Szétmotorozta a várost!

Image17
Még a Tettyét is bejárta Zoli, persze egy keréken (Fotó: Trábert Olivér)

Bátor Zoltán egy Riga Deltával kezdte, majd MZ-ETZ-vel folytatta. Első trükkje az egykerekezés volt, de innen már nem volt megállás számára. Most bemotorozta Pécs nevezetességeit és erről videót is készített csapatával.

– Mikor ültél először motoron? És hogy jött a stunt riderezés?
– Ha jól emlékszem 10 éves lehettem, amikor bátyám megtanított motorozni egy Riga Deltával, jogosítvány megszerzése után néhány évet utcán motoroztam, majd egy, a pogányi reptéren megrendezett gyorsulási versenyen láttam először élőben stunt riding bemutatót. Nagyon megtetszett és nem sokkal később, 2006-ban nekiálltam a Rigával gyakorolni, ami eleinte csak komolytalan bohóckodás volt. Aztán egy 150-es MZ-ETZ-vel már kicsit komolyabban folytattam. 2012-ben indultam az első versenysorozatomon, kezdő kategóriában. Jelenleg már a profik közt tudhatom magam és igyekszem helytállni.

Image20
A motoros és a pécsi napvitorlák (Fotó: Trábert Olivér)

– Mi volt az első trükköd?
– Eleinte az egykerekezés volt a cél, amit egy hónap gyakorlás után megtanultam egy elhagyatott úton.

– Gondolom mindenki megkérdezi, hogy mekkora volt a legnagyobb bukásod? 
– Szerencsére eddig komolyabb balesetek nélkül megúsztam, de ez nem azt jelenti, hogy nem ismerném a kórházba vezető utat. Nem ritkák a különböző húzódások, zúzódások, ehhez még el sem kell esni, elég egy rossz mozdulat. Számtalanszor rám esett a motor, ami különböző égési sérülésekhez vezettet. Sőt kétszer elvesztettem az eszméletemet is gyakorlás közben. A legnagyobb balesetem néhány éve volt, kábé 120 km/h-s sebességnél első keréken gurulva egy kátyúba hajtottam, amitől előre estem, majd a motor rám. Talán ez volt a legfélelmetesebb bukásom. Szerencsére, megúsztam zúzódásokkal és körülbelül két hét kényszerpihenővel. Motoromra viszont rá fért a szervizelés.

– Mitől speciális a kétkerekűd?
– Egy közönséges utcai sportmotorból alakítottam át, saját kezűleg. A felesleges idomokat kellet eltávolítani, a gyári kormányt cseréltem, ami egy igazán erős bukókeretet kapott. Ez védi a motort az esésektől. A hátsófék pedig át lett alakítva, így kormányról is tudom működtetni. Valamint a motor hűtése szintén fejlesztve lett és még van néhány módosítás.

Zoli a pécsi színháztéren sem pihentette a vasat
Zoli a pécsi színháztéren sem pihentette a vasat

– A városban külön filmet forgattatok a nevezetességeket motorral bemutatva. Mi volt a legnehezebb a forgatáson és honnan jött az ötlet?
– Magával az ötlettel Trábert Olivér keresett meg, ezután már gyorsan megtaláltuk a közös hangot és indulhatott is a forgatás. A forgatáson a legnehezebb és a legzavaróbb a helyszíni körülmények voltak. Különböző tereken kellet mutatványokat bemutatnom, ami nem volt egyszerű, hiszen a tereket nem úgy tervezték, hogy így motorozzanak rajtuk – túlságosan csúszós volt a felületük.

– A járókelők nem szóltak meg, hogy közöttük motoroztál?
– Eleinte izgultunk, hogy fogadják a járókelők ezt a hangzavart és izgalmas jeleneteket, de meglepetésünkre minden turista és helybéli érdeklődve figyelte a forgatást. Sőt, volt olyan hogy még segítettek is. Szóval minden élmény nagyon pozitív volt számomra és a stáb számára is.

 És íme a videó: 

hirdetés
Uránia Mozi

Hirdetés