szánalmasan kevés 55Y van. Ott is járhatna kisbusz, csak legalább járna több.
    A PDF verziós menetrendből pedig igazán kivehették volna a reklámokat. A megállóhely átrakásoknak pedig semmi értelme, csak összezavarják vele az embereket, sztem tökmind1 mi honnan, illetve 50 méteren belül hol áll meg. Plusz, a Rákóczi úton a buszsávos felfestés nagyon rossz lett. Sokkal okosabb lett volna kihagyni a balra kanyarodó sávot, maradjon minden u.az ami eddig is volt, és egy olyan balra kanyarodó tiltó táblával jelezni, aminek az alján ott a kiegészítő tábla hogy kivéve busz. Az autósoknak furcsa, és nem is egyértelmű ez a helyzet, a felfestés rosszul lett megtervezve, annak aki először jár arra nagyon nem egyértelmű, és rosszul is látszik.

  • vazze

    Mit néztél te nagyon sz.a.r.keverő? Itt a Honlap, nesze!

    http://www.tukebusz.hu/

    Te nem félsz, hogy előbb repülsz?

  • Ákis a rabló Márki

    a honlapon SEMMI SINCS
    a 4es járat eme agyatlan átszabása kicseszés az emberekkel. Megszűnik a 31es járat a kettes járat zsúfoltsága tovább nő
    szép volt Árki márki! hamarosan eljön a felelősségre vonás idje már egy éved sincs és repülsz

  • patacsi

    A 26_os busz miért csak delelőtt megy tovább a 27_es vonalán? Később nem lehet dolga az embernek a városban?