Erre figyelj sátrazáskor!

Az ember gyakran gondol büdzsékímélő megoldásokra a nyaralást illetően, sokan ezért döntenek a sátrazás mellett. Ez a megoldás azonban becsapós tud lenni, hisz néha se nem könnyebb se nem olcsóbb. Utánajártunk a tévhiteknek, és megkérdeztünk pár pécsit, hogyan vélekednek a sátrazásról.

Néhány alapszabály

Ha sátrazásra adjunk a fejünket, jól fel kell készülnünk, mert sokféleképpen megkeserítheti a vakációt, ha nem gondolunk a részletekre. Íme néhány alapszabály amit, érdemes betartani sátrazás közben:

• A legfontosabb kellékek a zseblámpa, vécépapír, gyufa vagy öngyújtó, szúnyogriasztó. Ezeket semmiképpen ne hagyjuk otthon, hiszen néha igen nomád körülményeket biztosít a kemping.
  • A sátrat mindig stabilan, körültekintően állítsuk fel, nehogy egy nagyobb vihar elvigye magával. Ha lehet, akkor árnyékos helyre verjük fel átmeneti lakhelyünket, ugyanis a reggeli napsütés nagy hőséget teremthet.
  • Előre gondoljunk az étkezésre, vigyünk magunkkal evőeszközt és ha tehetjük, akkor szerezzünk be egy gázfőzőt. Ilyen esetben ne hagyjuk otthon a főzőkészletünket sem.
  • Estékre vigyünk gyertyákat vagy petróleumlámpát, és ügyeljünk a csendespihenőkre, egy sátor fala ugyanis nem hangszigetelt. Este 10-től általában tilos a hangoskodás.

Tent

A költségek és ami érte jár

Magyarországon körülbelül 3-4 ezer forint egy éjszakára két főnek egy sátorhely, ebben általában benne van a mellékhelyiség és a zuhanyzó használata. Azonban találtunk 12 ezerért is egy éjszakát két felnőttnek, ám ez már inkább a prémium kategória közösségi szobával, kutyamosdatóval és minimális élelmiszerellátással. Vigyázzunk, mert valahol a wifiért külön fizetnünk kell!

Horvátországban átlagosan 3 ezer forint egy éjszakára két főnek egy sátorhely, sok helyen azonban a szolgáltatásokért külön kell fizetni, ám a wifi valamennyi kempingben benne van az árban. Külföldön általában az árak szezonálisan változnak, illetve foglalót is szoktak kérni.

Szlovéniában hozzávetőlegesen 5-15 ezer forintig találtunk sátorhelyet két főre egy éjszakára. Itt a legdrágábbak az árak, ám a prémium kategóriás kempingek infrastruktúrája is igen kecsegtető. Ezek a helyek szabadidős lehetőségeket is kínálnak, elvétve találunk termálfürdőt, lovaglási lehetőséget és még búvárállomást is ennyi pénzért.

A vadkemping

A vadkemping annyit tesz, hogy a sátrunkat nem kiépített kempingben verjük fel. Magyarországon a magán- és a védett területeket kivéve – ahol csakis engedéllyel szabad – maximum egy napig sátrazhatunk, majd tovább kell állnunk. Tehát nem tilos, csupán nem ajánlott, hisz 24 óra elteltével el kell hagynunk a táborunkat.

A vadkemping azonban teljesen költségmentes és a lehető legnomádabb megoldás, visszatérés a természetbe. Azt viszont szem előtt kell tartanunk, hogy sem wifi, sem kijelölt zuhanyzó, sem toalett nincsen, és a környezetvédelmi szabályok is igen szigorúak!

Kemping 3

[box title=”Figyelem!” box_color=”#f06565″]

Horvátországban az eddigieknél is szigorúbban büntetik a vadkempingezést, így ott mindenképpen a kijelölt helyen verjünk sátrat. Hasonló a helyzet Európa valamennyi országában, így mindig járjunk utána az aktuális jogszabályoknak, mielőtt vadkempingre szánnánk el magunkat![/box] [box title=”Gábor” box_color=”#abdd79″]

Kényelmes típus vagyok és szeretem, hogyha minden rendelkezésemre áll. Éppen ezért nem is voltam soha sátrazni, de nagyon szeretném egyszer kipróbálni. Mondjuk tartok attól, hogy hogyan fogom bírni.[/box] [box title=”Lili” box_color=”#e4c78b”]

Fesztiválokon kénytelen vagyok, de utálok sátrazni, sosem éreztem még magam kényelmesen odabent. Ha esik, akkor nagy eséllyel beázik – ébredtem már vízben fekve, borzalmas volt -, ha meleg van, akkor meg szaunává változik. Nem szeretem, amikor a természet ennyire közel van, vagyis ha bogarak mászkálnak az arcomon.[/box] [box title=”Iza” box_color=”#94b4e0″]

Én sokat sátraztam, néha jól esett, néha pedig rémes volt. Körülményes a tisztálkodás, rengeteg a szúnyog és bepárásodik a sátor – de valahol ezért szép, hiszen nomád, és kiszakít a megszokott, kényelmes környezetemből.[/box]