Itt az új pécsi buszmenetrend

Elkészült a részletes nyári menetrendi tervezet, amelyről hamarosan döntenek a képviselők. A részletes tervek alapján az éjszakai hálózat a teljes várost lefedi majd, s a nappali járatok is sűrűbbek lesznek.

A képviselők a következő két hétben tárgyalják meg az új menetrendet, amelyet már június közepétől be szeretne vezetni a Tüke Busz Zrt. A változások – szándékuk szerint – több ezer ember utazását könnyíthetik meg. Az új nappali vonalhálózati rendért: KLIKK!

A 70-esek

A tervezet (KLIKK IDE A MENETRENDÉRT!) szerint főbb változást jelent az, hogy a 71-es, a 71Y-os, a 72-es, valamint a 73-as járatok Malomvölgybe, illetve a Fagyöngy utcába közlekednek, ahonnan közvetlenül el lehet érni a belvárost. Ezek a reggeli és délutáni csúcsidőszakban 15, illetve 12 percenként járnak.

Délelőtt és a hétvégi időszakban 20 percenként járnak majd a 73-asok, amelyek érintik a Fagyöngy utcát és Malomvölgyet is. Biztosítják az átszállási lehetőséget Uránváros felé is, az 1-es busz indulását hozzáigazítják. Eközben az 1-est megsűrítik a tavalyi nyárhoz képest, így reggel 6-7 óra között 10-15 percenként, míg délután 12 percenként mennek majd a járatok.

Nyugodtan lehet majd bulizni!

Sűrűbben mennek

A 2-es vonalán szintén munkanapokon délelőtt nem negyedóránként – ahogyan egy éve -, hanem 12 perces időszakoként mennek majd a járművek. A 21-es járatok este a tavaly nyári 60 percenkénti közlekedés helyett 30 percenként követik egymást. A szabad- és munkaszüneti napokon a tavaly nyári 60 perces követés helyett 40 percenként mennek Újhegyre a járatok.

A város északnyugati csücskében lévő Szentkútra az utolsó járat később indul. A 30-asok pedig munkanapokon esténként 30 helyett 20 percenként közlekednek.

A felüljáró alatt

A felüljáró lezárása miatt a 3-as és a 6-os fordítva közlekedik a belvárosban, azaz a Siklósi úti felüljáróról lehajtanak majd a sofőrök az egykori Rák Café irányába, a felüljáró alá, s az Ipar utcában lesz a megállójuk. Innen érhetik majd el a vásárcsarnokot az utazók. Az Árkád előtt pedig a 2-es megállójában tudnak majd fel- és leszállni.

A lakossági igényekre hallgatva hozzák létre – a 30-as és az 50-es vonalán – a 130-as járatot, amivel hétvégén, munkaszüneti napokon is el lehet jutni az Egyetemvárosból, a 400 ágyas klinikától a Vásártérre és fordítva.

Alkalmazkodtak az Intercity vonatokhoz is, így bevezetik a 32Y-t, ami kora reggel és a késő este betér majd a Tettyére is, így nem kell száz métereket gyalogolniuk az emberek egy hosszú vonatozás után még otthonukig.

 

Az éjszakai járatok teljes nyomvonala

KATTINTSON A KÉPRE A TELJES ÉJSZAKAI HÁLÓZATÉRT!

 

2: Uránváros – ÁRKÁD – Fehérhegy – (Hősök tere/Mecsekszabolcs).
973: Főpályaudvar – ÁRKÁD – Keszüi út – Maléter Pál út – Aidinger János út – Csontváry utca – Fagyöngy utca – Malomvölgyi utca.

926: Uránváros – Korsó utca – Deindol – Uránváros.  2-es járatok közlekednek a vonalon, így nem kell átszállni. 0.00-kor és 0.30-kor igény szerint (ha nincsen továbbutazó, akkor nem indul el az
autóbusz Uránvárosból), hajnalban naponta közlekedik.

930 (Party busz): Verseny utca – 48-as tér – ÁRKÁD – Kürt utca – Mecsek Áruház – Főpályaudvar. A járat csak egyetemi bulik napján, kedden, csütörtökön, szombaton és vasárnap közlekedik, az ÁRKÁD
megállóban csatlakozik a 2-es és 973-as járatokhoz.

932: Főpályaudvar – ÁRKÁD – Alagút – (Donátus) – MTA-székház – Kórház tér – Főpályaudvar (A járat a 2-es és 973-as járatokhoz csatlakozást biztosít.) 0.15-kor igény szerint, hajnalban naponta betér
Donátusba.)

940: Főpályaudvar – ÁRKÁD – (Szamárkút) – Ledina – Széchenyi akna. (A járatok az ÁRKÁD megállóban a 2-es és 973-as járatokhoz csatlakoznak.) 0.15-kor igény szerint, hajnalban naponta
közlekedik.

941: Malomvölgy – Árpádváros – Kálinger – Malomvölgy. Igény szerint a 973-as járatok ezen a vonalon tovább közlekednek a Malomvölgyi utcából 0.10-kor és 0.40-kor. Hajnalban naponta
közlekedik.

943: Főpályaudvar – ÁRKÁD – Budai Állomás – Újhegy – Somogy – Vasas – Hird. (A járatok az ÁRKÁD megállóban a 2-es és 973-as járatokhoz csatlakoznak). 0.15-kor igény szerint, hajnalban naponta
közlekedik.

A 2-es és a 973-as esetében az ÁRKÁD megállótól általában minden óra 15., sűrűbb időszakban minden óra 15. és 45. percében megy majd. A peremkerületi éjszakai járatok elsősorban 0.15 körül, illetve 3 óra magasságában indulnak.

Hirdetés

47 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Teljesen egyetértek az elöttem iróval! Ez sokszor eszembe jutott nekem is, pláne mikor a busz elött 1 magasabb autó állt vagy ment.

  2. Nagyon szépek az új buszok, de tényleg. Ha elöl és hátul a TÜKE felirat helyett inkább a járat száma lenne feltüntetve még hasznosabbak is lennének, az utasok tudnák milyen járatra is szállnak fel.

  3. Én arra lennék kiváncsi,hogy a 22ó43-kor induló 34-es busz miért nem érinti Dömörkapui megállót?Rendszeressen gyalog járunk haza az állatkerti megállóból délutános műszakból.Arról nem is beszélve sokszor a Meditárán szálló vendégei is velünk gyalogolnak.A szanatórium megszünt és nem gondolom,hogy az ott lakók külön elbírálás alá tartoznának.Nem tudom tudomásuk van-e arról,hogy ott is sokan laknak.Szeretnénk ha ez a járat bejönne hozzánk,inkább egy Misinai járat csak egyszer érintse a megállónkat,mert aki le akar menni a városba az ugyis oda megy időre.Tálen meg kész élmény kár hogy aki ezt kitalálta nem tart velünka jó csúszos uton a zuhogó esőben.Igaz valószínü Ő válalati kocsival van szállítva.

  4. Én arra lennék kiváncsi,hogy a 22ó43-kor induló 34-es busz miért nem érinti Dömörkapui megállót?Rendszeressen gyalog járunk haza az állatkerti megállóból délutános műszakból.Arról nem is beszélve sokszor a Meditárán szálló vendégei is velünk gyalogolnak.A szanatórium megszünt és nem gondolom,hogy az ott lakók külön elbírálás alá tartoznának.Nem tudom tudomásuk van-e arról,hogy ott is sokan laknak.Szeretnénk ha ez a járat bejönne hozzánk,inkább egy Misinai járat csak egyszer érintse a megállónkat,mert aki le akar menni a városba az ugyis oda megy időre.

  5. Csak azt nem értem Hogy a Budai-vámot miért nem számolták fel.Az csak arra jó,hogy a csatlakozást rendszeresen lekéssük és 30-40 percet várjunk a következő buszra,Nincs egy normális váróterem ahova be lehetne állni.Télen -nyáron ki vagyunk téve az időjárás viszontagságainak,Ha már a perem járatok egy része végig megy a városon, akkor az ide érkező buszok miért nem?

  6. Egyet kell értsek de az internetes menetrend katasztrófális!
    MONDJÁK MEG minek kell ez a pálya udvar nak vagy hozanak létre egy új álloll
    mást mert ez így NEM rend

  7. Én csak arra vagyok kíváncsi ,hogy hol fér el ennyi busz a főpályaudvaron csúcsidőben ?
    Hol fér el annyi ember az árkád előtti járdán csúcsidőben,pláne ha szakad az eső ?
    Miért építették a kertvárosi buszpályaudvart ? Tudom hogy Málom környékén épült a legtöbb többtízmillás viskó,de ők kocsival járnak ! A többi “panelproli” meg le van ……!
    Szerintem AKI ezt az új menetrendet kitalálta az nem ismeri a pécsi több évtizedes tömegközlekedést, de szerintem még buszon sem ült életében ! ! !
    Én csak szegény gépkocsivezetőket sajnálom hogy mi vár rájuk mától????

  8. jol kitoltak a munkás emberekkel, 10-12 orás munka után várhat 1-orát mire jön a busza délutános müszakban a tettyei .járat eddig háromnegyed 11 kor ment amivel az utolso kertvárosi buszt elértük most 11,3-perckor indul mi meg majd valamikor éjfélfelé talán haza is érünk márha lessz busz amivel lehet köszönjük a melosok nevében

  9. Miért nem az 55-ös megy hétvégén?
    Miért kell városnézésen részt vennem , ha kertiből akarok a 400 ágyashoz jutni hétvégén?

  10. Egyébként köszönöm mind azok munkáját akik ebbe dolgoztak vagy valamilyen közük van a dologhoz.

  11. Hihetetlen!
    Bele olvasok a hozzá szólásokba és csak panasz, off-olás, ő csárdás.
    Semmi hogy legalább valami történt. Nem! Csak jöjjön, dugó lesz! Ez szép, káosz lesz!
    Hihetetlen, ezért tart itt ez az ország. Semminek nem örül.
    12 percenként járnak. Ha tele van jön a következő. Tavaly fél órát vártunk a következőre. Most 12 kell. Aztán megyek azon ha jó nekem. Ennyi.
    Lehet venni robogót, biciklit és a kellemes a hasznossal párosul.

  12. nameg minek megy az összes boldogtalan busz a csontváry utcához? tömött hetvenakárhányas buszok lesznek, gratulálok pécs..elrontottátok…mér nem volt jó a hetesbusz?

  13. Gratulálok azoknak akik megtervezték az új menetrendet. Ráadásul nem is Pécsiek voltak Mi közük van a mi menet rendünkhöz. Honnan tudnák milyen közlekedési szokások vannak Pécsen. Most miért nem küldött levelet a polgár mester, hogy mit szeretnének a Pécsiek.
    Egyáltalán figyelembe vették az interneten megírt véleményeket? Szerintem nem!!!!!!!!
    Hajrá zsúfoljuk tele a főpályaudvar környékét és csináljunk jó kis káoszt, dugót a Zsolnai szobor Árkád fejé. hajrá jön a finis!!!!!!!

  14. még mindig nem értem hogy a kertvárosi buszvégállomást miért sz*rják le ennyire… jaj ‘szegény’ autóbuszvezetőknek többet kell dolgozniuk a pénzükért… igazán megtanulhatnák már hogy ha valaki jelez akkor nyissák ki az ajtót. ám sajnos ezt néhány gyengeelméjű ember nem tudja felfogni…és ez sajnos mindennapos eset.
    egy másik ami nem feltétlen tartozik a menetrend változáshoz, de szeretném leírni, hogy köszönöm azoknak az ellenőröknek akik az egyik haveromat 10ezer forintra bűntették meg mer második ajtón szállt fel jeggyel és felszállás után 2 perccel lyukasztotta ki azt a jegyét. lefogadom hogy naponta ezer ilyen eset történik szóval ennyi bevétellel a buszosok inkább hallgassanak. ha nem tetszik nekik valami akkor önéletrajz, fénykép, stb……………..
    ezeket a 70akárhányasokat egy buszban is meg lehetett volna oldani, amely érinti a malomvölgyi utat, rózsadombot és málomot. neeem, ide 5 busz kell, aztán majd többször kimaradnak a buszok…csak gratulálni tudok mindenkinek (Y)

  15. Max a mágnesvasút nem késik-siet,amelyik jármű közúton közlekedik,annak a menetidejét képtelenség kiszámolni…

  16. Döntéshozatal előtt megkérdezték a lakosságot… Nem csak én, sokan a környezetemből kértük/javasoltuk a Rózsadomb, Malomvölgy közvetlen összeköttetését Uránvárossal – aki a Veres Endre utcai Rendelőintézetet vagy az uránvárosi (közép)iskolákat, óvodákat célozza, miért kell, hogy átszálljon? Az összehangolás az 1-es járattal csak akkor működőképes, ha nem késik/siet egyik-másik busz. Vagyis a menetrendet összehangolhatják, de ez a gyakorlatban úgysem szokott megvalósulni…

  17. Ráadásul a kertvárosi buszokat ráviszik a Rákóczi út árkád felőli oldalára,ami amúgy is rengetegszer bedugul csúcsforgalomban.A fél város be fog dugulni! GRATULÁLOK!!!

  18. Miért lesz az jó, ha Kertvárosból a belvárosba igyekvőket körbe utaztatják a városon?
    Szerintem elszámolta magát aki azt állítja,hogy a Zsolnay szobornál és a főpályaudvaron több a le-fölszálló mint a Konzumnál!

  19. Könnyítés? És mi a helyzet azokkal, akik már akkor is a kertvárosi lakótelepen laktak, amikor a Rózsadomb, Malomvölgy még nem is létezett? Miféle könnyítés az, ami mások kárára történik? Azért hogy a külső részen lakók átszállás nélkül utazzanak, pl. a Boros, Enyezd, stb. utca környékén lakók kerülnek hátrányosabb helyzetbe, mert pl. már nem lesz a Tüzér utcán közlekedő 161-es! Az alap 7-est miért kellett megszüntetni? Mert arra a Maléter Pál II.-nél lakók is még kényelmesebben felfértek? Arról már nem is beszélve, hogy nálunk már teljesen kiszámíthatatlan lesz, hogy mikorra ér ide a busz, ha a város széléről indul! (Lásd 60-as, reggel a legritkább esetben jön akkor amikor menetrend szerint kellene neki) A Krisztina tér környékén lakóknak a reggeli csúcsban már csak a 6-os lesz, és már gyorsjáratok se lesznek!
    És kérdezem én mi a fenének kellett drága pénzért kialakítani a modern kertvárosi buszpályaudvart, ha lassan már nem lesz busz, ami onnan indul? Arról volt szó, hogy fokozatosan oda teszik át a központot, erre most szinte minden visszakerül az amúgy is túlterhelt vasútállomásra!
    Megoldás? Először is tudomásul kell venni, hogy egy nagyvárosban nem lehet megoldani, hogy mindenki mindenhova átszállás nélkül juthasson el! Ezen az alapon én is reklamálhatnék, hogy át kell szállnom ha a Mecsekre akarok menni, vagy a 400 ágyashoz, vagy a Ledina felé…, de az uránvárosiak se jutnak el pl. közvetlenül a temetőhöz. Egy bizonyos terület nagyság után ez már nem lehetséges! Hogy a közlekedés viszonylag gyors és kényelmes legyen mindenkinek, ahhoz több busz kell, ésszerűbb járatkialakítások, hogy a menetrend pontosabb és tarthatóbb legyen, a csatlakozó járatokat össze kell hangolni, és kellő sűrűséggel indítani (nem 20-30-60 percenként)! Lásd pl. Bécs közlekedése. Ja, hogy ehhez pénz és fejlesztés kell? Na, igen! De erre is vannak ám EU-s pályázatok! Több magyar város ki is használta már ezt, Pécs miért nem?

  20. Miért jó , hogy 71 71Y 72 járatok a Főpályaudvaról indulnak? Ez nem könnyíti meg a Malomvölgybe lakok helyzetét. Mert ha Krisztina térre vagy a Pennybe szeretne menni valaki ugyan úgy át kell szállni. Hu de jó lesz majd!!!!!!!!!!!!
    Miért nem a Kertvárosi állomásról és úgy menne körjáratba úgy ahogy most délután közlekedik.
    Miért kell a Főpályaudvart telerakni buszokkal, szép látvány lesz. Itt marad kihasználatlanul a Kertvárosi vég állomás.

  21. De biztos, a 20 percnek meg a 12-nek mi a közös osztója? Ezért kéne erősíteni a matek érettségit.

  22. A 60-as járatokat nem tervezik összehangolni a Rózsadombi, ill. a Malomvölgyi úti járatokkal?

  23. a 39-es járat csak szamárkútig fog közlekedni? mert a térképen úgy van feltüntetve.

  24. Én csak azt nem értem,hogy míg megveszem a teljes összvonalas bérletet minden hónapban,ahogy “illik”..ezzel szemben a 36-os busz..hol jön ..hol nem..Kérdem én ez hol korrekt??????Mikor vagy azért nem jön a busz “mert lerobbant”..vagy mert elfelejtették indítani!!!!!!!..Tehát hol vannak azok a pénzek,amiket a bérletvásárlók/jegy vásárlók kifizetnek???
    Mert a munkahelyeken sehol sem fognak elnézően nézni..jaj,szegényke..mert nem jött a busza,azért nem ért be időben..!!!!!…És annyi betelefonálás után is van,hogy ott dekkolunk a buszmegállókban buszra várva…ja nem jött képpel……

  25. az éjszakai menetjegy ára változatlanul 360 ft…. és júniustól a bérleteket is használhatod utazásra….

  26. Manyi hozzászólásán felbuzdulva, engem is rettentően érdekelne, hogy miért nincs Kertváros-Fehérhegy vonal. Ennyit a megkönnyítésről…
    És nem is értem, hogy mit akarnak az éjszakai járatokkal, mikor az éjszakaira a menetjegy ára érthetetlen módon felszökött 1050 Ft-ra, ez Uránvárosból-Kertvárosba elég húzós lenne.. Mindenesetre jobban megéri még mindig 4-en beülni egy taxiba. Valószínű, hogy nem az éjszakai járatot fogom én sem választani….

  27. A malomvölgyi útról,és a rózsadombról ha valaki szeretne a kertvárosi tescóba,vagy a pennybe eljutni akkor csak két busszal lehetséges. Gratulálok Pék Patrik

  28. Közeledik a választás, ez tisztán látszik. 3 év szivatás után 1 iskolaévet megpróbálnak ****nyalni, majd jövő ilyenkor, mikor lezajlott ki kire szavaz kihasználatlanságra hivatkozva kezdődik minden előről.

  29. Én a nappali járatok térképén mindjárt találtam 2 hibát. Alaposabban is átnézhették volna, mielőtt nyilvánosságra hozzák. (Szamárkútnál 40-es van írva 39-es helyett és az István utcai megállónál 30Y helyett 30A van írva)

  30. Hol olvasható ill.látható a tervezett menetrend? Mert a vonaltérkép az egy dolog,de a lényeg hol olvasható????

  31. Ne aggódj szeptemberben átszervezik úgyis az egészet 😀 Jön a 9-es meg az 5-ös, csak lesz eszük és adnak ki már végre menetrendet.

  32. de szép is lesz, legalább egy évig nyomtatott vonal-térképpel és menetrenddel a kezünkben közlekedni….jobban összehoz bennünket mint a barackfa…

  33. Köszönjük a kitalálónak hogy mi, akik hajnalok hajnalán kelünk, éjszakák éjszakáján végzünk, mégis mivelünk szúrnak ki! Mitőlünk vették el a gyűjtő járatunkat, mehetünk átszállással a garázsba a buszokért, munka végeztével pedig loholhatunk, hogy átszállással hazaérjünk. A bulizókat pedig szinte háztól házig szállítjuk. (Szegény 900ft-os taxisoknak meg felkopik majd az álluk!). Köszi, még egyszer.

  34. A fonódó hálózat beiktatásának következő (várható) időpontja: szeptember elseje, ne aggódjanak a somogyiak se!

  35. Hova tunt a tervezett 9 es jarat, amivel a somogyiak. Eletet konnyitettek volna meg a felesleges atszallasoktol??????????????????

  36. Én szeretném már végre tudni, hogy, Kertváros és Fehérhegy (esetleg Hősök-tere Szabolcsfalú)között miért nincs járat?

  37. Én csak arra vagyok kíváncsi,hogy meghallgatnak e végre minket is ,utasokat , a 34,35,35a járat ügyében. Miért nem jöhet be a szanatóriumba az autóbusz állomásról jövő, 12,14,17 órai 35-ös járat? Mert nagyban megkönnyítené az iskolások, és a délután 16 óráig dolgozó emberek hazajutását. Ezt kérjük már 20 éve…..válasz 0.

  38. figyelj, a kettőt összekötik. szépen felülsz az uránvárosira, és átszállsz a kertvárosira, bevárják egymást. most mi ezzel a gond?

  39. tök jó, hogy pont Uránváros – Kertváros közt nem lesz éjszakai járat, ezt megint valami “okos” jól kitalálta… ennyi ésszel, miért nem mennek inkább kavicsot gyűjteni… :@

Comments are closed.