Újabb pécsi összefogás: megnyílt a virtuális Ferencesek utcája!

Ez a fotó is a pályázatra érkezett

A Ferencesek utcájának boltosai és vállalkozói újfent összefogtak, és egy példátlan kezdeményezés keretében a Facebookon létrehozták az utca „mását”, ahol az üzletek közösen, együttműködve pörgetik fel az utca életét és forgalmát! Már el is indították az utcát népszerűsítő fotópályázatukat!

Nemrég írtuk meg, hogy összefogtak a Ferencesek utcai üzletek tulajdonosai, dolgozói, valamint a város azért, hogy szebbé, meghittebbé tegyék a közelgő karácsonyi ünnepeket utcájukban, ezért az üzletvezetők vettek egy-egy fenyőfát és a maguk módján feldíszítették azt, némelyikük még a boltok profilját, termékeit is megjelenítették karácsonyfadíszeikkel. Az akciót siker koronázta, soha ilyen szépen nem ragyogott még az ünnepek alatt az utca!

A Ferencesek utcájának divatszabója így díszítette fel fáját

Úgy tűnik azonban, hogy a Ferencesek utcáján található üzletek vezetői nem állnak meg az utca ünnepi díszbe öltöztetésénél, ugyanis december elején elindítottak egy példaértékű, közel sem mindennapi, és az országban feltehetően egyedülálló kezdeményezést, mellyel tulajdonképpen a Ferencesek utcáját a Facebookra költöztették!

Horváth Attila, a Bűnös Élvezetek Kicsiny Boltjának vezetője indította el a csoportot

A virtuális pécsi sétálóutca alapjait Horváth Attila, az év boltjának választott Bűnös Élvezetek Kicsiny Boltjának vezetője „fektette le”. Célja, mint mondta, az volt, hogy a Ferencesek utcáján található üzletek közösen, együttműködve pörgessék fel az utca életét és forgalmát. De hogyan is működik ez a facebookos Ferencesek utcája? Horváth Attila létrehozott egy nyílt csoportot „FERENCESEK UTCÁJA PÉCS” néven a közösségi oldalon belül, melyhez minden, az utcában működő üzlet csatlakozott (akik nem, azok majd fognak), de persze a kezdeményezéssel szimpatizáló, az utcát szerető pécsiek is beléphetnek ide.

– Ha én ebben a csoportban kirakok valamit a boltommal kapcsolatban, ha itt reklámozok, vagy egy akciót meghirdetek, akkor azzal az utcát is népszerűsítem. Ugyanígy történik ez, ha egy másik üzlet tesz hasonló bejegyzéseket a csoportban. Van a valós utca, és van a virtuális utca, ahol ugyanúgy megjelenítheti portékáit, kedvezményeit, híreit minden bolt és vállalkozás, ahogy a tényleges utca kirakataival, tábláival, posztereivel. Ez egy nagyszerű lehetőség, amit minden itt működő bolt meglovagolhat. De nem azért csináljuk, hogy a pécsiek vásároljanak, elég az is, ha már többen sétálnak az utcában – mondta Horváth Attila.

Ez a fotó is a pályázatra érkezett

Tehát minden bolt és vendéglátóegység tehet fel ide képeket, készíthet saját bolt-albumot, ahova feltölthetik nyitvatartásukat, videóikat, akcióikat, reklámjaikat, termékeiket, egy étterem esetében például a napi menüt, az új ételeket. A csoportban „sétálva” így rengeteg információt kaphatunk az utca életéről, legfrissebb híreiről, az üzletek újdonságairól.

Profi és amatőr fotósok munkáit is egyaránt várják

Az online közösségi térbe ültetett Ferencesek utcájának első akcióját is azzal a céllal rendezik meg, hogy összehozzák az utca boltosait, lakóit, és a pécsieket, akik kedvelik ezt a helyet. Egy fotópályázatról van szó, mellyel az adventre megszépült utcába hívják a helyi amatőr vagy profi fotósokat, akiket arra buzdítanak, hogy készítsenek fényképeket az utcáról, örökítsék meg sajátos szépségét és hangulatát. A képeket a csoporton belül található „Pályázat Felhívás! A pályázat címe: Képek a Ferencesek utcájából” című albumba kell feltölteni. Azt, hogy melyik képek készítői kerülnek fel a Facebook-dobogóra, a fotókra érkező kedvelések (magyarul lájkok) döntik el, tehát az a kép nyer, amelyik a legtöbb felfelé mutató hüvelykujjat kapja (lehetőleg csak arra a képre nyomjunk, amelyik tényleg tetszik). A szavazás december 31-én ér véget.

Az ünnepi Ferencesek utcája sok nevezőt megihlet

Érdemes benevezni a pályázatra, mivel az első három helyezett számára a díjakat az utca boltjai biztostják, ezek a díjak pedig nem semmik! A Bűnös Élvezetek Kicsiny Boltja egy 12 ezer forintos vásárlási utalványt ajánlott fel, melyet beszámítanak egy üveg whisky vásárlásakor (jó tudni: itt 185 féle nedűből választhat a nyertes), míg az L&I Silver Ékszer egy 5 ezer forintos utalványt, a Zora Fashion egy 10 ezer forintos utalványt, a Gold Ékszerstúdió pedig egy 25 ezer forintos utalványt ajánlott fel. A pályázat időtartama alatt valószínűleg még érkeznek szponzorok az utcából, szóval érdemes figyelni a csoport frissítéseit és híreit!

A villamos előtti kis térre még lehet, hogy egy kis kirakodóvásárt is összehoznak (szintén pályázati fotó)

A Ferencesek utcai összefogás a jövőben sem áll meg, Horváth Attila elmondta, hogy közös terveik között szerepel, hogy saját rendezvényeket szerveznek, például egy tavaszi utcanapot, de emellett szándékukban áll elérni azt is, hogy a Ferences-templom melletti „villamosos” téren is legyen bizonyos alkalmakkor – például jövő karácsonykor – egy kis kirakodóvásár.

hirdetés
Uránia Mozi

Hirdetés