Tüke Busz: Nem jött be a puccs

Több busz is kimaradt péntek reggel. A Tüke Busz Zrt. szerint már tegnap sem vette fel a munkát ötven dolgozójuk, reggel további 42-en csatlakoztak hozzájuk. A városvezetés azonnali vizsgálatot rendelt el a cégnél. A pilóták féltik a szabadjegyüket is? 

Frissítve (18:25)

Törvénysértő volt a mai buszos megmozdulás

Egyértelműen törvénysértő volt a pénteki buszos akció, mondja dr. Szalay Ferenc ügyvéd, aki szerint számos ponton sértettek jogszabályt azok, akik megszervezték, illetve résztvettek a megmozdulásban.

– Nem került sor semmiféle előzetes egyeztetésre, ezt meg sem kísérelték, a sztrájkolók nem gondoskodtak az elégséges szolgáltatásról sem, ezzel tehát törvényt sértettek. Álláspontom szerint jogellenesen és törvénysértően viselkedtek azok a  munkavállalók, akik nem vették fel a munkát – magyaráza az ügyvéd.

A Tüke Busz jogi képviseletét is ellátó szakember szerint, ha bebizonyosodik, hogy szándékos törvény- és szerződésszegés történt, akkor az komoly munkajogi következményeket vonhat a maga után.

 

Frissítve (14:55)

Sovák Attilát nem lehet utolérni telefonon, hiába próbáltuk többször is hívni. Úgy tudjuk, hogy a felmentett vezető a régóta dolgozik a városi tömegközlekedési cégnél, bejárta a ranglétrát, maga is sofőrként kezdte a pályafutását, volt diszpécser, egyre feljebb lépett az évek alatt. Jelenleg Győrben közlekedési mérnöknek tanul.

Sovák és Hofekker Ferenc, a cég szakszervezeti elnöke korábban többször is részt vett a PK Zrt. volt vezérigazgatójának, Keczer Lászlónak a tárgyalásán, miközben az újságírókon kívül más hallgatósága nemigen volt a pernek. Keczert első fokon hét év börtönre ítélték a 2009-es buszeladási botrány miatt. Másodfokon új eljárásra kötelezték a bíróságot.

Frissítve (14:08)

Nem sikerült a puccs

A Tüke Busz Zrt. az alábbi, újabb közleményt juttatta el szerkesztőségünknek, amelyet változtatás nélkül közlünk.

Biztosítják a város tömegközlekedését

A kialakult „sztrájkra” tekintettel úgy határozott a cégvezetés, hogy átmeneti időre felfüggesztjük az elsőajtózást, hogy meggyorsítsuk az utasok fel- és leszállását.

A Pannon Volán buszokkal és sofőrökel segíti a város közösségi közlekedését, ezzel biztosítani tudjuk a zavartalan tömegközlekedést Pécsett.

Megdöbbentő, hogy miközben nyílt közbeszerzési eljárást írtunk ki új buszbeszerzésekre a héten, és mindent megteszünk annak érdekében – kormányzati szinten is, hogy mind a fizetésüket, mind a béren felüli juttatásaikat, mind a szabadjegyeiket megtarthassák a sofőrök, eközben a háttérben egyéni érdekcsoportok kihasználják őket és megpróbálnak mögéjük rejtőzve puccsot végrehajtani a céggel szemben.

Elfogadhatatlan, hogy egyéni gazdasági érdekek miatt veszélyeztették 40 ezer pécsi ember közlekedését, munkába jutását. Mindezt nem hagyhatjuk szó nélkül, ezért a felelősökkel szemben haladéktalanul megtesszük a szükséges jogi lépéseket.

Árki Sándor

vezérigazgató, Tüke Busz Zrt. 

Pécs, 2012-12-21

 

Frissítve (13:55)

Konkurenciaharc?

Most tudtuk meg, hogy Hofekker Ferenc szakszervezeti elnököt jelölte nem régen a PK Zrt. vezérigazgatói székébe a Mecsekbusz. Hogy ennek van-e bármi köze a mai akcióhoz, az egyelőre kérdéses.

 

Frissítve (13:01)

Szakszervezet: vannak ekkora fizetések, de sok a rossz busz is

Hofekker Ferenc, szakszervezeti elnök egy rögtönzött Kossuth téri sajtótájékoztatón cáfolta, hogy magasabb fizetéseket kértek volna, szerinte nem emiatt volt a mai „vadsztrájk”.

Azt állítja, hogy nem megfelelő a buszok műszaki állapota és most jutottak el oda, hogy nem merik kivinni azokat a forgalomba. A buszok pontos műszaki állapotáról viszont nem tudott beszámolni, de azt hangsúlyozta, hogy a járművek nem életveszélyesek.

Elismerte, hogy vannak, akik valóban 200-220 ezer forintot kapnak kézhez havonta, de ők húsz-harminc éve dolgoznak a cégnél és rengeteg túlórát vállalnak. A többség szerinte olyan 150 ezer forint körüli fizetést kap.

Azt mondta, vállalják annak a következményeit, hogy nem indultak el a buszokkal reggel.

 

Frissítve (12:30)

Árkit kérdezi a PTKE

Tisztelt Tüke Busz Zrt.!

Kérjük, nyilatkozzanak arról, hogy a kialakult helyzetet a két felfüggesztett szakemberük nélkül milyen módon akarják megoldani, illetve a közelgő menetrendi átalakakítás szakmai felügyeletét ki fogja gyakorolni, hiszen tudomásunk szerint nincsen rá megfelelő szakember a cégnél.

Hetek óta sorozatos járatkimaradások voltak a pécsi tömegközlekedésben. Átlagosan 100-110 kö…zötti jármű lett kiadva a 126 helyett. A buszparkkal már a tavaly 7%-kal ritkított menetrendet sem lehetett betartani. Úgy gondoljuk, hogy a történetben a forgalmi és üzemviteli vezető, illetve a főmérnöki szint felett kellene keresni a felelőst, még akkor is ha puccsot sejt mögötte a Tüke Busz Zrt.

Egyesületünk a járművezetőkkel és a szakszervezettel szolidaritásban kéri, hogy továbbra is csak az előírásoknak megfelelőjárművekkel jöjjenek ki szolgáltatni.

Ne kockáztassák a saját és utasaik biztonságát azért, hogy a meghirdetett menetrend szerint induljanak el a járatok.

Tisztelettel:

PTKE – Pécs és Térsége Közösségi Közlekedéséért Egyesület

Frissítve (12:07)

Lapunk információi szerint fél egykor sajtótájékoztatót tart a szakszervezet. Azt egyelőre nem tudni, hogy a tájékoztatón az ötletadók megjelennek-e, vagy sem?

Frissítve (12:05):

Nem jogszerű?

A munkaügyi kérdésekkel foglalkozó Molnár Péter ügyvéd szerint a munkáltatói utasítás megtagadása, akkor jogszerű, ha valóban károsodástól óvja meg a munkáltatót, illetve ez esetben az utasokat. A munkavállalónak ugyanakkor először fel kell hívnia a figyelmet a veszélyekre, de még ekkor is dönthet úgy a munkáltatója, hogy kötelezi a feladat elvégzésére a dolgozót. Ha ilyen esetben is megtagadja a munkát, akkor alapos bizonyítékkal kell bírnia az alkalmazottnak. Amennyiben viszont utólag kiderül, hogy a gépjárművek alkalmasak lettek volna a munkavégzésre, akkor szankciókat alkalmazhat a munkáltató – magyarázta.

Kérdésre válaszolva hozzátette: a sztrájk előtt mindenképpen tárgyalni kell a munkáltatóval, megegyezni az elégséges szolgáltatásról. Az azonban nem megy, hogy reggel eldöntik: sztrájkolni fognak ma – mondta.

Frissítve (11:54)

A gond a szabadjegy?

Információink szerint a szakszervezet attól tart, februártól megszűnnek a pilóták szabadjegyei, amelyekkel ingyen utazhatnának a családtagok is a buszokon. Ez azonban nem a Tüke Busz illetékessége, hiszen ezt kormányrendelet szabályozza. Városházi forrásokból úgy tudjuk, már készül az a módosítás, amely lehetővé tenné, hogy továbbra is kaphassanak “céges bérletet” a Tüke dolgozói.

Arról is értesültünk, hogy a Pannon Volán besegít a Tükének, távolsági buszokat állítanak be a pécsi tömegközlekedésbe.

 

Frissítve (11:23):

Azonnali vizsgálatot rendelt el a városvezetés

Azonnali, átfogó vizsgálatot rendelt el a polgármester a Tüke Busznál a mára kialakult helyzet, illetve a nem hivatalos sztrájk miatt.

A hajnali órákban ugyan tájékoztatta a városvezetést a munkabeszüntetésről és a belső puccskísérletről a Tüke Busz vezetője, de a polgármester mégis további belső vizsgálatot kért a részletek pontos tisztázása miatt.

A városvezetés tudni szeretné, pontosan kik és miért szervezték meg a puccsot, de választ várnak arra is, mi az oka annak, hogy folyamatosan negatív visszajelzések érkeznek a Tüke Busz működésével és teljesítményével kapcsolatban a pécsiektől.

Polgármesteri Kabinetiroda
Pécs, 2012-12-21

Frissítve (10:59):

Szándékos puccskísérlet a Tüke Busznál

Napok óta folyik az a puccskísérlet a Tüke Busznál, amely ma reggel érte el a csúcspontját. Tegnap 50, ma további 42 sofőr nem volt hajlandó felvenni a munkát, a gépjárművek meghibásodására hivatkozva. Ennek valódi oka azonban az, hogy jelentős fizetésemelést és béren felüli juttatásokat követelnek, amelyeket a cégünk nem tud támogatni.

A buszsofőrök átlagosan havi 200.000 – 220.000 forintot kapnak kézhez, nettóban, de az egyes pluszmunkák, túlórák után is részesülnek további juttatásokban. A Tüke Busz nincs abban a helyzetben jelenleg, hogy a követelt 20-30 százalékos béremelést, illetve az ezzel arányosan megnövelt béren felüli juttatásokat teljesíteni tudja!

Mind a cég-, mind a városvezetést napokkal korábban megfenyegették a „sztrájk” szervezői és ötletadói, hogy amennyiben nem teljesül a béremelés, a „buszok igen nagy számban fognak meghibásodni”!
A hivatalos szakértői műszaki átvizsgálások jelenleg is folyamatban vannak, eddig nem találtak olyan hibát az egyes gépjárművekben, amelyek indokolták volna a munkabeszüntetést.

A Tüke Busz vezetése úgy döntött, azonnali hatállyal felmenti a munkavégzés alól: Sovák Attila, forgalmi és üzemviteli vezetőt és Arató György főmérnököt.

Utasainktól elnézést kérünk a ma reggeli kellemetlenségekért!

Árki Sándor
vezérigazgató, Tüke Busz Zrt.

10:06

Informátorunk szerint sofőröket és műszaki munkatársakat keres a Tüke Busz. Szakmai portálokon, lapokban állást is hirdet a cég. Egyelőre hivatalosan még mindig nem reagáltak a reggeli, jelentős számú járat-kimaradásokra a buszos cégnél.

 

Korábban írtuk: 

Rengeteg járat kimaradt reggel, Kertvárosban például háromnegyed órát kellett várni, miközben 7 percenként járna a busza. Úgy tudjuk, a sofőrök már napok óta szervezkedtek. A cég eközben szakmai portálokon állásokat hirdet, munkatársakat keresnek.

A buszos cégnél tegnap este már arról beszéltek, hogy péntek reggel csak olyan buszokkal indulnak el, amelyek állapota műszakilag kifogástalan. A buszokat egyébként rendszeresen ellenőrzik műszakilag, a forgalomba is csak azok mehetnek ki, amelyek megfelelő állapotban vannak.

Információink szerint elképzelhető, hogy sztrájkról van szó, de nem hivatalosról, hiszen azt három nappal korábban jelezni kellett volna.

A buszos szakszervezet egyelőre nem nyilatkozik, a Tüke Busznál azt mondták, hogy hamarosan részletes tájékoztatást adnak a történtekről.

Hirdetés

148 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Szégyelhetitek magatokat és még csúnyábbat is mondtam 21.-én ! Én pénteken reggel totál elkéstem kertvárosból szinte megvoltam lőve mert a Budai N.A. u hoz se a városba befelé, sem az egy busszal történő /55 ös/ eljutással nem értem be időre a munkahelyemre! A kedves szolgáltatónál ugy gondolták ezt megtehetik több ezer utastársammal nem jöttek a járaratok csak valami hasraütéses módszerrel indultak! Az önkormányzatot is igy próbálják zsarolni? Örülhettek hogy még kaptok plussz juttatást érdekes máshová már semmi sem jut és mégis bármit megtehetnek önkényesen! Mi is szolgáltatunk ahol én dolgozom nekünk is ezt kellene csinálni? Nem nyitjuk ki a kaput …Mi lesz még januártól még jobban k i leszünk szolgáltatva? Ha tehetném nem is venném igénybe az ilyen jellegü szolgáltatást de a munkahelyemet másként nem tudom megközelliteni a lábaimat én sem loptam ! Jó pár …..rugást kivánok az új évre!!!!!

  2. Három hozzászóló szerkesztése azonos!

    1. Hoffekker Ferenc
    2. Az ilyen újságírok álltal elhalgatott Jobbik közlemény
    3. Csak a Jobbik !

    Vajon véletlen??????

  3. Ja, írtak róla. Vajon miért pont utána gyulladt ki a garázsmenetbe tartó járat? Ügyeletes, te biztos tudod a választ rá! Áruld el nekünk balga népnek. Köszi!

  4. Egy másik utasnak! Nem csak, hogy írtak róla, de 2 nappal korábban, mint a megyei lap! Olvasgass a Hírzónába kicsit még (24-énél keresd, mert hogy akkor volt).

  5. Egy nagy kamu volt az egész! Ez tök világos. Ki az aki ezt nem képes felfogni? Rosszak és öregek a buszok, de nem annyira, mint mondják! Kb 10%-kal van baj. És a Mercik a legneccesebbek. Semmi másról nem szólt ez, mint a zsetonról! A Mecsekbuszosok, Hofekker és a sofőrök pénzéről.

  6. műbalhé?? persze h mennek, mert dolgozni akarnak és TÉGED utaztani, h megkapd a szoolgáltatást, amiért fizettél. mi olyan nehéz ezen, amiért képtelen itt páran felfogni: a buszok műszaki állapota siralmas s 50-60 busz közlekedésre alkalmatlan, ezeket aznap reggel nem vették át. azóta is átveszik. olvasd el a megyei hírportálon, hogy a főpályaudvaron vajon kigyulladt-e szenteste egy busz. a válaszom igen, de ezt itt valamiért nem közlik le.

  7. Műbalhé volt az egész! Ez teljesen világos. Nap mint nap járnak a buszok azóta is… Pénzt akartak és így próbálták kizsarolni!

  8. Puccs volt vagy sem, nem érdekel, de a biztonságunk mindennél fontosabb. Ha a sofőrök igy igy akarták felhivni a buszok rossz állapotára a figyelmet, akkor ez sikerült. Végre foglalkozik ezzel is valaki. Eddig eltérő véleményeket hallottunk a bírósági per kimeneteléről. Nincs valaki, aki felvállalná, hogy mégis miről szól ez az egész ügy? Kedves választott képviselőinknek nem fontosak a pécsi emberek? Nem vállalják a felelősséget, hogy kiálljanak elénk? Nem hiszem, hogy a semmiért a buszsofőrök vállalták volna ezt, hiszen munkahelyük kerülhet ezért veszélybe. Gondolom, hogy meg is fogják kapni büntetésüket, mert a balhét velük fogják elvitetni jó Fideszes szokás szerint.

  9. Abalalabalalablabla…mindenki pof@zik mindenről össze-vissza!

    Kedves Páva úr,vagy valamelyik fullajtárja jó volna már ha őszintén beszélne arról,hogy 2013 januárjában lesz-e buszközlekedés vagy nem, vegyek-e bérletet vagy ne.
    Ugyanis nincs kedvem az ünnepek után,anyagilag lerobbanva, közel húszezer forintot kifizetni buszbérletre úgy,hogy én és a családom gyalog jár dolgozni meg iskolába,ráadásul télvíz idején!
    Én lesz@rom a Tüke busz problémáit,lesz@rom az Árki,Hofekker,Sovák meg a többit,ha egyszer fizetek akkor dolgozzanak és szolgáltassanak,az-az tegyék a dolgukat és ne bohóckodjanak itt nekem,vagy lépjenek olajra!
    Tetőzik a munkanélküliség,úgyhogy száz ember lenne a helyükre,aki ezért a pénzért örömmel ellátnák a feladatukat!

    További szép napot!

  10. wikipedia: “A puccs a szélesebb néptömegek által nem támogatott, a hatalom megragadására irányuló tevékenység , többnyire fizikai erőszak alkalmazásával, katonai erőt is alkalmazva. Az irányító hatalmat egy szűk csoport ragadja magához a törvényes formák és a többség akaratának mellőzésével.”

  11. Kanna! A te neved miért kanna? Mert abban viszed a gázolajat haza? Rokkó jó helyen kapizsgál. Ő gondolkodik, hidd el.

  12. Rokkó ,azon esetleg elgondolkodtál,hogy hétvégén 40%-kal kevesebb
    buszra van szükség?Ááá dehogy,a gondolkodás nem az erősséged!

  13. Ha pénteken baj volt 60 darab busszal, akkor szombaton, vasárnap és ma miért mentetek ki velük? Már nem volt bajuk? BUÉK f..szfejek!

  14. Plöm! Szerinted azért volt az egész, mert ócskák a buszok???? Akkor már rég lehetett volna ilyen akció, hisz előző főnökötök (K.L.) rég megmondta, vagyis évekkel ezelőtt, hogy életveszélyesek a buszok!!!! Meg lettetek vezetve. Boldog Karácsonyt!

  15. Sanyi!

    Én a véleményemet mondtam el a témával kapcsolatban.
    Ehhez mindenkinek joga van. Állítólag demokrácia van. A véleményemet felesleges fikáznod,
    attól azt nem változtatom meg. Szerintem ez a probléma nem a hozzászólók vitájáról kell hogy szóljon. Hajrá Fidesz! Hajrá Magyarok!

  16. Én úgy látom, hogy ez az egész arra ment ki, hogy a Tüke vezérét eltávolítsák a helyéről. Ha annyira aggódnának akár a sofőrök, akár a szakszervezeti főmuftijuk, akkor már évekkel ezelőtt is megtehették volna ezt a dolgot, mert K.L. rég kimondta, hogy életveszélyesek a buszok! Mire vártak a sofőrök és a szakszervezetes főmufti???? Nekem az is furcsa, hogy most ezt a főmuftit akarja az állítólagos ellenség a Pk. vezérigazgatói székébe!!! Gondolkodni emberek!!!!

  17. Tisztelt olvasók!

    Árki Sándortól idézet: 2011 augusztus 25. pecsma.hu

    “A vezérigazgató szerint az utasfelmérés, az utazási szokások alapos feltérképezése, valamint a járatok kihasználtsága azt mutatta, hogy egyelőre nem indokolt a korábban tervezett használt buszok vásárlása, mert a jelenlegi járművekkel megfelelően el lehet látni a szolgáltatást. Vizsgálják az új buszok beszerzését, de szakmai véleménye az, hogy elsőként a cég hosszú távú, anyagi stabilizálása a legfontosabb, ezt kellene követnie a járműpark megújításának, ezért azt tanácsolta a városvezetésnek, hogy halasszák el a buszbeszerzéseket. Erre fokozatosan, 2012-13-ban elindítva kerülhetne sor – fejezte be.”

  18. Tisztelt Olvasók!
    Azt is elmondanám, hogy a helyzet kialakulásában az is közrejátszott, hogy pár nappal 21-e előtt át kellett vennem egy levelet-azután, miután kb. ötszázszor szóltunk a helyzet tarthatatlansága miatt és elmondtam néhány nálam érdeklődő reklamálónak a kimaradások okát- aminek a tartalma az, hogy megkér a vezérigazgató arra, hogy csak azt mondjam el, amit majd ő fog mondani!

  19. Azta

    Te egy igazi IQ bajnok vagy.

    Szerinted a sofőrök saját maguk döntik el, hogy mikor indulnak el járatba
    vagy a főnökük mondja meg nekik?
    Szerintem az utóbbi.

  20. Már csütörtök reggel sem indult a 9óra 20 perces 1-es a végállomásról. Utas 10 perc után megy reklamálni. Mit lát? 4-5 sofőr kávézgat és veri a blattot az irodában és fapofával közlik, hogy nincs busz. Utas: de hiszen ott áll magányosan egy darab 1-es. Ja az majd a következő lesz. A nép morajlik, sofőr beszáll és fél 10-kor köztes járatként elindul. Akiknek szerencséje van kifog ilyen kóbor buszt, akinek nem , hát az így járt! Mindez közel 7000Ft-ért.

    Hát nem vagyok szolidáris velük, mint ahogy több száz utazni kívánó sem. Ha bejelentik előre, hogy ma sztrájkolni fognak, úgy készülnek fel az emberek. Vizsgálják ki az esetet és büntessék meg a felelősöket!

  21. börtönbe kellene zárni az összes csaló gazembert. élükön a múlt pénznyelőivel.

  22. Köszönjük tisztelt Árki úr:hogy ennyi hazugságot és valótlan dolgot összehordott így karácsony előtt tetézve a “szegény rokonnak” odadobott koncot” az 1 zacskó szaloncukrot 100 embernek. Reméljük Önnek szebb karácsonya lesz a több milliós prémiumból, amit a javítási költségeken megspórolt a renitens gépkocsivezetők kárára. Könnyű más f…..-val verni a csalánt. Az üldözési mániáját viszont kezeltesse, mert a feltételezett puccs kísérlet csak az Ön téves eszméjének szüleménye.

    Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánunk,amennyiben a lelkiismerete engedi.

  23. Csallóközi

    Te majom , szerinted a merciket ki vette???

    Ha a haverjaidon múlott volna 0 km autópálya 0 km útépítés 0 busz , csak pofázás.
    Úgy hogy menj vissza a 3,14 csába csallókozbe, és ott kommentelj, te agyatlan bérkommentelő.

  24. Hazudsz éjjel nappal mint a gazdáid! Beépített ember voltál. Lebuktál. Ennyi volt.

  25. MIkor veszik észre ezek a szerencsétlen, megvezett pilóták, hogy csak alaposan átverték és felhasználták őket? Egy érdekharc áldozatai? Mikor veszi ezt észre Árki és a többiek?

  26. Elnézést kérek a pécsiektől, amiért megpróbáltuk megpuccsolni a városi tömegközlekedést. Többet nem fordul elő és megpróbáljuk visszaszerezni azt a 35 milliárdot is, amellyel Pécset a csőd szélére sodortuk.

  27. Az összes sofőr egy tróger. Nagypofájúak. MArha sok pénzt keresnek és még nekik áll följebb.

  28. “Kedves” Pécsma…

    Egy kérdésem van.
    Miért nem úgy adják le a nyilatkozatokat, ahogy azok elhangzottak?

  29. úgy viselkednek ezek az aluliskolázott majmok, mintha ők sza..ák volna a világot. Pofátlanok, amikor felszállsz, nem köszönnek, ha jegyet SZÉPEN KÉRSZ, mert ő a bajnok.. Ja, nekik annyi a bajuk, persze, mert egy tanárnak nincs? egy orvosnak nincs? egy óvónőnek nincs? Ők miért tudnak normálisan viselkedni? Mit szólna a kedves sofőr, ha a gyerekét hazküldené a tanár, ha nem vizsgálná meg az orvos, ha az óvónő nem figyelne rá? Mert ő neki valami baja van a főnökével? Hát kö.ögök, nagyon megszívtátok. Én kirúgnám az ÖSSZES sztrájkolót, legalább lenne munkájuk a fiataloknak.

  30. Annyi agyad van, hogy még egy közleményt sem bírsz bemsolni ide, te gyökér. Amit meg a gazdáid írnak az baromság.

  31. Jobbik Magyarországért Mozgalom

    Közlemény és nyílt levél a mai sztrájkkal kapcsolatban

    A Kubatov–listák botránya után a Fidesz újból besározza városunk nevét. Eddig tartott Csizi Péter és a Fidesz ámokfutása a pécsi buszok ügyében. A szocialistáknak sikerült teljesen ellehetetleníteni Pécs tömegközlekedését, odáig süllyedtek, hogy offshore cégbe vitték át a buszokat. A Fidesz felelősségre vonása természetesen ebben az ügyben is eredménytelen lett, idehozta viszont a városvezetés a nokiás dobozokról elhíresült Balogh Zsoltot, aki tovább rontotta a helyzetet. Múlt héten a bíróságon kiderült az is, hogy törvénytelen volt Csizi Péterék foglalási hadművelete, amikor „átvették a hatalmat” a PK Zrt. felett.

    A kampánybuszokat kipróbálták a pécsiek, és maradt az ígérgetés, valamint maradtak a végletekig leharcolt öreg buszok úton-útfélen lerobbanva (ha épp nem égnek ki). Ma ugyanannyi pénzből kell karbantartani a buszparkot, mint három évvel ezelőtt, csak azóta 20 millió kilométerrel többet futottak a járművek. A sofőrökben legalább van felelősségérzet, hogy ha szép szóval nem megy, radikális módszerekkel próbálják az utasok biztonságát megvédeni és a figyelmet felhívni a tarthatatlan állapotokra.

    De hol rejtezik a vezérigazgató és a városvezetés felelősségérzete, amikor megoldás helyett kirúgják a szakembereket, és a közhangulatot a sofőrök ellen próbálják fordítani. Egy sofőr akkor sem tud havi nettó 200 ezer forintot keresni, ha az összes lehetséges (éves 300 óra) túlóráját ledolgozza. Az igazi kérdés, hogy alkalmas-e a jelenlegi vezérigazgató a pécsi tömegközlekedés irányítására, aki közleményében homályos gyanúsítgatásokat ír a valódi problémák megoldása helyett és az általa vezetett cégnek az alkalmazottai ellen uszítja a pécsi társadalmat. Megérdemli-e a milliós év végi prémiumot ugyanezen vezérigazgató a majdnem havi egy millió Ft-os fizetése mellett? Alkalmas-e posztjára az a városvezetés, aki felelőtlen és törvénytelen magatartásával hozza lehetetlen helyzetbe a város tömegközlekedését?

    Tisztelt Polgármester Úr!

    A Jobbik Magyarországért Mozgalom képviselői Pécs MJV Önkormányzata Közgyűlése rendkívüli ülésének összehívását kezdeményezik a város közösségi közlekedésében kialakult tarthatatlan és törvénytelen helyzet kialakulása miatt.
    Kérjük Polgármester Urat, hogy a rendkívüli ülésen tárgyaljuk meg a következő kérdéseket:
    – Jogszerű volt-e a PK Zrt. „elfoglalása” 2011. márciusában?
    – Árki Sándor még a PK Zrt. vezérigazgatójaként írhatott-e alá szerződéseket, melyekben kötelezettségeket vállalt?
    – Törvényes volt-e Pécs MJV Önkormányzata és a PK Zrt. közötti közszolgáltatási szerződés megszüntetése?
    – Törvényes volt-e Pécs MJV Önkormányzata és a TükeBusz Zrt. közötti közszolgáltatási szerződés megkötése?
    – Kik a felelősök a kialakult helyzetért?

    Fogarasi Gábor
    önkormányzati képviselő
    Gyimesi Gábor
    önkormányzati képviselő

  32. Közlemény és nyílt levél a mai sztrájkkal kapcsolatba

    A Kubatov–listák botránya után a Fidesz újból besározza városunk nevét. Eddig tartott Csizi Péter és a Fidesz ámokfutása a pécsi buszok ügyében. A szocialistáknak sikerült teljesen ellehetetleníteni Pécs tömegközlekedését, odáig süllyedtek, hogy offshore cégbe vitték át a buszokat. A Fidesz felelősségre vonása természetesen ebben az ügyben is eredménytelen lett, idehozta viszont a városvezetés a nokiás dobozokról elhíresült Balogh Zsoltot, aki tovább rontotta a helyzetet. Múlt héten a bíróságon kiderült az is, hogy törvénytelen volt Csizi Péterék foglalási hadművelete, amikor „átvették a hatalmat” a PK Zrt. felett.

    A kampánybuszokat kipróbálták a pécsiek, és maradt az ígérgetés, valamint maradtak a végletekig leharcolt öreg buszok úton-útfélen lerobbanva (ha épp nem égnek ki). Ma ugyanannyi pénzből kell karbantartani a buszparkot, mint három évvel ezelőtt, csak azóta 20 millió kilométerrel többet futottak a járművek. A sofőrökben legalább van felelősségérzet, hogy ha szép szóval nem megy, radikális módszerekkel próbálják az utasok biztonságát megvédeni és a figyelmet felhívni a tarthatatlan állapotokra

    De hol rejtezik a vezérigazgató és a városvezetés felelősségérzete, amikor megoldás helyett kirúgják a szakembereket, és a közhangulatot a sofőrök ellen próbálják fordítani. Egy sofőr akkor sem tud havi nettó 200 ezer forintot keresni, ha az összes lehetséges (éves 300 óra) túlóráját ledolgozza. Az igazi kérdés, hogy alkalmas-e a jelenlegi vezérigazgató a pécsi tömegközlekedés irányítására, aki közleményében homályos gyanúsítgatásokat ír a valódi problémák megoldása helyett és az általa vezetett cégnek az alkalmazottai ellen uszítja a pécsi társadalmat. Megérdemli-e a milliós év végi prémiumot ugyanezen vezérigazgató a majdnem havi egy millió Ft-os fizetése mellett? Alkalmas-e posztjára az a városvezetés, aki felelőtlen és törvénytelen magatartásával hozza lehetetlen helyzetbe a város tömegközlekedését?

    Tisztelt Polgármester Úr!

    A Jobbik Magyarországért Mozgalom képviselői Pécs MJV Önkormányzata Közgyűlése rendkívüli ülésének összehívását kezdeményezik a város közösségi közlekedésében kialakult tarthatatlan és törvénytelen helyzet kialakulása miatt.
    Kérjük Polgármester Urat, hogy a rendkívüli ülésen tárgyaljuk meg a következő kérdéseket:
    – Jogszerű volt-e a PK Zrt. „elfoglalása” 2011. márciusában?
    – Árki Sándor még a PK Zrt. vezérigazgatójaként írhatott-e alá szerződéseket, melyekben kötelezettségeket vállalt?
    – Törvényes volt-e Pécs MJV Önkormányzata és a PK Zrt. közötti közszolgáltatási szerződés megszüntetése?
    – Törvényes volt-e Pécs MJV Önkormányzata és a TükeBusz Zrt. közötti közszolgáltatási szerződés megkötése?
    – Kik a felelősök a kialakult helyzetért?

    Fogarasi Gábor
    önkormányzati képviselő
    Gyimesi Gábor
    önkormányzati képviselő

  33. Polgármester Úr!
    Tisztogatni!…tisztogatni! …….! törvények betartásával. hajrá!

  34. Az “MSZMP”-s vezetés elkúrta a sok pénzt, és most követelőznek, hogy a Páva Zs.-ék a nulla Ft-ból
    vásároljanak új buszparkot, emeljék a fizetéseket stb. .Hajrá Polgármester Úr! ne hagyják magukat befolyásolni.

  35. Emberek.Vegyétek már észre hogy értünk is csinálják,ha valami történik a busszal és baj lesz akkor mi is veszélyben vagyunk.A vezetők meg nem kockáztatnak semmit,csak a milliőkat veszik fel,nem törödve az ember életével ,és a soförével.Könnyü rájuk kenni a balhét.Hazudnak a buszok állapotáról ,én tapasztaltam szörnyű állapotban vannak.És ehhez nem kell szerelőnek lenni.Igazuk van,nekik kell felelni minden utasért.Valamit tenni kell hogy biztonságos legyen a közlekedés.Mert a fejesek nem evvel vannak elfogalva,ha nem avval hogy mégtöbb pénzük legyen.Drukolok nekik.Ne adják fel.

  36. Ha már a város vezetői és a PKzrt vezetői nem tudják biztositani az utasok biztonságát. akkor miért a buszvezetőknek kell ezt megtenni? Talán a felelősöket kellene megkeresni, akik nem vették komolyan a sofőrök jelzését a müszaki állapotokkkal kapcsolatban.

  37. Eladtad magad Ferikém! Viseld a következményeit emelt fővel! Ne rágalmazz és hazudozz.

  38. Ma tényleg eljött a világ vége, legalábbis a Tüke Busznál. Egyre gyalázatosabb, ami ebben a városban folyik. Halomra maradnak ki a járatok, nem csak ma, hanem ezt megelőzően is. Képtelenség időre menni valahová. A 20 és 20/A járatok ha el is indulnak, 15-20 perccel később. Remélem mielőbb távoznak jelenlegi vezetőink, Páva Zsolttal az élen, mert katasztrófa, amit a várossal tesznek. Hol vannak az új buszok? Hetente megy az újabb hitegetés, és tessék, egy darab buszt nem vesznek, még használtat sem. Megszépítették az emberek karácsonyát. Drukkolok a sofőröknek. Kitartást!!!

  39. Reggeltől megvilágosodtam csak álljanak ki az igazukért és értünk. Nagyon helyes! De ha kérhetném a gyerekeimet időben szállítsák haza. Majd küldöm az óra rendet ha addig még tart ez az állapot (: (: (:

  40. Függetlenül attól, hogy mi van a háttérben, egy dolog történt. Az utasok (vásárlók) az előre kifizetett bérlet ellenére nem, vagy hiányosan kapták meg a szolgáltatást. Az, hogy kinek mivel és mi a baja, részlet kérdés. Az ember a szolgáltatásért (utazásért) fizet, minimum egy közleményt érdemelne…

  41. Tisztelt Ksz-angyal és minden kedves utas!
    Célunk az utasok biztonságos elszállítása a meghirdetett menetrend szerint! Biztos vannak hibák a munkavégzésünk során, többféle is. (kedvesség, modor, vezetési stílus stb.) de soha nem szándékosan tesszük, és higgyék el, a dolgozók saját maguk közül szelektálják ki azokat az embereket, akik nem így állnak a célunkhoz. Így is maradnak problémák ezen a téren, de sokkal kevesebb, mint 20évvel ezelőtt. Magam is 18 évig vezettem autóbuszt, én tudom miről beszélek.
    De nem célunk foglalkozáskörünkben, súlyos gondatlanságból elkövetett bűncselekményeket megvalósítani.

  42. Hofekker Ferenc
    FDSZ elnök

    Most, 2012. december 21-én, 21 óra 30 perc körül tájékozattak a KOLLÉGÁK, (nem a vezérigazgató), hogy függetlenített szakszervezeti vezetőként január 21-ig nem léphetek be az állomások területére, ki vagyok tiltva! Még a telefont sem emelte fel, hogy ezt közölje velem! Vajon mit mondhatott a városházán az autóbuszok műszaki állapotáról?

    Magyarország, én így szeretlek?

  43. HOFEKKER FERENC.örülök,hogy leírta a vloságot a sok balga embernek akik nem látnak a dolgok mögé,csak írják a hülyeségeket pedig csak a józan paraszti eszüket kellene használniuk mielött hozzászolnak a jelenlegi prolémához.kívánom,hogy közös erővel célt érjenek.

  44. Ennyi tájékozatlan, ostoba, a “háttér propagandának” bedőlő ember csak erre az országra lehet jellemző.

  45. Tisztelt Olvasók!
    Először is szeretném itt tájékoztatni a tisztelt olvasókat a kialakult helyzetről és előzményeiről: A “visszafoglalás” óta szinte napi szinten tájékoztatva lett a vezérigazgató a javítások minőségéről és annak anyagi vonzatáról. Pontosan ismerte az autóbuszok műszaki állapotát, ennek ellenére utasításba adta azt, hogy nem szabad a javításokra a betervezett pénzt elkölteni, hanem százmilliós !!! nagyságrendben csökkenteni kell a javítási költséget, de a kibocsájtási szintet meg kell tartani. Azok a kollégák, akiket felmentettek a munkavégzés alól, velem együtt napi szinten elmondták, hogy ez a kibocsátások csökkenéséhez és a járművek műszaki állapotának romlásához vezet. Ezt az utasok napi szinten érzékelték és folyamatosan panaszkodtak is emiatt. Ennek ellenére a gépkocsivezetők mindent megtettek annak érdekében, hogy feladataikat ellássák és a közlekedést működtessék.
    Sajnos minden figyelmeztetés, kérés, már-már könyörgés ellenére nem javított a vezérigazgató a műszaki állapoton, hanem rontott. A gépkocsivezetőkön elhatalmasodott a félelem. Attól féltek, hogy műszaki állapot miatt személyi sérüléssel járó balesetet okoznak. Ugye emlékszünk még a “gyilkos busz”-ra? Ezért úgy döntöttünk, hogy leadunk minden olyan autóbuszt, ami minden vita nélkül nem felel meg a műszaki előírásoknak. Talán így felfigyelnek ránk és nem kell temetésre és bíróságra járnunk.
    Az Árki Sándor vezérigazgatót “emberei” tájékoztatták a készülődő kétségbeesett elhatározásra!!! Ezt két nappal az esemény megtörténte előtt a tudtomra is adta!!! semmit nem ígért arra vonatkozóan, hogy meg fog változni a helyzet a javítással kapcsolatban. Most már tudjuk mindannyian. Sőt! Erről az információról nem tájékoztatta sem a főmérnököt, sem a forgalmi vezetőt!!! Én meg pláne nem, hiszen lebeszéltek volna az egész akcióról.

    Aztán amikor bekövetkezett az esemény, egyből őket mentette fel a munkavégzés alól. Tájékoztatom Önöket, hogy velem csak 15 óra után beszélt!

    De előtte az aláírásával megjelent több sajtóban a lejárató kampány a gépkocsivezetők ellen.

    Tájékoztatom a tisztelt utazóközönséget, hogy nem sztrájkoltunk. A bérekkel kapcsolatos közlemények is hazugságok. Gépkocsivezetők engedélyével közzéteszek majd bérlapokat!
    Nálunk még el sem kezdődött a bértárgyalás, sőt, pár hónappal ezelőttől több megbeszélésen megerősítettem, hogy tekintettel az anyagi körülményekre, csak infláció követő béremelésre nyújtok be igényt, ami egyébként a kormány szándékait tükrözi. Hazugság az is, hogy előző nap 50 sofőr nem vette fel a munkát. Egyébként ki lehet számolni egy ötödikes szinten is, hogy akkor előző nap még kevesbb autóbusznak kellett volna kimennie! Reggel minden sofőr be ment dolgozni, jelentkezett is munkára, csak nem kapott járművet!!!!!!!!!!!!!!! Hazugság az is, hogy nem találtak a leadott autóbuszokon hibát, hiszen akkor le sem adhatták volna! Nem ismertem el 220 ezer forintos fizetést, de azt elismertem, hogy a vezérigazgató 850.000 ft-ot keres,+célprémium! A jogi képviseletet ellátó “szakember” álláspontom szerint nem ismeri az ügy teljes részleteit, felelőtlenül nyilatkozik. Munkásságáról a http://www.mecsekbusz.eu honlapról lehet tájékozódni. Ha nem kapok buszt, hogy vegyem fel a munkát annak ellenére, hogy jelentkezek rá?
    Mi köze van a Keczer László perének ehhez az ügyhöz? Ha csak annyi nem, hogy nem sokkal javítunk többől, mint három évvel ezelőtt,de közben közel 20 millió kilométer van a járművekben és azért volt infláció is!
    A PK. Zrt. tulajdonosai november 22-től tudták, hogy engem jelölt a Mecsekbusz a vezérigazgatói székbe. Mi köze van ehhez? Gondoljon bele mindenki: itt lemondok, ott sikerdíjért behajtom a pénzt és élek mint Marci hevesen!!! Ehhez semmi köze a Mecsekbusznak! Itt csak arról van szó, hogy keveset fordítottak javításra, ami veszélyeztette a közlekedés biztonságát! (Ez volt az indok, amikor visszavették a közszolgáltatást a Mecsekbusztól !!!) Nevetséges állítások, hazugságokkal teletűzdelve. Számomra az is érdekes, hogy a Tüke Busz Zrt. most tudott keríteni bérbuszokat és megy a javítás is! Az is érdekes, hogy azért kértek elnézést, amit mi csináltunk, azért nem, amiért idáig eljutottunk.
    Csak az a kérdés, hogy megfelelően lett-e tájékoztatva a tulajdonos a megalakulás óta?
    Mindegy, ahogy elnézem, ebből bírósági per lesz, (remélem nem kerül 20 millióba) és remélem, többen jönnek el, mint a Keczer László perére, ha már ez is baj volt, mert elmentünk. ( FEB tagok voltunk a PK.-ban!)

    Tisztelettel:

    Hofekker Ferenc
    FDSZ elnök

  46. Elszabotálni a munkavégzést, csak úgy balhéból, ez súlyos hiba!
    Az ilyenért kemény büntetés jár, hacsak nem kényszerítette a közvetlen főnöke.

  47. hogy teszik a csapatom?Páva Zsoltika a fő talpnyaló.Árki -márki a népnyúzó, söförök a bűnbakok.Mint ezt Páva-Kakas gárdistái rendcsinálásnak tartják.

    Meddig tűrjük még a nyakunkon a narancs Horthysta rémuralmát?

  48. Olvasgattam ezt-azt Pl. ha kirugják a sofőrőket akkor kb 1 hétig biztos nem lessz buszozgatás a városban mert ha azonnal talál is a munkaadó embert azokat be kell tanitani. A régi dolgozok meg biztos segitőkészek lesznek. Később pedig amikor feltőltik a létszámot megint kezdődik minden ujra .

  49. Kedves Akárki!
    Kicsi ember vagyok én ahhoz,hogy miattam tartson itt ez az ország ahol most tart. De gondolom Te nagy ember lehetsz,hogy egy dolgozó ember véleményét így ledegradálod!
    BOLDOG KARÁCSONYT!!

  50. “Törvénysértő volt a mai buszos megmozdulás” Ez kit lepett meg? A kollégát talán? Persze, hogy az volt. Ez is volt a céljuk. Épp csak a következményekről felejtették el tájékoztatni azokat, akik benne voltak.

  51. A puccskísérlet leszivárgott az EU-s szoclibektől, Matolcsyig és aztán a TÜKE buszhoz. De elhárították: kirúgtak két puccskísérlőt. Csak egyet tudok érteni a sztrájkkal. Aki nem buszsofőr, az igazából nem ismerheti a problémáikat. Ha a mai Magyarországon, hol rettegni kell a vélemény nyilvánítástól, odáig jutottak, hogy sztrájkolnak, akkor elég nagy baj lehet. A buszokról csak annyit, hogy az illetékes elvtárs legyen oly barátságos és üljön fel reggel 7 és 8 között egy régebbi buszra. Van, amelyik épp, hogy szét nem esik, télen, mint a jégverem, nyáron, meg kemence, és természetesen ömve vannak. A forgalomszervezésről: Kertváros-Meszes 1-1,5 óra utazás. Oda és vissza. Ehhez társul a csillagászati jegy és bérlet ár. A koszos, buszok, na meg agyament, menetidő növelő elhajtón felszállás még csúcsidőben is. Az illetékes elvtársnak ezen kellene agyalni és nem puccskísérletet vizionálni. Azt hiszem okkal kockáztatják a sofőrök az állásukat. Ők tesznek valamit önmagukért és talán a pécsiekért is.

  52. A Tüke Busz közleményéről csak annyit, hogy nem találkoztam pannon volán busszal most este, de a menetrendszerinti járatom sem jött. Mikor végre jött egy végig első ajtózott. Akkor hogy is van ez?

  53. Sanyika ha ti nem akartátok akkor valaki a Tüke-busznál igazi hipnotizőr király. lcipici 2013-ban valoszinü hogy nekünk is ezt a fajta éhbért adják majd. De számomra sokkal fontosabb hogy valamerre mozdultak dolgok. Szeretnék dolgozni járni mert mostanság már csak szenvedés amit csinálok. Azt is érzem hogy a vődőr kakát amit ma reggel az emberek nyakába öntöttem sokszorossan visszakapom majd.

  54. Az a buszpark, amelynek buszai rendszeresen lerohadnak, ismétlem RENDSZERESEN, az nem alkalmas utasok szállítására. Hogy a buszvezetők mennyit keresnek az isznyatos, idegölő munkájukkal, az nem ide tartozik. Sokkal érdekesebb árki havi fizetése, éves jutalma! Miért ernnyi? Miért kap ennyit? Mit tesz a cégért, a dolgozóiért, az utasokért? Miért a legdrágább a tömegközlekedés Pécsen? Hogy ezeknek a semmirekellő vezetőknek meglegyen a nagy zsetonjuk??

  55. Kedves sztrájkoló sofőrök!
    Ma Magyarországon azt gondolom senki nem teheti meg,hogy ne vegye fel a munkát.Örüljön az akinek munkája van és kereshet és nem éhezik a családja. Az,hogy a sofőr “lebunkozza” az utast ez miért normális jelenség?? Az,hogy úgy szállítanak bennünket mintha marhákat szállítanának és mindenki dülöngél össze-vissza ez miért normális egy tömegeket szállító eszközön? Mindenki végezze a munkáját normálisan és örüljön,hogy él és ,hogy van miből éljen.! Az egészségügyben gondoljátok jobb a helyzet?? Egy eü.dolgozó hol kap ingyen gyögyszert például?? Nem gondolom,hogy csak a sofőr dolgozik karácsonykor..

  56. Üzenném annak aki azt írta hogy egy sima dolgozó nem tud keresni 200 felett hogy a Hauniba simán lehet ennyit keresni,sőt sokkal többet is,becsületes munkával sima egyszerű alkalmazottként!

  57. Aki írta a hozzászóláshoz a bmeget,annál úgy látszik,hogy ez már a kultúra magasfoka.Biztos hogy ennyi idő alatt hozzá jutott,A PONTOS,ÉS BIZTOS TUTI BIRÓSÁGON megfelelő információkhoz??????

  58. Kedves Marika! Rúgják ki az összeset?!? Mert ilyet mertek tenni karácsonykor?! Akkor legalább minden buszsofőr a családjával fog karácsonyozni és nem a sok bunkó pécsi s..ét szállítani 24-én 16 óráig + 1 1/2 óra mire hazaérnek 🙁 És ha elhiszitek, hogy 220at keresnek akkor úgy kell nektek! És igenis az embereknek is tenni kéne a normális tömegközlekedésért, a sofőrök minden nap az életüket kockáztatják több száz emberért, miközben őket emberszámba se veszik 🙁

  59. Hali-hooo!
    221 óráért 170e :O novemberben 212 órára kaptam 86e huf-t és én még nem keresek rosszul a munkahelyemen… (elvárás a szakma és érettségi 3 műszakban, vagy 12 órában)

  60. Felháboritó-nak.Egy kicsit alulképzett vagy,először néz utána a leírtak valóságának,és utána tegyél ilyen meg ilyen hozászolásokat.Szerinted???Ma Pécsen ki keres nettó 200-220 Ezer forintot?Hát nem buszsofőr az illető,de nem is egy egyszerű alkalmazott,az biztos.Gondolkodj el ezen!!!Ha sikerül.

  61. A Tüke Busz-nál vagyok gépkocsi vezető és eddig pl. 170.000 Ft volt a legtöbb amit kaptam 221 ora munkáért. A céget pedig olyan ember vezeti akinek talán fingja sincs az egészről. Persze ez megy már hosszú évek óta.Mutogatnak fentről kenik a maszlagot mindig más a bűnős ők csak a szegény vezetők akik mindent megtesznek a városunkért és az állampolgárokért . Tudnék én mutatni olyan jármüveket nekik amire ha feltennék a punyadt testüket és utaznának…. de nem teszik meg sajnos! Az elmúlt 20 év pedig mindig ugy szolt hogy veszteséges a cég. Az igazgató úrnak kellemes ünnepeket kivánok! Köszönöm a nagyszerű karácsonyi meglepit. Remélem megkapja az év végi cél prémiumot.

  62. Egyet nem értek itt a hírek özönében. Mire volt jó ez az egész? Vagy rosszul szervezték meg? Mit akartak? Túl sok az egymásnak ellentmondó hír.

  63. Az hát, belső hatalmi harcokról szól az egész. És az utasok látják a kárát, senki más.

  64. Itt nem a sofőrökről és a tisztességes körülményekről szól a dolog. Hanem a lóvéról és pozícióról. Ez undorító az egészben, miközben mi szívunk, mert csak állunk a megállóban mint az idióták. Busz meg sehol.

  65. Na, mivel a “sűrűn járó” buszokra nem lehet felférni, elindulok autóval, hogy a belváros parkolóiban -hála a sztrájknak- még egy kis pénzt elkölthessek parkolásra. Reméljük, holnaptól ülősztrájkot folytatnak a buszok vezetőülésében, hogy ne a békésen dolgozni és iskolába járó népet szivassák. Nem tetszene, ha abból lenne bajom, hogy más miatt nem érek időben a munkahelyemre, vagy egyéb fontos helyre.

    További jó forrongást!

  66. kedves emberek akik hozzá szoltatok a nap témájához.én azon a véleményen vagyok,hogy tök mindegy kik és mért sztrájkolnak.minden tisztes dolgozó polgárnak igen is ki kell állnia magáért,hogy megfelelő munkaeszközökkel dolgozhasunk tiszteséges munkbérért.aki nem igy tesz,az csak dugja nyugottan a homokba a fejét.

  67. És még mindig senki nem beszél arról, hogy a bérletárak arányos részét hol és mikor térítik vissza…. Ébresztő, a szolgáltatás van az emberekért, és nem az emberek a szolgáltatásért!!!
    Vagy hirdessenek az utasok is “vadsztrájkot?” Mától se jegy, se bérlet???

  68. Amit látok, nap nap után életveszélyíes buszokat, /nem mindd az/ ezeknek a müszaki vizsga biztosát börtönbe kéne zárni!!! Amikor már egy melós sztrájkolni mer ott nagy a baj!! Ne bántsátok a sofőröket ők áldozatok csak.

  69. Megvan mindenre a válasz!!
    A szakszervezeti vezető, a vezérigazgatói székbe!! Nem semmi.
    Akkor csak saját érdekét nézte, mikor kérdezték csak makogott.
    Ez a hír mindent elárul. Szerencsétlen munkavállalók meg, mentek utána mint a birka.
    Ez szakszervezeti vezető?? Saját malmára hajtja a vízet. Olyan ember aki a saját szakszervezetének alapszabáját sem tartotta be, ez kéne vez. igazgatónak. Nevetséges az egész. Vad szrájk, hogy én mint szakszervezeti vezető, legyek igazgató? Nincs ennek az embernek semmi önismerete. Gyalázat. Áruló!!!!!!!!!!!!!!!

  70. Kedves Ksz-Angyal! Nem vállalnám, mint ahogy azt sem, hogy parkolóőr, rendőr, céges üzletkötőként dolgozzak, hogy ennél többet keressek. Nem is teszem. Nem kötelez rá senki.

  71. Rúgják ki az összeset! Ez szemétség volt, hogy karácsonykor ilyet meg mertek tenni.

  72. “Most tudtuk meg, hogy Hofekker Ferenc szakszervezeti elnököt jelölte nem régen a PK Zrt. vezérigazgatói székébe a Mecsekbusz. Hogy ennek van-e bármi köze a mai akcióhoz, az egyelőre kérdéses.” Akkor ki áll a háttérben? Válasz: Mecsekbusz

  73. kedves ÉN.már felteték a kérdést nem tudom olvastad e?TE válalnád a felelőséget a rossz álapotú buszok miatt,ha történe egy baleset mert nem müködik a busz féke?TE felvenéd igy az aznapi munkát?ha tudod,hogy ilyen buszt kéne vezetned?én nem.

  74. Én sem sajnálom tőlük, de nem értem, hogy azért, mert nem tetszik nekik a munkakörülmény, miért nekem kell szívni és még költeni. Az én munkakörülményeim sem fényesek, hidd el (alap a heti 48 óra, folyamatos zaj, vegyszeretek, minimálbér) A főnököm mégis annyit mond (jogilag támogatva), hogy, ha nem tetszik, nem kell csinálni, fel lehet mondani.

  75. kedves szaky.én nem vagyok diplomás,teljesen hétköznapi dolgozó nő vagyok én sem keresek annyit mint egy buszsoför,de nem is sajnálom tölük.legyen mindenki egy kicsit az ő helyzetükben és akkor meglátjuk ki hogy vélekedne a jelenleg kialakult hejzetröl.könnyű ugy ddobálózni,hogy nem látunk a dolgok mögé.

  76. Tömött buszok, hosszú várakozási idő. Mennem kell, mehetek autóval… Nem baj, karácsony elött futja a minimálbérből… Erre jó a bérlet. Elhiszem, hogy szarok a buszok, meg minden, de a jelenlegi benzinárak mellett ez engem nem annyira vígasztal. Azt hiszem, a mai utamat is kifizettem előre és mégis most újra költhetek. Köszi srácok! Nektek is ennyivel szegényesebb karácsonyt!

  77. Ha a te főnököd elmondja azt a sajtónak, hogy te diplomásként 400000 ft nettót keresel akkor az igaz?Persze, hogy nem.
    Itt is erről van szó.
    Az utasokat akarják a sofőrök ellen fordítani.De teneked ezt diplomásként át kellene látnod.
    A munkahelyeden azt mondanák, hogy holnaptól 20000-el kevesebbet viszel haza akkor mit teszel?Megköszönöd és tovább dolgozol, vagy megpróbálsz tenni ellene?
    Szerintem teszel ellene.
    Gondolkodj mielőtt ilyeneket írogatsz.

  78. remegő kezű orvos kése alá se feküdnék,a saját rossz állapotú autómba se ülök bele,rossz állapotú buszt sem lennék hajlandó vezetni.tán a meglévő pénzkereteket ara kéne forditani amire szükséges,és nem lenének ilyen problémák.

  79. Kedves SZAKI! NEKED SEM KÖTELEZŐ BUSZOZNI, az ő adójukból lettél te is diplomás úgyhogy te is befoghatod!!!!

  80. Nem kell a sofőrőknek béremelést adni, nem kell nekik a szabadjegy, a cafeteria, nem kell nekik az emberi munkakörülmény, de akkor azt is tartsuk szem elött SENKINEK NEM KÖTELEZŐ BUSSZAL UTAZNI!!!! Mindenki aki itt hőzőng, hogy ma mennyit fagyoskodott és fél óránként jött egy busz… örüljön hogy az az egy nyamvadék jött! Ha januártól nincs busz és nincs sofőr akkor járhat lábbusszal és akkor nem kell panaszkodni senkire!!!!

  81. 200 ezret keresnek és még nagy a pofájuk? Menjenek a francba. Én a felét sem kapom kézhez, pedig diplomás vagyok.

  82. Névtelen: Van-volt a cég tulajdonában földterület, a telephely és javító bázis felépítésére.
    Miért is nem épült fel?? Akkor még nem volt Mecsekbusz.
    Nem az a kérdés, hogy milyen állapotban vannak a járművek, azt mindenki tudja.
    Arról van szó, hogy hogyan lehetett ilyen elfuserált, munkavállalókat lejátató megmozdulást csinálni?
    Senki nem fog szinpatizálni velük még ha igazuk is van.
    Erre írtam, hogy ki szervezte, ki a felelős.
    Majd az elbocsájtott buszvezetőknek is azt írod, hogy Páváék felelősek, nem az aki ilyen szervezetlen átgondolatlan, megmozdulásba vitte??

  83. És mégis hány ilyen busz van a 165-ből? Hagyjál már a kamu dumáddal. Minél kevesebb munka minél több pénzért és a juttatásért. Ez kell nektek.

  84. Nem az volt a cél hogy “ú jee most ugyis itt van karácsony most meg lesz szivatva a nép jaj de jó lesz”. NEM! Ahogy az utasoknak úgy a sofőröknek is van karácsony , újév stb. Visszatérve ahhoz a maléter pál utnál történt balesethez, “tegye fel a kezét” aki örömmel szálna fel egy olyan buszra, ami ketté esik, amivel bármelyik pillanatban történhet valami? Lennétek felelősök ilyenkor? Őszintén!!! Felszálnátok ilyen buszra??

  85. A Mecsekbusz nem cserélte le a buszokat időben, amit vállaltak szerződésben is. Emellett pedig nem szervizelték rendesen a buszokat. Ezért lettek kirúgva innen! Most vissza akarnak jönni a zsetonért. Ne hazdozz itt.

  86. Butaságot írtok! Mi köze Sováknak és a többieknek ehez?? Ők szervezték??
    Náluk a pénz??
    Az Önkormányzat felelős az elmaradt jármű beszerzésmiatt, de nem Ők szervezték ezt a félresikerült agyrémet..

  87. Kérdezném nagy tisztelettel: miért éppen karácsonykor kellett ez? Nem várhattak volna a sofőrök januárig? Miért kell az embereket megszivatni?

  88. Mint a kommentek is bizonyítják, nem volt jól megszervezve az egész. Karácsony előtt ilyet nem épeszű talált ki. Mindenki a buszvezetők ellen lesz. Ezt akartátok??
    Szerintem már gyüjtik a leadó buszosok nevét. Sokak kapnak elbocsájtást. Ezt akartátok??
    Ki a felelős ezért?? Biztos, hogy nem ismerte fel a tetteinek következményét. Az ilyenek a munkavállalók legnagyobb árulói.

  89. Nyílt titok, hogy az egész puccs mögött a Mecsekbuszos haverok állnak, akik milliárdos bulit csináltak anno a tömegközlekedésből. Kapott ez is – az is eleet a zsebbe. Most ezek a pénzek nagyon hiényozni egyeseknek. A sofőröket pedig egyszerűen bepalizták.

  90. Kedves Andre!

    Senki nem mondta,hogy sajnáld a sofőröket! Ha ilyen okos vagy tanulj atomfizikát és ülj be a kutatóba!

  91. Tépjétek csak egymást, ez kell a kedves vezetőinknek. Vegyetek példát a diákoktól. A hülyeség párt és szektor semleges. Nem az a lényeg, hogy most ki szívat kit. 2013-ban mindenki szívni fog aki itt írogat, legyen akármilyen fan is. Gondolj arra, hogy Te is lehetsz majd sz@rban.

  92. nézd meg jobban, hogy ki mit állít a cikk szerint….és a saját mondataidból se hiányozzanak szavak…kommentbérenc…nem látsz a dühtől…

  93. És akkor most sajnálnom kellene a szegény, szerencsétlen, hidegben fázó sofőröket? Miért nem tanult bmeg atomfizikát akkor. Akkor most ülhetne a meleg kuttaóban.

  94. “Felháborító”: Gratulálok neked, hogy elhiszed azt amit a “Polgármesteri Kabinetiroda” állít* Az ilyen buta emberek miatt tart ott az ország ahol…… ” MEGVEZETÉS MAGASISKOLÁJA”

  95. “Felháborító”: Gratulálok neked, hogy elhiszed azt amit a “Polgármesteri Kabinetiroda” 🙂 Az ilyen buta emberek miatt tart ott az ország ahol…… ” MEGVEZETÉS MAGASISKOLÁJA”

  96. “Nana” Ennél pontosabban nem lehetett megfogalmazni ezt a szituációt ajánlom mindenki figyelmébe!
    :Valljuk be, ebben a cikkbe rekord mennyiségű pontatlanság és félrebeszélés került bele! A gépkocsivezetők, nem a műszaki hibákra hivatkozva nem vették fel a munkát, hanem épp azok miatt. A buszok állapota a hiányos és szakszerűtlen javításoknak köszönhetően egyre rosszabb, de erről beszél úgyis eleget a média. Az előállt helyzetnek a gépkocsivezetők is épp ugyanúgy szenvedő alanyai mint az utasok, annyi különbséggel, hogy ők nem napi 2×15-20 percet töltenek a sokszor gyérenfűtött autóbuszban, hanem 8-12 órát! Nagyon nem korrekt hozzáállás, ez, hogy rátolni a felelősséget arra akire a legkönnyebb, miközben a valódi felelősök meghúzódnak a háttérben, A másik: Egy buszsofőr sem keres 200.000 forintot egy hónapban, legalábbis nem a Tükénél! Ha bármiért is tiltakoznak, akkor az nem plusz juttatás, hanem a jelenlegiek megmaradása, és a buszok műszaki állapotának javítása, mert a helyzet kezd tarthatatlanná válni! Amit leírtam, csak tisztánlátás végett írtam, hogy senki ne az autóbusz-vezetőkön vezesse le a kellemetlenségekből aódó feszültségét, főleg ne azon, aki a rossz körülmények ellenére is kitartóan dolgozik! Vitába nem szeretnék keveredni senkivel. Üdv!

    by: Nana

  97. Mit képzelnek ezek? Miért kell nekik mindenféle extra? Ingyen bérlet a családnak? Havi 200 ezres fizetés? Kafetéria? Étlezési utalvány? És még nekik áll följebb? Menjenek a jó bü—s k..a anyjukba.

  98. A kedves emberek arról elfelejtkeztek, hogy nem az övék a busztársaság, hanem a városé, és azoké, akik megvették a bérletet, jegyet, dolgozni akartak menni. Őket szívatták meg, és most ezek után ne blicceljünk? sötét banda

  99. Köszönet a sofőröknek a ma reggeli balkáni állapotokért, az elég szép számú ember több mint fél órás fagyoskodásáért (4-es vonal, 9-9:30 között semmi, aztán úgy gondolták egy busszal elviszik az utasokat…)

  100. Polgármesteri Kabinetiroda: “A buszsofőrök átlagosan havi 200.000 – 220.000 forintot kapnak kézhez” Ez nem valós adat 🙂 (“csak mert belelátok”) Kérdem én Páva Zsolt havi keresetét, juttatását, és amit az adóbevalásból kifelejt? Mennyi is pontosan ez az összeg? Választ nem kapok rá de el lehet képzelni 😉

  101. Miért kapnak ők szabadjegyet???? Én sem kapok a cégemtől semmi pluszt. Örülök, hogy van munkám!

  102. A bérről szóló infó csusztatás. Bár ennyit keresnének.
    Ha a műszaki szakértő megvizsgálja a járművet és forgalomra jó nak találja, ki rughatják a leadó sófőröket. Erre gondoltak a szervezők??
    Ha ebben bent volt a szakszervezet, akkor nagyon felelőtlenül szervezték meg. Nem lehet ilyen primitiv módon játszani az emberek életével. Itt családok mehetnek tönkre a demagogia miatt. Van gond, de azt meg lehet oldani jobb szervezéssel, mások kirugása nélkül. Ezzel a munkavállalók esélyét gyengitette a mostani akció. “Gratulálok”.
    Kik jártak jól???

  103. Valljuk be, ebben a cikkbe rekord mennyiségű pontatlanság és félrebeszélés került bele! A gépkocsivezetők, nem a műszaki hibákra hivatkozva nem vették fel a munkát, hanem épp azok miatt. A buszok állapota a hiányos és szakszerűtlen javításoknak köszönhetően egyre rosszabb, de erről beszél úgyis eleget a média. Az előállt helyzetnek a gépkocsivezetők is épp ugyanúgy szenvedő alanyai mint az utasok, annyi különbséggel, hogy ők nem napi 2×15-20 percet töltenek a sokszor gyérenfűtött autóbuszban, hanem 8-12 órát! Nagyon nem korrekt hozzáállás, ez, hogy rátolni a felelősséget arra akire a legkönnyebb, miközben a valódi felelősök meghúzódnak a háttérben, A másik: Egy buszsofőr sem keres 200.000 forintot egy hónapban, legalábbis nem a Tükénél! Ha bármiért is tiltakoznak, akkor az nem plusz juttatás, hanem a jelenlegiek megmaradása, és a buszok műszaki állapotának javítása, mert a helyzet kezd tarthatatlanná válni! Amit leírtam, csak tisztánlátás végett írtam, hogy senki ne az autóbusz-vezetőkön vezesse le a kellemetlenségekből aódó feszültségét, főleg ne azon, aki a rossz körülmények ellenére is kitartóan dolgozik! Vitába nem szeretnék keveredni senkivel. Üdv!

  104. Azt írják, átlagosan. Ez azt jelenti, hogy vannak, akik 150.000 keresnek és vannak, akik 250.000 keresnek. De a pilótáktól én a 130-at is sajnálom. Arrogáns *****ök!

  105. Ez hazugság mert soha nem kaptak ennyi fizetést.És be is tudom bizonyítani ha kell.

  106. Szerintem ennyi erővel az e-on-nál, a biokomnál, a hőerőműben, és a boltokban sem kéne elkezdeni a műszakot… Akkor elég érdekesen néznének, akik a “****ünket viszik”.

  107. A buszsofőrök átlagosan havi 200.000 – 220.000 forintot kapnak kézhez, nettóban, de az egyes pluszmunkák, túlórák után is részesülnek további juttatásokban. A Tüke Busz nincs abban a helyzetben jelenleg, hogy a követelt 20-30 százalékos béremelést, illetve az ezzel arányosan megnövelt béren felüli juttatásokat teljesíteni tudja!

    “Árki Sándor
    vezérigazgató, Tüke Busz Zrt.”

    http://www.tukebusz.hu/download/Cegvezetes_VezetoiJuttatasok_2012.pdf

  108. Várható volt, hogy előbb-utóbb kiborul a bili a sofőröknél!
    Akkor sosem áll senki melléjük amikor valami baj van(Pl.:Maléter úti megállós gázolás esete).
    Minden felelősséget rájuk hárítanak.Most, hogy nem hoznak ki ,műszakilag a közlekedésre alkalmatlan buszokat, teljesen érthető.
    Senki nem utazik jóérzéssel olyan buszon ami életveszélyes.
    Hajrá sofőrök, mutassátok meg, hogy véditek az utasokat!!!
    U.i.:A vezérigazgató úrnak(Árki Sándor) pedig ajánlom figyelmébe a KFT együttes Bábu vagy című számát!

  109. Most kaptuk a hírt, hogy a Tüke Busz zrt. söfőrei az elmaradt világvége miatt sztrájkoltak. Most, hogy lassan kezdenek belenyugodni, hogy ez mégis elmarad, végzik tovább a munkájukat!

  110. HELYESBÍTEK! AZT A FEL VILÁGOSÍTÁST KAPTAM NINCS SZTRÁJK…! ELNÉZÉST KÉREK A HÖLGYTŐL AKIVEL TELEFONON BESZÉLTEM EZ ÚTON IS! ÉS KÖSZÖNÖM A SGÍTSÉGET!!!!!!

  111. Kedves Lakatos Józsefné! Sztrájkról szó nincs, a 160buszból 40 alkalmas a mindennapi munkára, a többit szervizelik tehát az “udvarias hölgy” igazat mondott. Páva Zsolt “Megmentjük a Pécsi közlekedést” kijelentéséből semmit nem lehet látni, Kérdezzük meg őt??????

  112. Jééé feltűnt az embereknek hogy a buszokat emberek vezetik???? Ja nem 🙁
    Kedves Buszozó! Remélem vissza tudod igényelni azt a 30 forintot és kívánom, hogy ezért legalább 5 órát állj sorba!
    Kedves Ancsa! Nem tudom a te férjed hol dolgozik, de hogy nem a Tükénél, az tuti, ha csak nem valami főmufti, de itt ugye a sofőrökről van szó!!! Akik minden nap cipelik a ****ünket!!!!!

  113. Nem te (utas)vagy büntetve,nem ez a cél ,hogy az utasok legyenek ezzel büntetve,csak máshogy nem tudnak tiltakozni hogy kimutassák nemtetszésüket a tervezett újítások és megvonások ellen.És nem a fizetésemelés hiánya miatt.Hanem hogy nincs megfelelő körülmény,elegendő számú és műszaki állapotú busz a munkájuk elvégzésére, mert amikor déltől 17-18-óráig nem tudnak kiszállni még wc-re se csak úgy hogy elszaladnak és vissza. De az utas már azzal fogadja hogy “hol volt eddig” (persze jogosan)akkor fogy el a türelmük,és ezért van ez.

  114. A volt férjem, K. Zsolt sofőr, 2-es járatokon megy. A fizetése bruttó 437.879 forint + cafetéria. Ebből sem képes fizetni a gyerektartást.

  115. UDVARIASAN ÁTQRTAK REGGEL. TELEFONÁLTAM A LÜKE BUSZOSOKHOZ ÉS AZT MONDTÁK MŰSZAKI HIBA VAN. A HÖLGY UDVARIAS VOLT CSAK SAJNOS HAZUGSÁGRA TANÍTOTTÁK. MIÉRT???

  116. Re: Utas

    Több százezret keresnek a sofőrök? Melyik sofőrökről beszélsz, a talán a Németekről? Szerintem neked elmentek otthonról,előbb tájékozódj mielőtt megszólalsz!

  117. Kedves Utas! Elöbb informálódj és csak utánna írj olyat ami a valóságot mutatja. A több százezres fizetés téves információ tanár létedre illene jobban utánna járni a dolgoknak! Büntetésről szó sincs, igazolást kaphatsz. A kertvárosi 7 perc meg nevetséseg 🙂 Lehetne az ritkább is 🙂

  118. És miért engem, bennünket büntetnek??? Több százezret keres egy sofőr. Mit akarnak még? Nekem 115 nettóm van, és nem tüntetek az iskolában, ahol tanítok.

  119. Helyeslem a cselekdüket mert még az alap bért sem kapják meg és anagy felelőség meg a pakliban van.

  120. Ugye a TÜKE busznak is magától értetődő, hogy a havi bérlet árának arányos részét a meghirdetett menetrendhez képest jelentkező kiesések miatt az utasok visszaigényelhetik? Hol lehet ezt intézni? Mielőbb várom ezt a közleményt valamelyik helyi médium oldalain! Köszönöm.

  121. Nagyon helyes , egyetértek velük.
    Mindig hülyének voltak nézve, csak így tovább, álljanak ki az igazukért.

Comments are closed.