Így edz a pécsi szuperanyu három gyerek mellett!

A háromgyermekes édesanyáknak általában nemhogy edzeni nincs idejük, de alig van öt percük magukra. Csíkos Andrásné Judit harmadik gyermekének születése után sem törődött bele, hogy nincs ideje a testmozgásra, a 27 éves pécsi anyuka ezért kitalálta, hogy három elbűvölő kislányával oldja meg a sportolást. A szuperanyunak közel hatvanötezer követője van Instagramon, nemrég pedig az amerikai Cosmopolitan is megosztotta inspiráló videóit.  

hirdetés

Active mum life néven osztja meg életvidám videóit Juca, melyekben egyrészt fantasztikus otthoni, hely- és időtakarékos erősítő gyakorlatokat mutat be, másrészt azokat az anyukákat is inspirálja, akik úgy érzik, egyszerűen nincs idejük önmagukra, egy, két vagy három gyerek mellett. Instagramon közel 65 000 követője van, videóit rendre több ezren megnézik. A 27 éves anyukának három lánya van; két, kétéves ikerrel és egy négy hónapos kisbabával büszkélkedhet.

Juca egész életében sportolt, versenyszerűen gyorskorcsolyázott hét éves korától, a korosztályos magyar bajnoki címet is bezsebelte, ám egy baleset miatt nem juthatott ki az olimpiára, ami régi álma volt. Tinédzser korában váltott, országúti kerékpározásba kezdett. Ebben a sportágban is rendkívüli sikereket aratott, válogatott kerettag volt, 2006-ban és 2007-ben pedig ifi magyar bajnok lett. Szülővé válásakor azonban fel kellett adnia a versenysportot.

Elvégezte Pécsen a sportkommunikátor OKJ-s képzést, majd szervező lett a PVSK-nál, de sosem törődött bele abba, hogy anyukaként abbahagyja a mozgást.

– Másfél hónaposak voltak az ikrek, amikor kezdett elhatalmasodni rajtam a depresszió. A férjem sokat dolgozott, egyedül az ikrekkel azonban semmilyen baba-mama programon nem tudtam részt venni. Ekkor jött az ötlet, hogy valami olyanba vágjam a fejszém, ami boldoggá tesz, és két gyermek mellett is tudom csinálni – meséli Juca.

Jucának mindvégig hiányzott a mozgás, így telitalálatnak tűnt az ötlet, hogy olyan erősítő gyakorlatokat csináljon otthon, amiket a két gyermekkel együtt is el tud végezni – erre alapozva hozta létre Instargam oldalát, active_mum_life névvel. Nem telt el sok idő, Juca újból várandós lett, így oldalán a rajongók végigkövethették terhességét, testének változását és azt, hogy az áldott állapotban is milyen gyakorlatokat végez.

Miben segíti a pici fejlődését, ha együtt edzünk vele? Leginkább a mozgásfejlődésén láthatunk változást. Mindhárom lánynál tapasztaltam. Nemcsak a baba lesz kiegyensúlyozottabb, hanem mi is, ha együtt tornázunk. Köztudott, minél többet van a talajon, annál hamarabb átfordulhat. Dorka már 3 hónaposan körbe forgott, most pedig így tornázik velünk.

– olvasható posztja alatt.

– Második terhességem alatt, nőgyógyász és védőnő tanácsait kikérve, szakszövegeket olvasva állítottam össze edzéstervemet olyan gyakorlatokból, melyek egyáltalán nem ártanak a babának – meséli az anyuka. Hozzáteszi, hogy a harmadik baba születése után visszatért eredeti céljához, hogy abban segítsen az anyukáknak videóiban, hogy hogyan tornásszanak otthon úgy, hogy a gyerekeket is le tudják kötni.

Csíkos Andrásné jelenleg a brandépítésen dolgozik, és nem mi vagyunk az egyetlenek, akiknek feltűnt, hogy a pécsi nő milyen kreatív alapossággal tervezi meg otthoni edzéseit. Németországból, Ausztráliából, Olaszországból, Kanadából és Svédországból is keresték meg szponzori ajánlatokkal, nemrég pedig az amerikai székhelyű Cosmopolitan is írt róla.

– Hetente háromszor edzek, többnyire hetente kétszer videót is készítek. Komplett testmozgást kínálok, ezért egyszerre három videós anyagot osztok meg: egy karerősítő, egy has- és fenékerősítő, illetve egy comberősítő gyakorlatot – mondja Juca. Külön öröm számomra – folytatja, hogy rengeteg anyuka megkeres, hogy elmondja, borzasztóan hálás az ötleteimért.

Juca azt is elárulta lapunknak, hogy úgy érzi, kezdi beszippantani az internet világa, ezért nagyon figyel rá, hogy bármilyen megkeresése is érkezik, a rendszeres edzésre és családjára fordított ideje szigorúan megmaradjon.