Sonkateszt: pécsi termék az élen

Egyetlen vákuumcsomagolt, gyorspácolt sonka sem ért el “kiváló” eredményt a Kosár magazin tesztjén.

A fogyasztóvédelmi magazin élelmiszer-szakértő gárdája 17 féle vákuumcsomagolt gyorspácolt sonkát tesztelt, melyből 4 volt baromfitermék. A húsvéti csemegék forgalmazói között éppúgy megtalálhatóak voltak a legnevesebb hazai húskészítmények gyártói és forgalmazói – a Pick, a Kapuvári Hús Zrt. -, mint a cseh importtermékek – olvasható a Kosár magazin weboldalán.

Általános tapasztalat, hogy a sonkák íze nem volt megfelelő, túl sósak, jellegtelenek vagy éppen főtlenek voltak, de akadt romlott is. A legtöbb címkén nem, vagy csupán alig kivehetően lehetett elolvasni az összetevőket; pozitív példa a TESCO sajátmárkás csemege karaja, itt a címkén minden szerepelt, ami csak kellett. A zalai felvágott alakjára emlékeztető karajnak egy nagy hibája volt: nem volt jó íze.

Az értékelés a “külső”, az “állomány”, az “illat” és az “íz” meghatározott szempontjai szerint zajlott. Az adható 20 pontból a legtöbb tesztelt termék 16 pontos, “jó” értékelést kapott. A legtöbb pontot – 17,3 – a Sült ízesítésű, fűszeres pulyka combsonka kapta, melyet a pécsi eFeF Kft. forgalmaz.

A baromfisonkák között az utolsó helyen végzett a Galli-Coop Zrt. által forgalmazott pulyka alsócomb, amely bár a minőségmegőrzési időn belül volt kapható, ízre és szagra romlott volt. Sertés kategóriában a győztes termék – csupán “jó” minősítéssel – a Kapuvári füstölt-főtt felezett tarja lett.

A tesztelt termékek nagy része húspépszerű, többszínű és ragadós volt. Olyan húsvéti “finomság” is akadt, melynél a csomagolásból való kibontásakor a hús és a fólia között ragadós nyálka képződött.

A magazin arra inti a fogyasztókat, hogy vásároljanak körültekintően, nézzék meg jól, mi kerül az ünnepi kosárba.