7 gyógymód “szétrobbanás” ellen

Nincs semmi okod rá, de majd szétvet az ideg? Mellfeszülés, fáradtság, hangulatingadozások? A premenstruációs szindróma egy, vagy több tünete a nők közel 85 százalékánál jelentkezik, de szerencsére léteznek módszerek a probléma enyhítésére. 

hirdetés

A tünetek hátterében az ösztrogén- és progeszteronszint ingadozása áll, és ezen hormonális változások vezethetnek többek között az érzelmi kilengésekhez, a fáradékonysághoz, az édességek kívánásához, illetve az említett hormonok egyensúlyhiánya a prolaktin nevű anyag felszaporodását is kiválthatja, ami emlőérzékenységet okoz.

PMS, menstruáció, fáradt, nő

A legtöbb nő a menstruációt megelőző napokban átél hasonlókat, ahogy fentebb is említettük, hozzávetőlegesen 85 százalékuk, ám vélhetően csak kevesen vetnek be különféle praktikákat a tünetek kezelésére.

A mozgás például stresszcsökkentő hatása lévén jótékony hatású lehet. A táplálkozás segítségével szintén enyhíthetők a panaszok. A koffein, só- és cukorfogyasztás visszaszorítása mellett vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag étkezés javíthat a helyzeten.

[note note_color=”#f3d8e5″]

Semmiképp se tekintsük normálisnak, ha a tünetek már két héttel a következő menzesz előtt jelentkeznek, vagy ha olyan erősek, hogy nem tudunk tőlük létezni, dolgozni. Ilyen esetekben fontos utánajárni, hogy nincs-e egyéb elváltozás, azaz ne várjunk, hanem forduljunk szakemberhez! [/note]

1. Vas

Az elsősorban zöld leveles növényekben található vas a szervezetben megnöveli a szerotonin hormon mértékét, ezáltal a hangulatingadozások, a levertség tüneteinek enyhítésében játszhat fontos szerepet. Napi 20 mg vas elfogyasztása javasolt.

2. Cink

Számos kedvező élettani hatása közül ez esetben a legfontosabb a hormonrendszer kiegyensúlyozott működését biztosító funkciója. Emellett lényeges lehet, hogy áttételesen részt vesz a vércukorszint szabályozásában, így szerepet játszhat a PMS tüneteként jelentkező fokozott éhség, édességek utáni sóvárgás megfékezésében. A cink természetes, növényi eredetű forrásai elsősorban a hüvelyesek.

3. Barátcserje 

A növényből készült kivonat az egyik legnépszerűbb szer a menstruáció előtti tünetek kezelésére. Az ösztrogén és a progeszteron termelését is irányító agyalapi mirigyre hatva segíthet helyreállítani a hormonháztartás egyensúlyát. Szedj naponta 200 mg barátcserje-kivonatot, amikor nem menstruálsz.

4. Kínai angyalgyökér

Ez a gyógynövény fokozhatja a barátcserje hatékonyságát. Fogyassz belőle naponta háromszor 200 mg-ot, de kapható a két szer kombinációját tartalmazó készítmény is. Talán ez a legegyszerűbb megoldás.

PMS, csoki, nő, édesség

5. B6-vitamin

A B6-vitamin elősegíti a máj ösztrogénlebontását, növeli a vér progeszteronszintjét, továbbá serkenti az agy szerotonin-kiválasztását. Naponta 50 mg, tabletta formájában csodákat tehet.

6. Ligetszépeolaj

A ligetszépeolaj esszenciális zsírsavakat tartalmaz, így csökkentheti az emlő érzékenységét és a szénhidrátok utáni sóvárgást. Ebből napi háromszor 1000 mg alkalmazása javasolt.

7. Magnézium

Ennek az ásványi anyagnak a bevitele ugyancsak hasznos lehet. Napi egy vagy két alkalommal 250 mg ajánlott.

  • Ágoston Kubicsek

    250 mg magnézium ugy leviszi a vérnyomásomat hogy szédülök. B6 vitamint meg ha beveszem nem tudok aludni tőle 50 mg az nagyon sok még a 25 mg is. Nem tudom ki irta ezt a cikket? Akinek amugy is alacsony a vérnyomása az jobb ha nem vesz be naponta 50 mg magnéziumnál többet mert leviszi a vérnyomást. A B6 vitamin és a B12 hogy miért csinálja de nem lehet töle aludni , nincs meg a mélyalvás. Elalszol de olyan mintha le se feküdtél volna.