Azért dolgoznak, hogy Pécsen a buszozás ne csak buszozás legyen

Aki Pécsen buszozik, az biztosan találkozott már a BUSZ TV-vel. Viccek, szépirodalmi idézetek, konyhai praktikák szórakoztatják az utasokat. Egy kedvetlen reggeli munkába utazáskor vagy egy fárasztó nap végén a hazaúton sokat számít. De a fejlesztések mögött álló ízig-vérig pécsi HC Linear cég tevékenysége nem áll meg itt, az informatika ezer területén alkot maradandót ügyfeleinek. Móricz Tamást, a cég kereskedelmi igazgatóját kérdeztük minderről.

– Hogyan, mikor indult a HC Linear?

– A cég 1990-ben alakult, helyi magánszemélyek alapították. Azóta is a központ, székhely itt van Pécsen, innen nőtte ki magát a HC Linear az ország egyik elismert és jelentős informatikai fejlesztő cégévé.

– Röviden hogyan foglalná össze a cég tevékenységét?

– A HC Linear röviden összefoglalva egyedi informatikai rendszerek tervezésével és létrehozásával foglalkozik, a kivitelezéstől az üzemeltetésig. Cél, hogy olyan rendszereket fejlesszünk, amelyek máshol nem elérhetőek, ezzel együtt a piaci igényeknek is megfeleljenek. Az ügyfelek egyedi kéréseire egyedi, innovatív megoldásokat igyekszünk találni. Példa erre egy fővárosi részvénytársaság, kérésük az volt, hogy közgyűléseiken több mint ezer embert tudjanak leszavaztatni egyszerre, gyorsan, hitelesen, megbízhatóan. Az általunk kifejlesztett rendszer annyira megfelelt nekik, hogy tíz éven keresztül ennek segítségével lett lebonyolítva a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett részvénytársaságok éves rendes közgyűlése.

– Minden egyes megkeresés egy újabb informatikai rendszer létrehozását jelenti?

– Alapvetően mindig újabb és újabb megoldásokat igyekszünk találni az ügyfelek számára a jövő elvárásai alapján, de a huszonhét hosszú év alatt megszerzett tapasztalatokat is ugyanúgy hasznosítjuk. Ilyenek a közlekedésinformatikai rendszereink, amik országosan piacvezetőnek számítanak. Folyamatosan próbáljuk újabb és újabb fejlesztésekkel bővíteni őket. Hazánkban ezek a rendszerek hét megyében és már tíz városban vannak jelen, ráadásul Erdélyben, Csíkszeredán is alkalmazzák őket.

Móricz Tamás kereskedelmi igazgató

– A technológiák és rendszerek folyamatos bővítése mellett azért a cég is bővül.

– Így van, folyamatosan növekszik a cég, jelenleg közel ötvenfős az állandó foglalkoztatottak létszáma, de szinte mindig keresünk újabb szakembereket a csapatba. Jelen pillanatban is több nyitott álláslehetőség van mind a műszaki, mind az informatikai területeken. Keresünk például beágyazott programozókat, elektronikai fejlesztő mérnököket, gépészmérnököket, informatikai rendszer-üzemeltetőket, junior és senior programozókat, rendszertervezőket, üzleti elemzőket és projektvezetőket is. Van gyakornoki programunk, ahová várjuk azokat a diákokat, akik a tanulmányok mellett a gyakorlatban is szeretnék kipróbálni magukat. Hiába használják országosan – sőt, határon túl – a rendszereinket, fejlesztéseinket, csak itt, Pécsen történik a foglalkoztatás, a tervezés, a fejlesztés.

– Számos elismerést kaptak az évek során. Mit emelnének ki közülük?

– A legbüszkébbek a Magyar Innovációs Nagydíj külön elismerésre és a Dél-Dunántúli Regionális Innovációs Díjra vagyunk a legbüszkébbek, amiket 2011-ben vehettünk át a már említett, tömegközlekedésben alkalmazott európai színvonalú közlekedésinformatikai rendszer megtervezéséért és fejlesztéséért. A legjobb pedig, hogy ezt csak magyar, sőt, csak pécsi szakemberek alkották meg.

Profi szakemberek dolgoznak itt nap mint nap

– Hogyan jött a pécsi BUSZ TV ötlete?

– Sokéves tapasztalatunk volt már a közlekedésben és egy jó innovációs lehetőséget láttunk ezen a téren, olyan monitorok és utastájékoztató eszközök fejlesztésében, amik segítik az utazóközönség mindennapjait. Mára ezt a pécsi buszozók jól ismerik. Fontos infókat láthatnak a menetrendről, megállókról, arról, hogy hány perc múlva érünk a célmegállóhoz, milyen átszállási lehetőségek vannak. Emellett nemrég reklámfunkciókkal is bővítettük a rendszert. Vannak például idézetek ismert emberektől, irodalmi versrészletek, viccek, konyhai tanácsok és reklámok. Mindezzel a cél az, hogy élvezetesebbé tegye az utazási időt és plusz információkat is szolgáltasson. Óriási utazó tömeget kell kiszolgálnunk, hiszen a naponta felszálló utasok száma több mint százezer.

– Milyenek a visszajelzések a BUSZ TV-ről?

– Nagyon pozitívak az utazóközönség részéről és mindig kapunk hasznos észrevételeket is. Egyszer egy magyartanár mondta el, nem hitte volna, hogy iskolán kívül bárhol a mieinkhez hasonló, szépirodalmi idézetekkel találkozik. Cégek részéről is nagyon pozitív visszajelzéseket kapunk, hogy új ügyfeleket tudnak elérni a rendszer által. Fontosnak tartjuk, hogy olyan megjelenési felületet kínáljunk az üzletek, vállalkozások részére, ami a pécsi reklámpiacon egy újszerű és hatékony megoldás.

Odavannak a pécsiek a BUSZ TV-ért

– Hány monitoron futnak jelenleg a tartalmak Pécsen?

– Jelenleg ötvenöt autóbuszon vannak felhelyezve monitorok, összesen nyolcvanöt darab. A csuklós járműveken kettő, a szólóbuszokon egy.

– De sok extra lehetőséggel is rendelkezik a BUSZ TV.

– Igen, ezek a fejlesztések egy dinamikus rendszert alkotnak – akár napi szinten lehet cserélni a monitorokon megjelenő infókat, reklámokat. Lehetőség van arra is, hogy GPS-helyadatok és időintervallum alapján hirdessenek az ügyfelek. Ez azt jelenti, hogy ha valaki például csak a Zsolnay-szobornál, vagy Kertvárosban szeretne hirdetni, megoldható. Vagy akár tematikusan: egészségügyi, orvosi infók a Klinikák felé közlekedő járatok kijelzőin. De van megállóhelyi logóra is lehetőség: ha egy cég egy adott buszmegállóhoz közel fekvő szolgáltatását szeretné reklámozni, a buszon annál a megadott megállónál elhelyezheti logóját, hogy a monitor azt mutassa. Összefoglalva: idő, földrajzi hely vagy vonalcsoportok alapján célzottan lehet megjelenni és elérni a következő megállókat, városrészeket. Természetesen folyamatosan hűség és egyéb akciókat is kínálunk.

– Ha valaki hirdetni szeretne a buszokon, hogy teheti meg?

– A weboldalunkon, telefonon (72/336-105) és e-mailben (info@busztv.hu) is el lehet érni minket. Munkatársunk pedig felkeresi ügyfelünket, készítünk egy ajánlatot, elmondjuk a lehetőségeket.

(x)

hirdetés
Uránia Mozi
Hirdetés