Kímélő húsvéti sütik a sonka után

Bár a húsvét alapvetően nem a nagy zabálásokról szól – ellentétben a karácsonnyal – azért bőven kerül finomság az ünnepi asztalra. Ám ebben az esetben sok családban a reggeli kap nagyobb hangsúlyt. A főtt sonka, tojás, torma és fonott kalács csak néhány a hagyományos húsvéti ételek közül, de ilyenkor süteményből sincs hiány. Azoknak, akik a nyár előtt nem szeretnének feles zsírpárnákat növeszteni magukra, összeszedtünk néhány nagyon finom, diétás receptet.

hirdetés

 

[box title=”Répatorta kicsit másképp ” box_color=”#ee7f30″]Hozzávalók:

– 280 gramm teljes kiőrlésű liszt
– 2 teáskanál sütőpor
– 1,5 teáskanál őrölt fahéj
– 1/4 teáskanál só
– 2 bögre frissen darált répa
– 1 bögre nyírfacukor
– 6 evőkanál zsírszegény vaj
– 3 nagy tojás
– 1 teáskanál vanília aroma
– 1/2 bögre író

Bevonat:

– 170 gramm mascarpone
– 2 evőkanál zsírszegény vaj
– 1/2 teáskanál vaníliaaroma
– 1/8 teáskanál só
– 3 bögre nyírfa porcukor
– 1/4 bögre durvára aprított pekándió/dió

Elkészítés:

Melegítsük elő a sütőt 180 fokra. A lisztet, sütőport, fahéjat és a sót keverjük össze, majd adjuk hozzá a darált répát. A cukrot és a vajat kézi mixerrel dolgozzuk egyneművé, majd üssük hozzá a tojásokat, csomómentesre keverjük ki és ízesítsük a vaníliaaromával. Ehhez az egyveleghez adjuk az írót és süssük 28-30 percig.

Bevonat:

A dió és a cukor kivételével keverjük össze a sajtot a többi hozzávalóval addig, amíg krémes nem lesz. Szitáljuk bele a cukrot, ha kész, kenjük a tortára, végül díszítsük a dióval.[/box]

répatorta

[box title=”Sportszelet” box_color=”#78543a”]Hozzávalók:

– 4 nagyobb maréknyi dió
– 20 dkg mazsola
– 1 evőkanál holland kakaópor
– 1 nagy evőkanál kókuszzsír
– egy kevés rumaroma
– 1 tábla min. 70%-os étcsokoládé

Elkészítés:

Dobjunk minden hozzávalót egy turmixgépbe és aprítsuk addig, míg egybefüggő masszát nem kapunk. Ha ezzel megvagyunk, mehet is a kész massza egy tepsi aljára. Nyomkodjuk le jól. Ezután olvasszuk meg a csokit forró gőz felett és öntsük le vele a masszát, majd várjuk meg míg megszilárdul. Hűtve még finomabb a házi sportszeletünk.[/box]

sportszelet

[box title=”Kert ihlette sütemény” box_color=”#609f42″]Hozzávalók:

– 128 gramm teljes kiőrlésű liszt
– 3/4 bögre nádcukor
– 2 teáskanál őrölt fahéj
– 1 teáskanál szódabikarbóna
– 1/4 teáskanál só
– 1 közepes, meghámozott alma
– 1/2 bögre kockázott répa
– 1/2 bögre kockázott cukkini
– 1/4 bögre durvára vágott dió
– 1/4 bögre olívaolaj
– 1/4 bögre író
– 2 nagy tojás

Elkészítés:

Melegítsük elő a sütőt 250 fokra. Egy nagy tálban keverjük össze a lisztet, a cukrot, a fahéjat, a szódabikarbónát és a sót, majd adjuk hozzá a reszelt répát, almát, cukkinit és a diót. Egy kisebb edényben az olajat, az írót, a tojásokat is keverjük össze, végül dolgozzuk egybe a kapott masszákat. Az egészet tegyük őzgerincformába és süssük 50 percig.[/box]

kert ihlette

(Forrás: enportal.hu)