„Optikai illúziót” készített hét pécsi fiatal

Alig egy éve vágtak bele a projektbe, máris több ezer követőjük van, rengeteg felhasználó érdeklődik, és már egy komoly befektetőt is visszautasítottak. Hét pécsi fiatal, munka és tanulmányok mellett dolgozik egy egyedülálló projekten, méghozzá egy olyan okostelefonra letölthető applikáción, mely a fotó és a videó sajátos keresztezése; a felhasználó tulajdonképpen egy állóképet néz, melynek egy része mozog. A Vimage fantázianevű, ősszel piacra kerülő alkalmazás projektmenedzserével, Czigler Enikővel beszélgettünk.

– Te is tanulmányaid mellett dolgozol a projektben, mi a feladatod?

– Jelenleg a PTE Közgazdaságtudományi Kar, pénzügy mesterszakán tanulok. Egyetem mellett dolgozom a projektben kapcsolattartóként és projektmenedzserként. Egyelőre az Instagram- és Facebook-profilt kezelem, ám nekem akkor lesz fontos szerepem majd, amikor élesedik az applikáció, és bombázni fognak a felhasználók kérdésekkel, megkeresésekkel.

– Hogy kerültél a projektbe?

– Sorozatosan előfordult korábban, hogy a bátyám – egyben a Vimage ötletgazdája, Czigler Zsolt – bejött a szobámba és azt mondta, hogy kitalált valami fantasztikusat! Most is így történt, ebben az ötletében azonban tényleg volt valami plusz! Nem volt kérdés, hogy beszállok.

– Pontosan mire számítsunk, ha letöltjük ezt az alkalmazást?

– A Vimage-dzsel tulajdonképpen cinemagraphokat készíthetünk. A cinemagraph a fotó és a videó sajátos keveréke, melyhez alapvetően roppant komoly, drága felszerelésre, és szaktudásra is szükség van. Általában videó az alapja, melyet kimerevítenek, és egy kis részét hagyják csak mozogni. Mi ezt megfordítottuk, az amúgy körülményes technikát tettük felhasználóbaráttá olyannyira, hogy akár a nagymamánknak is meg tudjuk tanítani a használatát. A Vimage-dzsel a felhasználó, saját képeire tud rátenni különleges mozgóeffekteket – ha minden jól alakul, akkor ötvenféle effekt közül választhat majd a user. A célunk az, hogy minden egyes képre, amit csinálunk, rá tudjunk illeszteni egy mozgó elemet.

– Mondasz néhány példát?

– Kávéra rá tudunk majd illeszteni gomolygó gőzt, a vízre hullámzást, ablaküvegre lefele gördülő esőcseppeket, kézbe csillagszórót, de egyik személyes kedvencem a tűzijáték, vagy a mozgó kolibri a háttérben.

– Nagyon izgalmasan hangzik! Más is díjazta már az ötleteteket?

– Igen. A PTE Közgazdaságtudományi karán működő Simonyi Üzlet- és Gazdaságfejlesztési Központ inkubációs programjának Profit díját vittük el, az International Video Pitch magyar, később pedig a nemzetközi díját is megnyertük, amellyel 1500 dollár nyeremény járt, valamint a Hiventures kockázati tőkealap által rendezett Startup Campus pitch-versenyén kaptunk első helyezést. Ekkor jött az első potenciális befektető, aki százmillió forintra becsülte a céget és kilencmillió forintot fektetett volna be, 9%-os részesedésért. Akkor úgy döntöttünk, hogy ez még túl nagy kockázat lenne mind nekünk, mind neki, és visszautasítottuk az ajánlatot.

– Hogy álltok jelenleg a fejlesztéssel?

– Az Android béta verziója szinte kész van, és az iOS tesztelések is jól állnak. Együtt szeretnénk őket prezentálni a nagyközönség előtt legkésőbb ősszel, aminek örömére biztosan csapunk egy nagyobb bulit.

– Ingyenes lesz az alkalmazás?

– Az applikáció ingyenes lesz mindenki számára, de tervezünk egy fizetős verziót is piacra dobni. Ez utóbbival vízjel nélkül készíthetjük el a képeinket, válogathatunk plusz prémium effektek közül, a fizetős verzió végső soron abszolút reklámmentes lesz. Érdemes lesz magánszemélyként, vagy akár cégtulajdonosként is letölteni majd, mert a tapasztalatok azt mutatják, hogy sokkal jobban érdeklik az embereket az egyszerű képeknél azok, melyekben van egy kis csavar. Elég csak elképzelni, hogy egy egyszerű szelfivel hány embert érünk el, és úgy hányat érnénk el, ha mondjuk a háttérben a fának mozognának a levelei a szélben. Ez a cégeknek nagy kiugrást jelenthet.

– Említetted a reklámmentességet. Számítotok szponzorokra is?

– Igen, a befektetők keresése után egyik legfontosabb célkitűzésünk, hogy hirdetőket, szponzorokat találjunk, akik egy-egy effekthez adják márkájukat, logójukat. Így, amikor az effektek között válogatunk, az előnézeti képeken ott díszeleg majd egy-egy hirdető logója.

A Vimage csapata

Czigler Zsolt ötletgazda és grafikus, Horváth Gábor vezetőfejlesztő, Czigler András programozó, Harmouche Ahmed programozó, Dósa Alex fejlesztő, Czigler Enikő és Gaál Adrián projektmenedzser.

Hirdetés