5 C
Pécs
péntek, április 19, 2024
KezdőlapAbszolút PécsSzuper, hidrogénhajtású járműveket tervezett a pécsi vállalat

Szuper, hidrogénhajtású járműveket tervezett a pécsi vállalat

A pécsi Kontakt-Elektro Kft. egy szenzációs energetikai fejlesztéssel állt elő: nem utópia többé a hidrogénhajtás, a vállalat szuper, hidrogénnel működő elektromos kerékpárt, csónakot és kishajót is tervezett, utóbbi a Balatonban is ideális, percek alatt feltölthető, a járműbe épített vízhűtéses tüzelőanyag-cella pedig a vizet forgatja és azzal hűti magát – olvasható a HelloVidék honlapján

Mint írja a lap, a pécsi vállalkozás még 2003-ban, egy hannoveri kiállításon figyelt fel a környezetbarát hidrogénüzemanyag-cellás technológiára.

A tüzelőanyag-cella egy olyan elektrokémiai átalakító, amely a hidrogén-oxigénnel történő katalitikus reakciójával úgy állít elő villamos energiát, hogy közben hő szabadul fel.

A keletkező melléktermék pedig a víz.

A HelloVidéknek a pécsi Kontakt-Elektro Kft. ügyvezetője, Hirth Ferenc elmondta, először egy tiszta hidrogénnel működő elektromos kerékpárt, azután egy 3-4 személyes, 300 wattos horgászcsónakot terveztek, amit néhány órás időtartamra alkalmas hidrogénpalackokkal szereltek fel.

És hogy miért pont a hidrogénmeghajtás? Egyrészt, közeleg a világ kőolaj- és földgázkészleteinek kimerülése, mely 40-50 évre becsülhető, emellett ezeknek az ára folyamatosan emelkedik, egyre kérdésesebb továbbá az ellátás biztonsága. Míg a hidrogén az egyik legkörnyezetbarátabb anyag, a hidrogénnel működő járművek pedig zajmentesen közlekednek és tökéletesen tiszta levegőt hagynak maguk után – derül ki a cikkből.

Mint írja a lap,

a pécsi vállalat egy saját termékcsaládot szeretne a piacra vinni.

Fejlesztés alatt áll egy 15 kilowattos, nyolcszemélyes, tisztán hidrogénhajtású kishajó, melyet a Balatonon és a magyarországi folyókon is használhatnánk. Emellett egy másik, szintén pécsi vállalkozással, a Seres Kft.-vel közösen egy környezetbarát kommunális hulladékgyűjtő járművet is kifejlesztenének.

A hidrogénhajtású hajó nagy előnye egyébként az, hogy hosszabb üzemidő mellett nagyobb teljesítményt ad, ráadásul egy hidrogéncellás hajót öt-tíz perc alatt meg lehet tankolni. Vízhűtéses tüzelőanyag-cellát is építettek a kishajóba, ami a Balaton vizét forgatja és azzal hűti magát – mesélte a lapnak Csordás Antal, a Kontakt-Elektro fejlesztőcsoportjának vezetője.

Minden jel arra mutat tehát, hogy a hidrogénhajtású járművek és technológiák egyre elterjedtebbek lehetnek az elkövetkező évtizedekben.

Kiemelt képünk forrása: hellovidek.hu

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő